رشد 39 درصدی شکایت های مردمی در عرضه کالا و خدمات


تهران- ایرنا- وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد: پارسال در مجموع 262 هزار و 649 فقره شکایت در خصوص کالاها و خدمات از طریق ستاد خبری مستقر در سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ها اخذ شد که نسبت به سال پیش از آن 39 درصد افزایش داشت.

تبليغ

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از وزارت صنعت، معدن و تجارت، در مجموع 172 هزار و 279 فقره (66 درصد) شکایت ها به صورت تلفنی، 54 هزارو 535 فقره (21 درصد) به صورت حضوری و 35 هزار و 835 فقره (13 درصد) به صورت کتبی بوده است.
از مجموع شکایت های رسیدگی شده، تعداد 102 هزار و 569 فقره (39درصد) متخلف و 127 هزار و 332 فقره (49 درصد) غیرمتخلف شناخته شده اند و 32 هزار و 748 فقره (12 درصد) در حال بررسی است.
از مجموع شکایت های دریافتی پارسال، 88 درصد شکایت ها رسیدگی و پاسخگویی شده و 12 درصد به دلیل استعلام های حقوقی یا درخواست نظریه کارشناسی در مرحله رسیدگی است.
همچنین بررسی‌ وضعیت گزارش ها حاکی از آن است که تعداد 225 هزار و 652 فقره (86 درصد) مربوط به کالا و 36 هزار و 997 فقره (14 درصد) مربوط به خدمات است.
بیشترین شکایت واصله در حوزه کالا مربوط به نان، میوه و سبزی و خواروبارفروشی بوده و بیشترین شکایت در حوزه خدمات از رستوران ها، تعمیرگاه‌های خودروهای سبک و پارکینگ شهری گزارش شده است.
گزارش های دریافتی براساس نوع تخلف بیانگر آن است که گرانفروشی، تقلب و درج نشدن قیمت از بیشترین موارد تخلف بوده است.
همچنین از مجموع شکایت های رسیدگی شده در سال 97 که منجر به تخلف شده اند، تعداد 6 هزار و 205 فقره (6 درصد) از شکایت ها با برآورد ارزش 186 میلیارد و 637 میلیون و 886 هزارو 193 ریال که جنبه عمومی نداشته، پیش از تشکیل پرونده تخلف منجر به مصالحه و جلب رضایت شاکیان شده است.
اقتصام*3065**9189



تبليغ

کامنت‌ها (0)

امتیاز 0 از 5 بر اساس نظر 0 نفر
کامنتی درج نشده

کامنت بگذارید

  1. ارسال کامنت بدون عضویت. عضویت یا ورود به سایت.
امتیاز دهید:
0 کارکتر
Attachments (0 / 3)
Share Your Location
تبليغ