اصلاحات بن سلمان «بی معنی» است


اصلاحات بن سلمان «بی معنی» است

سازمان دیده بان حقوق بشر گزارش داد: دولت عربستان با صدور حکم های ظالمانه مخالفان خود را ساکت می کند و به اصلاحات جدی سیاسی و مدنی پایبند نیست.

به گزارش خبرگزاری شبستان، سازمان دیده‌بان حقوق بشر امروز( دوشنبه 26 فروردین) با اشاره به وضعیت عربستان، اعلام کرد: باید عربستان به سرعت «ولید ابوالخیر» وکیل و حقوقدان برجسته این کشور را که در سال 2014 میلادی به دلیل حمایت مسالمت آمیزش از حقوق بشر به 14 سال حبس محکوم شده است، آزاد کند.

دادگاه کیفری ویژه تروریسم عربستان، در جولای 2014 میلادی ابوالخیر را به خاطر اظهاراتش در رسانه ها و توئیترش که از حکم های عربستان در حق منتقدان عربستان انتفاد کرده است، به 14 سال حبس، 15 سال ممنوعیت سفر و پرداخت 200 هزار ریال(53 هزار دلار) محکوم کرد. وی درحال حاضر در زندان ذهبان در شمال جده به سرمی برد.

« مایکل پیج» معاون مدیر اجرایی امور خاورمیانه و شمال آفریقا در دیده بان حقوق بشر، گفت: ساکت کردن مخالفان مسالمت آمیز با حکم های شنیع بیانگر عدم پایبندی دولت عربستان به اصلاحات سیاسی و مدنی جدی است و هیچ اصلاحات جدی صورت نگرفته است،

این دادگاه ابوالخیر را با شش اتهام «تلاش برای حذف حکومت قانونی»، «سوء استفاده به نظم عمومی در دولت و مسئولان آن»، « تحریک افکار عمومی و تضعیف و اهانت به قوه قضائیه»، «خدشه واردکردن به شهرت عربستان در خارج و صدور اظهارات ضد عربستانی»، «تاسیس سازمان غیرمجاز» و «نقض سیستم مبارزه با جرایم اطلاعاتی عربستان» محکوم کرد.

این سازمان به مخالفان عربستانی که تنها به دلیل کار حقوقی شان با حکم های ظالمانه روبه رو بودند، اشاره و اعلام کرد: باید این افراد به سرعت آزاد شوند. «لجین الهذلول»، «نوف عبد العزیز»، «میاء الزهرانی»، «هتون الفاسی»، «سمر بدوی»، «نسیمة السادة»، «عبد العزیز الشبیلی»، «محمد القحطانی»، «عبد الله الحامد»، «فاضل المناسف»، «عبد الکریم الخضر»،«فوزان الحربی»، «رائف بدوی»، «صالح العشوان»، «عبد الرحمن الحامد»، «زهیر کتبی»، «علاء برنجی»، «نذیر الماجد»، «عیسى النخیفی»، «عصام کوشک»، «محمد العتیبی»، «عبد الله العطوی» و »فهد الفهد» از جمله کسانی هستند که در زندان های سعودی به سرمی برند.

پیچ گفت: باید رهبران عربستانی، «ولید ابوالخیر» را به خاطر تعهدش در دفاع از حقوق شهروندان کشورش بستایند.هر روز ابوالخیر پشت میله های زندان است. او برنامه های اصلاح «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان را بی معنی می داند.

ابوالخیر وکلات تعدادی از محکومان حقوقی را برعهده داشته است. وی همچنین «دیده بان حقوق بشر عربستان» را تاسیس کرد، جمعیتی است که اطلاعات در باره حقوق بشر در عربستان رامنتشر می کند. اما وزارت دادگستردی با مجوز آن مخالفت کرد و درخواست ثبت این سازمان را رد کرد.

پایان پیام/44

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


همسر علی ضیا را می شناسید ؟! / حدس بزنید کیست ! + بیوگرافی و عکس عاشقانه!