درخواست معترضان برای تشکیل فوری دولت انتقالی و محاکمه «البشیر»


درخواست معترضان برای تشکیل فوری دولت انتقالی و محاکمه «البشیر»

معترضان سودانی،یک بار دیگر با برگزاری تظاهرات در خیابان های این کشور از حاکمان نظامی خواستند تا فورا قدرت را به دولت مدنی تحویل داده و سپس عدالت را در مورد «عمر البشیر»،رئیس جمهوری برکنار شده سودان،اجرایی کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «دیلی استار»،معترضان سودانی،یک بار دیگر با برگزاری تظاهرات در خیابان های این کشور از حاکمان نظامی خواستند تا فورا قدرت را به دولت مدنی تحویل داده و سپس عدالت را در مورد «عمر البشیر»،رئیس جمهوری برکنار شده سودان،اجرایی کنند.

هزاران تظاهر کننده در مقابل مقرهای ارتش در خارطوم تجمع کردند تا فشار بر روی شورای نظامی که پس از برکناری بشیر قدرت را به دست گرفته است،افزایش دهند.

«اتحادیه مشاغل سودان» سازمانی که تظاهرات علیه بشیر را برنامه ریزی کرده است از شورای نظامی درخواست کرد تا فورا قدرت را به دولت مدنی تحویل بدهد.

این سازمان همچنین خواستار آن شد که دولت انتقالی بعدی و نیروهای مسلح ،«البشیر» و همه روسای سرویس امنیت و اطلاعات ملی سودان را پای میز محاکمه بکشاند.

اتحادیه مشاغل سودان اعلام از حامیانش خواست تا دستیابی به اهداف انقلابی شان به تظاهرات ادامه دهند.

این در حالی است که پیش از این،شورای نظامی با احزاب سیاسی سودان دیدار کرده و از آنها خواسته بود تا در مورد یک شخصیت مستقل برای نخست وزیری کشور به توافق برسند.

ژنرال «یاسر العطا» یکی از اعضای شورای نظامی به برخی از احزاب سیاسی گفت:«ما می خواهیم یک دولت مدنی مبتنی بر آزادی،عدالت و دموکراسی تشکیل دهیم.»

او از احزاب سیاسی خواست تا در مورد شخصیت هایی که باید در دولت مدنی سر کار بیایند به توافق برسند.

بر اساس بیانیه «ائتلاف آزادی و تغییر» ،یک هیئت 10 نفره به نمایندگی از تظاهرکنندگان خواسته ای خود را در گفتگو با شورای نظامی به آنها اعلام کرده اند.

در این بیانیه آمده است که وزارت امور خارجه از جامعه بین الملل درخواست کرده است تا از شورای نظامی برای دستیابی به اهداف انتقال دموکراتیک در سودان حمایت کند.

این در حالی است که «عبدالفتاح البرهان عبدالرحمان»،رئیس جدید شورای نظامی متعهد به تشکیل یک دولت مدنی شده است که نقش ایم شورا در آن حفظ حاکمیت کشور خواهد بود.

وی همچنین وعده داده است که نظام البشیر را به طور کامل از قدرت ساقط می کند و افرادی را که در کشتار معترضان دست داشته اند پای میز مذاکره خواهد کشاند.

همچنین به گفته عبدالرحمان،معترضان بازداشت شده در جریان وضعیت فوق العاده در سودان که از سوی البشیر اعمال شده بود،آزاد خواهند شد.

پایان پیام/7

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی