بازگشت 106واحد به چرخه تولید در کهگیلویه و بویراحمد طی سال 97


بازگشت 106واحد به چرخه تولید در کهگیلویه و بویراحمد طی سال 97

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: هیچ واحد تولیدی و اقتصادی نباید در سال رونق اقتصادی تعطیل شود و امسال، سال توجه ویژه به رونق تولید و اشتغال است.

به گزارش خبرنگار ایسنا، جعفر گوهرگانی در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان افزود: در سال گذشته ۱۰۶ واحد تولیدی استان که دچار مشکل، رکود و تعطیلی بود به چرخه تولید برگشت.

وی اظهار کرد: سال ۹۷ ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان ۲۴۴ مصوبه داشت که ۱۴۷ مورد، معادل ۶۵ درصد آن عملی شد و بقیه در دست اجراست.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: این ستاد در طول سال گذشته ۵۷ جلسه برگزار کرده است که ۲۹ جلسه تخصصی آن در استانداری و بقیه در محل دستگاه های اجرایی، طرح های اقتصادی و یا بانک‌های عامل برگزار شده است.

گوهرگانی با بیان اینکه، هیچ واحد تولیدی و اقتصادی نباید در سال رونق اقتصادی تعطیل شود، تصریح کرد: همه تلاش ها برای اجرای کامل مصوبات کارگروه تسهیل بکار گرفته شود.

وی با اشاره به اینکه، در سیل اخیر ۲۰۰ واحد اقتصادی شامل مزارع پرورش ماهی، باغات، تفرجگاه‌ها و مکان‌های گردشگری دچار خسارت شدند، ادامه داد: حتی یک ریال تسهیلات به واحدهای غیرمجاز خسارت ‌دیده پرداخت نخواهد شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: وزیر صنعت، معدن و تجارت طی نامه‌ ای ۶ بندی با افزایش تفویض اختیارات به استان‌ها برای رفع مشکلات مختلف واحدهای اقتصادی تاکید داشته است.

گوهرگانی با بیان اینکه از برنامه های جدی حوزه اقتصادی حمایت تمام عیار به تولید و اشتغال و واحدهای تولیدی است، بیان کرد: این حمایت ها در صورتی که سرمایه‌ گذاران به تعهدات خود عمل کنند و به فکر اشتغال و تولید باشد خواهد بود.

وی تصریح کرد: جلسات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در واحدهای تولیدی، شهرستان‌ها و استان برگزار و امیدواریم با برنامه ‌ریزی صورت گرفته سال ۹۸ عملکرد بهتری نسبت به ۹۷داشته باشیم .

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: برای واحدهایی که در مسیر آب ‌راه و بستر رودخانه طرح گردشگری، طرح تولیدی، مزرعه پرورش ماهی و باغ احداث کردند، صورتجلسه خسارت سیل انجام نمی ‌شود و تسهیلاتی به این واحدها پرداخت نمی‌شود چرا که همراهی با این واحدها به معنای کمک به تخلف است.

گوهرگانی در خصوص خسارت سیل به واحدهای تولیدی استان اضافه کرد: هنوز تفکیکی در این خصوص صورت نگرفته اما ۲۰۰ مورد واحد اقتصادی در حوزه شیلات، باغات، احداث تفرجگاه‌ها و باغات گردشگری دچار خسارت شده‌اند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کهگیلویه و بویراحمد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان