احتمال عدم تحقق پرداخت خسارات زمین های کشاورزی استان


احتمال عدم تحقق پرداخت خسارات زمین های کشاورزی استان

فرماندار البرز گفت: رقم آسیب سیل در زمین های کشاورزی البرز، بسیار بالاست. به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، گروسی...

فرماندار البرز گفت: رقم آسیب سیل در زمین های کشاورزی البرز، بسیار بالاست.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، گروسی فرماندار شهرستان البرز، در اولین جلسه شورای اداری شهرستان در سال 98 بیان کرد: به رغم تمام مشکلات بخصوص در کمیسیون کارگری شهرستان البرز، امسال تنها سالی بود که یک مورد تجمع کارگری وحقوق معوقه جاری در واحدهای تولیدی شهرصنعتی البرز وجود نداشته است.

فرماندار البرز عنوان کرد: در بحث سیل هم می‌توان گفت یک وفاق ملی ایجاد شده و هم مردم و هم دولت دانستند که نمی‌شود به تنهایی از پس امور برآمد و فقط در قالب مشارکت همگان است که می‌توان به موفقیت دست یافت.

وی افزود: سیل نعمتی بود که جاری شد و دو رکنی که در مدیریت بحران حرف اول را در حین بحران می زند کمک‌های خداوند و حرکت ملی دولت و مردم بود و من اعتقاد دارم در سیل اخیر، با مدیریتی مواجه هستیم که در دویست سال گذشته در استانهای سیل خیز وجود نداشت.

فرماندار البرز اضافه کرد: طبیعت مسیر خود را طی می کند اما اشتباهاتی که حاصل بی تدبیری مسئولان وقت و عدم همکاری مردم و تصرف اراضی کنار رودخانه، موجب ایجاد مشکلات موجود در طی سیل اخیر شد. با وجود مشکلات موجود اجازه ندادیم خطری الوند و شهرستان البرز را تهدید کند. شاید مشکلاتی بین مدیران اجرایی وجود داشت اما آنچه مهم بود وجود همبستگی قابل تحسین در جلوگیری از بروز مشکلات مربوط به سیل بود.

گروسی تصریح کرد: شرایطی در کشور اتفاق افتاد و بسیاری از خدمات دستگاه‌ها به مناطق سیل زده اعزام شدند. این در حالی بود که نزدیک به صد شبکه معاند با اطلاعات دروغ، با نظام مبارزه می کردند و ما برای حفظ آبروی نظام تلاش کردیم.

گروسی اظهار کرد: رقم آسیب سیل در زمین‌های کشاورزی البرز، بسیار بالاست . با توجه به شرایط موجود در استان‌های سیل خیز منطقی نیست که ما نیز به دولت فشار وارد کرده و این رقم بالا را در حال حاضر اعلام کنیم و احتمال دارد که خسارت زمین های زیرکشت گندم، کلزا، باغات، جو، چغندر و غیره که رقم بسیار بالایی است، محقق نشود. امیدواریم شرایط کشور به گونه‌ای شود که خسارت کشاورزان جبران شود.

فرماندار البرز با اشاره به قانون ورود نیروهای مسلح در مواقع بحران عنوان کرد: قانون مدیریت بحران، دستورالعمل نیست بلکه قانون است و طبق این قانون، همه نیروهای مسلح موظف به ورود در شرایط سخت بحرانی هستند. تنها ساختار اداری ایران که به تایید و ابلاغ مقام معظم رهبری رسیده، ساختار قانون نیروهای مسلح کشور است و وقتی درخواستی از این نیروها می شود، موظف به اجرا هستند. چرا که در این قانون آمده که نیروهای مسلح در شرایط سخت باید ورود یابند.

وی در خصوص مشکل شهر شریفیه گفت: در گذشته در خصوص شریفیه اشتباهی شد و باید دید در دولت گذشته چقدر به موضوع شریفیه و رفع مشکلات احتمالی در مواقع بحران همچون سیل، پرداخته شده است در حالی که سه رودخانه را به شکل یک رودخانه تجمیع کرده اند و آن را به سمت شریفیه گسیل داشته اند. من در سال 94 تمام تلاش خود را کردم که هیچ آسیبی در سیل سالهای اخیر باتوجه به اینکه فقط یک پنجم سیل امسال بود به شریفیه وارد نشود. باتوجه به اقداماتی که انجام شد مشکل شریفیه به دلیل انکه طبیعت را از بالادست به هم زده ایم، همچنان ادامه دارد.

گروسی افزود: در خصوص بحث تولید، جلسات متعددی انجام شد؛ مشکل تولید صرفا مواد اولیه نیست بلکه در برخی واحدها مشکل حقوقی است. شرکت رنگین طیف شیمی دچار مشکل شده بود که پس از ورود به بحث مشکلات این شرکت، دیروز 16 نفر از کارگران این واحد تولیدی بیمه شدند و تا پایان ماه پنجاه نفر و تا دوماه آینده، 150 نفر از کرگران بیمه خواهند شد و اگر موانع و مشکلات مجموعه شمعک سازی این شرکت حل نشود، مشکلات کلی شرکت حل نخواهد شد. بنابراین امسال باید سعی کنیم فرایندها را تسریع بخشیم تا مشکلات با سرعت بیشتر رفع شده و رونق تولید به مفهوم واقعی اتفاق افتد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان