درخواست «گروه بین المللی بحران» برای خروج ریاض از یمن


درخواست «گروه بین المللی بحران» برای خروج ریاض از یمن

«گروه بین المللی بحران» خواستار اعمال فشار بر ریاض برای خروج از یمن شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از خلیج آنلاین، «گروه بین المللی بحران» در گزارشی از آمریکا خواست تا بر عربستان به منظور خروج از جنگ یمن با تعیین یک نماینده برای بررسی پرونده یمن و تعلیق صادرات سلاح به ریاض فشار بیاورند.

در این گزارش آمده است که ائتلاف نظامی به رهبری ریاض در یمن باید فکر چگونگی تحقق پیروزی بر روی برگه را متوقف کنند.

این گروه اعلام کرد: به جای این فکر باید راه برون رفت سیاسی را بررسی کرد، حتی اگر به حوثی ها به مدت کوتاه وزنه بیشتر که به آن تمایل دارند، داده شود.

صدور این گزارش، پس از موافقت کنگره آمریکا با لایحه قانونی پایان حمایت نظامی آمریکا از عربستان در جنگ یمن صادر دشده است. قانونگذاران آمریکا پس از قتل «جمال خاشقجی» روزنامه نگار منتقد عربستانی، مخالفت خود را نسبت به صادرات سلاح به ریاض اعلام کردند.

جنگ در یمن وارد پنجمین سال متوالی شده است.عربستان در مارس 2015 میلادی به بهانه حمایت از «عبدربه منصور هادی» رئیس مستعفی یمن به تشکیل ائتلاف عربی اقدام کرد. مرحله اول حمله ها علیه یمن را با نام عملیات طوفان قاطعیت آغاز کرد. ائتلاف عربی در دوم اردیبهشت 1395 با نام احیای امید عملیات خود را تا کنون ادامه داده است. پنج کشور عضو شورای همکاری خلیج فارس (عربستان سعودی، امارات متحده عربی، قطر، کویت و بحرین) به همراه مراکش، مصر، اردن و سودان در این حمله مشارکت دارند و سومالی نیز اجازه استفاده از پایگاه‌های نظامی خود برای حمله را داده‌ است.

براساس گزارش سازمان ملل متحد، جنگ وحشیانه در یمن بدترین بحران انسانی در جهان را ایجاد کرده است و تاکنون یش از 10 هزار نفر کشته شده اند و هزاران نفر در قحطی به سرمی برند.

گفتنی است، گروه بین المللی بحران در سال 1995 میلادی تاسیس شد. این سازمان مستقل ناسودبر فراملی برای حل مناقشات خشونت بار و درگیری ها و جلوگیری از جنگ ها فعالیت می کند.

پایان پیام/44

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | کل‌کل مهران مدیری و نیما شعبان‌نژاد با چاشنی بینی!