دیپلمات پاکستانی: سیاست خارجی عمران خان در مسیر درستی است


دیپلمات پاکستانی: سیاست خارجی عمران خان در مسیر درستی است

اسلام آباد - ایرنا - سفیر سابق پاکستان در لهستان و نپال با ابراز خرسندی از رویکرد دولت فعلی پاکستان برای تقویت تعاملات دوجانبه با ایران به ویژه همکاری های تجاری میان دو کشور، گفت: سیاست خارجی دولت عمران خان در مسیر درستی حرکت می کند.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، خانم «فوزیه نسرین» در گفت وگو با رادیو دولتی پاکستان افزود: سفر عمران خان برای تقویت بیش از پیش روابط دوستانه ایران و پاکستان از اهمیت فراوانی برخوردار است.
سفیر سابق پاکستان در نپال با تاکید بر اهمیت کشورهای همسایه به ویژه ایران و چین، اظهار داشت: سفر عمران خان کمک شایانی به توسط روابط پاکستان با کشورهای همسایه می کند.
وی تاکید کرد: قطعا در جریان مذاکرات ایران و پاکستان، مقام های دو کشور درخصوص مدیریت مرزی بحث و تبادل نظر کرده که نتیجه آن به بهبود وضعیت منطقه کمک می کند.
پیش تر خانم فوزیه نسرین طی گفت وگو با خبرنگار ایرنا در اسلام آباد خطاب به عمران خان نخست وزیر پاکستان توصیه کرده بود که وی برای بهبود اوضاع منطقه ای باید سفر به ایران را در دستور کار خود قرار دهد.
وی افزود: جمهوری اسلامی ایران کشور مهم منطقه است و تقویت روابط با آن برای پاکستان سودمند خواهد بود.
سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان هفته گذشته در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا، برنامه سفر آتی عمران خان را تایید کرد و گفت که تاریخ نهایی متعاقبا اعلام خواهد شد.
حجت الاسلام و المسلمین «حسن روحانی» 18 اسفندماه گذشته در تماس تلفنی عمران خان نخست وزیر پاکستان با وی، خواهان عملیات قاطع پاکستان علیه تروریست های ضد ایرانی شد و تاکید کرد: ما نباید بگذاریم دهه ها دوستی و برادری بین دو کشور، تحت تاثیر اقدام گروهک های تروریستی قرار گیرد که ما و شما می دانیم از کجا تامین مالی و تسلیحاتی می شوند.
روحانی، روابط دو ملت بزرگ ایران و پاکستان را نمونه و تاریخی خواند و تاکید کرد که مسئولان ارشد دو کشور برای حفظ و تقویت روابط دوستانه دو ملت، مسوولیت سنگینی برعهده دارند و نباید اجازه دهند مشتی تروریست که ابزار و وسیله دیگر کشورها هستند، میان تهران – اسلام آباد فاصله بیندازند.
رئیس جمهوری کشورمان همچنین گفت که تهران آماده استقبال از نخست وزیر پاکستان است.
نخست وزیر پاکستان نیز در این تماس تلفنی با بیان اینکه' امیدوارم به زودی از ایران دیدار کنم'، اطمینان داد که ارتش و دولت پاکستان تمام تلاش خود را برای از بین بردن تروریست ها بکار خواهند گرفت و اجازه نخواهند داد این تروریست ها از خاک این کشور علیه همسایگان و به ویژه مردم ایران استفاده کنند.
رسانه های پاکستانی می گویند: عمران خان اول اردیبهشت راهی ایران خواهد شد.
آساق*272*274**1663**

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


سلام...