ترکیب کمیسیون‌های بررسی تبلیغات مرکزی و استان مشخص شد


ترکیب کمیسیون‌های بررسی تبلیغات مرکزی و استان مشخص شد

ترکیب کمیسیون‌های بررسی تبلیغات انتخابات مجلس در جلسه علنی امروز قوه مقننه مشخص شد.

به گزارش خبرنگار مهر، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز ماده ۴۰ طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی را با ۱۴۲ رأی موافق، ۲۰ رأی مخالف و ۷ رأی ممتنع از مجموع ۲۰۶ نماینده حاضر در جلسه علنی به تصویب رساندند که بر اساس آن ماده زیر به عنوان ماده ۶۵ مکرر ۲ به قانون الحاق می‌شود:

ماده ۶۵ مکرر ۲- به منظور ساماندهی و مدیریت تبلیغاتی انتخاباتی و ایجاد فضای مناسب جهت انتخاباتی رقابتی و نیز تضمین بهره مندی یکسان نامزدها از امکانات دولتی و عمومی، کمیسیون بررسی تبلیغات مرکزی و کمیسیون بررسی تبلیغات استان همزمان با دستور شروع انتخابات زیر نظر هیئت اجرایی مرکزی انتخابات با ترکیب زیر تشکیل می‌شود:

الف کمیسیون بررسی تبلیغات مرکزی

۱- وزیر کشور یا نماینده تام الاختیار او به عنوان رئیس کمیسیون.

۲- وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی یا نماینده تام الاختیار او.

۳- دادستان کل کشور یا نماینده تام الاختیار او.

۴- رئیس سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران یا نماینده تام الاختیار او.

۵- دبیر ستاد انتخابات کشور.

۶- یکی از اعضای شورای نظارت بر سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران به انتخاب شورا (به عنوان ناظر بدون حق رأی).

تبصره عضو مزبور را نمی‌توان از میان نمایندگان مجلس در شورای نظارت انتخاب کرد.

ب: کمیسیون برنامه تبلیغات استان:

۱- استاندار یا نماینده تام الاختیار او به عنوان رئیس کمیسیون.

۲- دادستان شهرستان مرکز استان یا نماینده او.

۳- مدیرکل صدا و سیمای استان.

۴- مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان.

۵- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان.

مطابق با تبصره ۱ این ماده: هیئت مرکزی نظارت و هیئت نظارت استان به ترتیب یک نفر از میان اعضای خود یا خارج از آن را به منظور نظارت بر کار کمیسیون بررسی تبلیغات مرکزی و استان تعیین می‌نماید.

کمیسیون مکلف است از وی به صورت کتبی جهت شرکت در جلسات کمیسیون دعوت کند.

تبصره ۲: جلسات کمیسیون بررسی تبلیغات مرکزی با حضور حداقل ۴ عضو دارای حق رأی و جلسات کمیسیون بررسی تبلیغات استان با حضور حداقل ۴ عضو رسمیت می‌یابد و تصمیمات آنها با رأی ۳ عضو دارای حق رأی معتبر است.

در ادامه جلسه نمایندگان مجلس شورای اسلامی ماده ۴۴ این طرح را هم به تصویب رساندند که بر اساس آن ماده زیر به عنوان ماده ۶۵ مکرر ۶ به قانون الحاق می‌شود.

ماده ۶۵ مکرر ۶ صدا و سیمای استان و دستگاه‌های اجرایی در ارائه برنامه‌ها و امکانات خود به نامزدها مکلف به رعایت تصمیمات کمیسیون بررسی تبلیغات استان هستند.

تخلف از حکم این ماده جرم است و مرتکب به مجازات درجه ۶ قانون مجازات اسلامی به استثنای حبس محکوم می‌شود.


به گزارش خبرنگار مهر، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز ماده ۴۰ طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی را با ۱۴۲ رأی موافق، ۲۰ رأی مخالف و ۷ رأی ممتنع از مجموع ۲۰۶ نماینده حاضر در جلسه علنی به تصویب رساندند که بر اساس آن ماده زیر به عنوان ماده ۶۵ مکرر ۲ به قانون الحاق می‌شود:

ماده ۶۵ مکرر ۲- به منظور ساماندهی و مدیریت تبلیغاتی انتخاباتی و ایجاد فضای مناسب جهت انتخاباتی رقابتی و نیز تضمین بهره مندی یکسان نامزدها از امکانات دولتی و عمومی، کمیسیون بررسی تبلیغات مرکزی و کمیسیون بررسی تبلیغات استان همزمان با دستور شروع انتخابات زیر نظر هیئت اجرایی مرکزی انتخابات با ترکیب زیر تشکیل می‌شود:

الف کمیسیون بررسی تبلیغات مرکزی

۱- وزیر کشور یا نماینده تام الاختیار او به عنوان رئیس کمیسیون.

۲- وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی یا نماینده تام الاختیار او.

۳- دادستان کل کشور یا نماینده تام الاختیار او.

۴- رئیس سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران یا نماینده تام الاختیار او.

۵- دبیر ستاد انتخابات کشور.

۶- یکی از اعضای شورای نظارت بر سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران به انتخاب شورا (به عنوان ناظر بدون حق رأی).

تبصره عضو مزبور را نمی‌توان از میان نمایندگان مجلس در شورای نظارت انتخاب کرد.

ب: کمیسیون برنامه تبلیغات استان:

۱- استاندار یا نماینده تام الاختیار او به عنوان رئیس کمیسیون.

۲- دادستان شهرستان مرکز استان یا نماینده او.

۳- مدیرکل صدا و سیمای استان.

۴- مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان.

۵- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان.

مطابق با تبصره ۱ این ماده: هیئت مرکزی نظارت و هیئت نظارت استان به ترتیب یک نفر از میان اعضای خود یا خارج از آن را به منظور نظارت بر کار کمیسیون بررسی تبلیغات مرکزی و استان تعیین می‌نماید.

کمیسیون مکلف است از وی به صورت کتبی جهت شرکت در جلسات کمیسیون دعوت کند.

تبصره ۲: جلسات کمیسیون بررسی تبلیغات مرکزی با حضور حداقل ۴ عضو دارای حق رأی و جلسات کمیسیون بررسی تبلیغات استان با حضور حداقل ۴ عضو رسمیت می‌یابد و تصمیمات آنها با رأی ۳ عضو دارای حق رأی معتبر است.

در ادامه جلسه نمایندگان مجلس شورای اسلامی ماده ۴۴ این طرح را هم به تصویب رساندند که بر اساس آن ماده زیر به عنوان ماده ۶۵ مکرر ۶ به قانون الحاق می‌شود.

ماده ۶۵ مکرر ۶ صدا و سیمای استان و دستگاه‌های اجرایی در ارائه برنامه‌ها و امکانات خود به نامزدها مکلف به رعایت تصمیمات کمیسیون بررسی تبلیغات استان هستند.

تخلف از حکم این ماده جرم است و مرتکب به مجازات درجه ۶ قانون مجازات اسلامی به استثنای حبس محکوم می‌شود.

کد خبر 4591249

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مجلس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس/ تیتر روزنامه‌های ورزشی پنجشنبه 30 فروردین