دانش آموزان دختر آذربایجان شرقی چاق‌تر از دانش آموزان پسر هستند


دانش آموزان دختر آذربایجان شرقی چاق‌تر از دانش آموزان پسر هستند

رئیس اداره سلامت و تندرستی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی با بیان این‌که میانگین کشوری اضافه وزن و چاقی در بین دانش آموزان 48 درصد است، گفت: طبق پایش در سال 95، میانگین اضافه وزن چاقی دانش آموزان در مدارس استان 23 درصد اعلام شده که براین اساس میزان چاقی در بین دانش آموزان دختر استان به دلیل کم تحرکی فیزیکی بیشتر از دانش آموزان پسر است.

‌به گزارش ایسنا، داریوش حکیمی در نشست خبری، اظهار کرد: طی سال‌های اخیر میزان اضافه وزن و چاقی در بین دانش آموزان استان با برنامه ریزی، آموزش تغذیه تغذیه سالم و افزایش ورزش‌های درون مدرسه‌ای کاهش یافته است.

وی با اشاره به هفته سلامت، اظهار کرد: برنامه‌های مختلف هفته‌ی سلامت از یکم تا هفتم اردیبهشت ماه در مدارس کشور و دراستان در یکی از مدارس ناحیه پنجم تبریز به عنوان پایلوت برگزار می‌شود.

وی افزود: دانش آموزان به عنوان سفیر سلامت، در روز دوم هفته‌ی سلامت با نام زمین پاک در محل دفن زباله‌ها و تصفیه خانه‌های فاضلاب شهری تبریز حضور می‌یابند و به شکل نمادین طبیعت را از زباله‌ها پاک سازی می‌کنند.

رئیس اداره سلامت و تندرستی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی بیان کرد: انجام معاینات پزشکی و غربالگری‌های متعدد برای کارکنان به صورت رایگان نیز از برنامه‌های هفته‌ی سلامت است و تمامی خانواده‌ها نیز می‌توانند خدمات خاصی از مراکز بهداشت و درمان دریافت کنند.

وی از راه اندازی کمپین آموزشی تغذیه‌ی سالم در تمامی مدارس استان خبر داد و گفت: این کمپین با هدف اصلاح الگوی تغذیه‌ی سالم و جهت پیشگیری از اضافه وزن و چاقی دانش آموزان راه اندازی می‌شود، همچنین در هفته سلامت مسابقات، نمایشگاه و جشنواره‌ی غذای سالم و سنتی در مدارس استان اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: هفته سلامت ایستگاه‌های مختلف نقاشی در سطح مدارس استان دایر می‌شود در این ایستگاه‌ها آموخته‌های دانش آموزان با موضوعات پیشگیری از بلایای طبیعی در قالب نقاشی به نمایش گذاشته می‌شود.

حکیمی از برگزاری گردهمایی و همایش ملی سفیران سلامت دانش آموزی در سوم اردیبهشت ماه در سطح کشور خبر داد و گفت: این گردهمایی به طور همزمان در استان ما نیز با برنامه‌های مختلف برگزار می‌شود، سفیران سلامت با ارائه‌ی آموزش‌های مختلف به عنوان رابطین سلامت در محیط مدارس نقش آفرینی می‌کنند، طبق آمار گزارش شده، تعداد سفیران سلامت دانش آموزی مقاطع تحصیلی استان ۱۵ درصد افزایش یافته است، امسال با اجرای طرح سفیران دانش آموزی ۱۱۱ هزار نفر دانش آموزش تحت پوشش طرح ملی سفیران سلامت قرار می‌گیرند.

وی یادآور شد: امسال بیش از پنج هزار بسته بهداشتی شامل حوله و صابون مایع و غیره با همکاری دانشگاه علوم پزشکی تبریز در مدارس استان توزیع خواهد شد.

رئیس اداره سلامت و تندرستی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی افزود: همزمان با هفته سلامت، با اعزام اکیپ‌های نظارتی و سلامت، نظارت شدیدی در بوفه‌های مدارس انجام می‌شود، در گذشته تنقلاتی مانند چیپس و پفک و غیره به وفور در بوفه‌های مدارس پیدا می‌شد ولی با نظارت شدید از فروش تنقلات در بوفه‌های مدارس کاهش یافته است.

وی در رابطه با وجود شپش در مدارس استان، اظهار کرد: کلمه‌ی «بیداد شپش» در مدارس استان غیر منصفانه است، البته وجود شپش در مدارس کشور انکار ناپذیر است، معتقدم وجود شپش در مناطق مرفه و پرجمعیت شهر بیش از مناطق محروم و کم جمعیت است.

حکیمی ادامه داد: رواج سفرهای خارجی، استخرها، آرایشگاه‌ها و کیفیت پایین شامپوها و غیره از جمله عوامل شیوع شپش در مدارس است.


انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...