جمع‌ آوری پنج میلیارد تومان زکات در کهگیلویه و بویراحمد


جمع‌ آوری پنج میلیارد تومان زکات در کهگیلویه و بویراحمد

مبشری گفت: مردم کهگیلویه و بویراحمد در سال گذشته پنج میلیارد و 224 میلیون تومان زکات واجب و مستحبی خود را به کمیته امداد پرداخت کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، قباد مبشری امروز در نخستین نشست ستاد زکات فطریه این نهاد، گفت: خداوند در قرآن کریم در بیشتر جاهایی که از نماز نام‌ برده بر زکات نیز اشاره‌ داشته و این نشان‌ دهنده این واجب الهی است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (رضوان الله تعالی علیه) کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: در چند سال اخیر با توجه به تا کیدات مقام معظم رهبری و برنامه‌ های صورت گرفته زکات رشد چشم گیری داشته است.

وی با بیان اینکه کمیته امداد به‌ عنوان دبیرخانه زکات متولی اصلی جمع‌ آوری زکات است، ادامه داد: این فریضه الهی یکی از ظرفیت‌ های اصلی و راه‌ های جلب و توسعه مشارکت‌ های مردمی در زمینه کمک به نیازمندان این نهاد است.


مبشری یادآور شد: مردم نیکوکار کهگیلویه و بویراحمد در سال گذشته پنج میلیارد و 224 میلیون تومان زکات واجب و مستحب خود را به کمیته امداد پرداخت کردند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (رضوان الله تعالی علیه) کهگیلویه و بویراحمد زکات فطریه عام و سادات پرداختی مردم کهگیلویه و بویراحمد در سال گذشته را یک میلیارد تومان عنوان و اضافه کرد: میزان کفارات عمد و غیرعمد پرداخت‌ شده نیز 217 میلیون تومان بوده است.

وی در خصوص مصارف زکات گفت: موارد هزینه کرد زکات امور محرومان در سرفصل‌ های مسکن، جهیزیه، درمان، فرهنگی، تحصیل، آموزش، معیشت و پروژه‌ های عمرانی و عام‌ المنفعه بوده و تلاش ما این است که سهم حمایتی و کمک به نیازمندان را از محل زکات بیشتر کنیم.


مبشری با اشاره به اینکه 981 روستا در استان داریم که 465 روستا مشمول زکات است، خاطرنشان کرد: امیدواریم با اطلاع رسانی و تبلیغات مناسب بتوانیم فرهنگ زکات را در جامعه و به‌ خصوص در روستاهای واجد شرایط زکات ترویج دهیم و شاهد افزایش بیش‌ از پیش جمع‌ آوری برای کمک به محرومان جامعه باشیم.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (رضوان الله تعالی علیه) کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه 452 عامل افتخاری و 22 عامل مقطعی با این نهاد در خصوص جمع‌ آوری زکات همکاری دارند، تصریح کرد: به‌ منظور ترویج فرهنگ پرداخت زکات در استان برنامه‌ های متعددی تشکیل شورای زکات در روستاها، فعال کردن دهیاری‌ ها جهت همکاری با شوراها، تعامل با ادارات مرتبط با شورای زکات ازجمله جهاد کشاورزی، تعاون روستایی و تبلیغات اسلامی انجام‌ شده است.

پایان پیام/82

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج