باغ گیاهان دارویی در یاسوج کلنگ زنی شد


باغ گیاهان دارویی در یاسوج کلنگ زنی شد

یاسوج- ایرنا- باغ گیاهان دارویی و گلخانه هوشمند کهگیلویه و بویراحمد با حضور معاون رئیس جمهوری، استاندار این استان و جمعی از مسئولان اجرایی باغ گیاهان دارویی در یاسوج کلنگ زنی شد.

به گزارش ایرنا، رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد امروز دوشنبه در حاشیه این آئین اظهار داشت: باغ گیاهان دارویی و گلخانه هوشمند در زمینی به مساحت 6 هزار متر مربع و با اعتبار چهار میلیارد و 500 میلیون ریال در مرکز رشد این سلامت دانشگاه کلنگ زنی شد.
اورنگ ایلامی افزود: در این باغ از مدرن‌ترین تکنولوژی ها برای بهره برداری از گیاهان دارویی استفاده خواهد شد.
وی بیان کرد: باغ گیاهان دارویی و گلخانه هوشمند می‌تواند نقش مهمی در تهیه داروهای مورد نیاز ایفا کند.
ایلامی بیان کرد: 13 واحد فناور و هشت شرکت علمی در دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد وجود دارند.
وجود بیش از 2 هزار و 100 گونه گیاه دارویی و خوراکی در جای جای کهگیلویه و بویراحمد، یکی از ارزشمندترین گنجینه های ناشناخته در این استان بشمار می رود.
این استان یک درصدی بیش از 10 درصد آبهای شیرین کشور را دارد، یک مترمربع خاک شور ندارد، پوشیده از انبوه جنگل های بلوط است، به اندازه 60 کشور دنیا در آن گیاه دارویی می روید و طبیعت بکر و سحر انگیزش شکوه و شوکت آفرینش می سراید.
کهگیلویه وبویراحمد با توجه به موقعیت اکولوژیکی و توپوگرافی خاص خود دارای پوشش گیاهی، جانوری و منابع حیاتی متنوعی است به گونه ای که افزون بر 40 درصد گونه های گیاهی و دارویی کشور را در خود جای داده است.
9868/6110

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لاپید: بن‌گویر با یک کلمه اسرائیل را رسوای عالم کرد