تعداد قربانیان ویروس ابولا در جمهوری دمکراتیک کنگو افزایش یافت


به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما (http://www.iribnews.ir/) ؛ به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک از مسکو وزارت بهداشت جمهوری دموکراتیک کنگو اعلام کرد...

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما ؛ به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک از مسکو وزارت بهداشت جمهوری دموکراتیک کنگو اعلام کرد از آغاز سال 2018، در مجموع 803 نفر به سبب ابتلاء به ویروس ابولا جان خود را از دست داده اند.
این وزارتخانه اواخر روز یکشنبه در توئیتر اعلام کرد:" تا روز یکشنبه چهاردهم آوریل (بیست و پنجم فروردین) 2019، مجموع موارد ابتلاء به ابولا 1185 مورد تایید شده و 66 مورد احتمالی بوده است و 803 نفر فوت کرده اند."
تعداد موارد فوتی، دوازدهم آوریل (بیست و سوم فروردین)، 764 نفر بود و این در حالی است که تعداد افراد مبتلا شده به ابولا بالغ بر 1206 نفر بود.
وزارت بهداشت جمهوری دموکراتیک کنگو اعلام کرد از زمان شیوع ویروس ابولا در این کشور در سال 2018، بیماری 371 نفر درمان شده است.
کمیته بین المللی صلیب سرخ روز پنجشنبه هشدار داد اوضاع در جمهوری دموکراتیک کنگو در حال وخیم شدن است زیرا مردم به سبب از دست دادن اعتمادشان به افرادی که با ابولا مقابله می کنند، کمک های خود را متوقف کرده اند.
شیوع ابولا در جمهوری دموکراتیک کنگو از اوت 2018 بوده است.
ابولا ویروس مرگباری است که عمدتا از طریق خون و مایعات بدن شیوع پیدا می کند. نشانه های ابولا، تب، سر درد، دردهای مفصلی و عضلانی، گلو درد و اسهال هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


معما / زیر 10 ثانیه نسبت فامیلی ما رو حدس بزنید !!