موزه مینودشت


موزه مینودشت در بنایی تاریخی مربوط به دوره پهلوی اول و در محیطی پوشیده از درختان عظیم و سر به فلک کشیده و سرسبز قرار دارد و نگاه هر بیننده ای را به خود جلب می‌کند. موزه مینودشت پس از موزه شهدا گرگان دومین موزه باستانشناسی استان گلستان محسوب می شود.این موزه در حال حاضر […] نوشته موزه مینودشت اولین بار در جاهای دیدنی ایران. پدیدار شد.

موزه مینودشت در بنایی تاریخی مربوط به دوره پهلوی اول و در محیطی پوشیده از درختان عظیم و سر به فلک کشیده و سرسبز قرار دارد و نگاه هر بیننده ای را به خود جلب می‌کند. موزه مینودشت پس از موزه شهدا گرگان دومین موزه باستانشناسی استان گلستان محسوب می شود.این موزه در حال حاضر به معرفی تپه تاریخی بازگیر و یافته‌های آن و هنرهای سنتی مردم منطقه به ویژه ابریشم بافی و مراحل مختلف بافت آن می‌پردازد. نمایش نوع و شکل پوشاک زنان و مردان قزلباش هم از دیگر بخش‌های این موزه به شمار می رود.

موزه شهر مینودشت در سال ۱۳۸۸ در ساختمان قدیمی شهرداری مینودشت و به همت و تلاش شهرداری در محوطه پارک شهر افتتاح شد. این موزه از دو قسمت مردم شناسی ( شامل صنایع دستی و لباس‌های محلی قوم قزلباش و مراحل کار ابریشم بافی ) و قسمت باستان شناسی ( شامل اشیا بدست آمد از تپه باستانی روستای بازگیر ) تشکیل شده است.
این موزه آثاری از کشفیات سایت روستای بازگیر شهرستان مینودشت به نمایش در آمده و آماده بازدید علاقمندان به آثار تاریخی است. در کنار این این آثار ، نمایشگاهی از لباسهای محلی (حاجیلری) منطقه مینودشت ، بهمراه سیر مراحل تولید این لباس محلی به نمایش در آمده است.
زمان مناسب بازدیداز موزه مینودشت شش ماهه اول سال از ساعت ۱۶:۳۰- ۸ می باشد.

رزرو تورهای مسافرتی در لست تورز و توریاب:

تلفن تماس : ۵۲۲۰۷۲۷ – ۰۱۷۴
آدرس : مینودشت- خیابان پاسداران- محوطه پارک شهر.

موزه مینودشت
موزه مینودشت
موزه مینودشت

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گردشگری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا