مهسا سادات محسن فر مشاور امور بانوان و خانواده فرمانداری ویژه آبادان امروز در گفت و گو با خبرنگار برنا در آبادان با اعلام این خبر اظهار کرد: شاخص ها و محورهای عدالت جنسیتی در قالب هشت محور آموزش و پژوهش، سلامت و تندرستی، حقوق و امنیت، جمعیت و خانواده، کار و اقتصاد، حمایت های اجتماعی، مشارکت سیاسی و فرهنگ اجتماعی از طرف اداره کل امور زنان ابلاغ شده است.

او گفت: در زیر مجموعه هشت محور ذکر شده، 28 شاخص اصلی وجود دارد، که طراحی زیر شاخص ها با همکاری دستگاه های متولی شهرستان با تاکید بر برابری در بهره مندی از فرصت ها و حق انتخاب زنان مبتنی بر موازین و اصول اسلامی صورت خواهد پذیرفت.

محسن فر در ادامه افزود: در این باره، دستگاه های متولی نظیر، اداره آموزش و پرورش، مراکز آموزش عالی، دانشکده علوم پزشکی، اداره ورزش و جوانان، دادگستری، سازمان ثبت احوال، اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره ثبت اسناد و املاک در جمع بندی این شاخص ها با فرمانداری ویژه شهرستان آبادان همکاری می کنند.

مشاور امور بانوان و خانواده فرمانداری ویژه آبادان در پایان تاکید کرد: نگاه دولت به بانوان، نگاهی ملی بر اساس عدالت جنسیتی برای تمام اقشار جامعه در راستای دسترسی عادلانه به مزیت های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی است. ضمن اینکه موضوع تحکیم بنیان خانواده و حضور مدیریتی زنان در منزل از اولویت های مورد تاکید هر زن ایرانی نیز می باشد.

نشست تبیین شاخص های عدالت جنسیتی در دستگاه های دولتی برگزار شد+ببینیدنشست تبیین شاخص های عدالت جنسیتی در دستگاه های دولتی برگزار شد+ببینید