خسارت اساسی به زیرساخت‌های خوسف وارد نشد


خسارت اساسی به زیرساخت‌های خوسف وارد نشد

فرماندار خوسف گفت: تاکنون هیچ گونه خسارتی مهمی به زیرساخت‌های خوسف وارد نشده است.

محمد شفیعی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا با اشاره به بارندگی‌های اخیر در شهرستان خوسف گفت: با توجه به اخطاریه‌های صادر شده توسط سازمان هواشناسی و اطلاعیه‌های ستاد مدیریت بحران استان و شهرستان و پیش بینی‌های انجام شده میزان خسارت در شهرستان بسیار کم بوده است.

وی گفت: ایجاد پروژه‌های آبخیزداری یکی از اولویت‌های دستگاه‌های اجرایی شهرستان طی دو سال گذشته بوده است به طوریکه بیش از 160 بند خاکی با استفاده امکانات دهیاری‌ها و همکاری منابع طبیعی، جهاد کشاورزی و عشایری شهرستان احداث شده است و همچنین چند پروژه نیز توسط اعتبارات صندوق توسعه ملی که مهم‌ترین آن سازه آبخیزداری آرک و بین آباد بود که در سال گذشته به بهره برداری رسیده است.

شفیعی افزود: با توجه به نگهداشت آب در پشت این سازه های خاکی میزان خسارت به روستاها به صورت چشمگیری کاهش پیدا کرده است.

فرماندار خوسف اظهار کرد: بیش از 11 درصد جمعیت شهرستان در مناطق عشایری ساکن بوده‌اند که با همکاری و اطلاع رسانی‌های انجام شده میزان خسارت‌ها در این مناطق نیز بسیار کم بوده است.

شفیعی ادامه داد: بیش از 90 درصد حجم سازه‌های آبخیزداری شهرستان شامل؛ 25 سازه خاکی و 75 سازه سنگ ملات و گاویونی بر اثر بارندگی‌های اخیر آبگیری شده است.

وی بیان کرد: میزان بارندگی‌ها در چهار ایستگاه هواشناسی شهرستان بسیار خوب بوده است به طوری که در ایستگاه هواشناسی روستای جفت رود بیش طی 48 ساعت گذشته بیش از 80 میلی ‌ متر بارندگی رخ داده است.

فرماندار خوسف از همکاری بسیار خوب مردم با دستگاه‌های اجرایی شهرستان طی چند روز اخیر تشکر و قدردانی کرد و افزود: بیش از 200 تراکتور و 150 لودر توسط بخش خصوصی، دهیاری‌ها و شهرداری‌ها طی چند روز اخیر به صورت آماده باش بوده‌اند و توانسته‌اند قسمتی از مسیل رودخانه‌ها را لایروبی و برای تغییر مسیر رودخانه‌هایی که امکان خسارت به روستاها و شهرها داشته‌اند، اقدام کرده‌اند.

شفیعی افزود: با توجه به خسارت‌های وارد شده به بعضی از راه‌های اصلی، روستایی و فرعی و برخی از قنوات که در مسیر رودخانه‌ها بوده‌اند، پس از بارندگی‌های اخیر و اعزام گروه ارزیاب میزان خسارت‌ها برآورد و اطلاع رسانی خواهد شد.

وی یادآور شد: بیش از 70 درصد جمعیت شهرستان در مناطق روستایی ساکن هستند و با توجه به بارندگی‌های اخیر امیدواریم در سالی که توسط مقام معظم رهبری به عنوان سال رونق تولید نامگذاری شده است، رونقی در کسب و کار آن‌ها بوجود آید.


انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر