امیدواری پاکستان به شروع مذاکرات طالبان و آمریکا از امروز


امیدواری پاکستان به شروع مذاکرات طالبان و آمریکا از امروز

گروه بین‌الملل ــ وزیر خارجه پاکستان اظهار کرد: انتظار می‌رود نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان از امروز گفت‌وگوهای خود را با نمایندگان طالبان در دوحه (پایتخت قطر) آغاز کند.

امیدواری پاکستان به شروع مذاکرات طالبان و آمریکا از امروز

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری «صدای افغان»؛ شاه محمود قریشی (وزیر امور خارجه پاکستان) گفت: با آن که موانعی بر سر راه گفت‌وگو میان آمریکا و طالبان ایجاد شده، پاکستان خواهان موفقیت این مذاکرات است.

قریشی افزود: انتظار می‌رود هیئت آمریکایی از امروز 26 فروردین (15 آوریل) مذاکرات خود را در دوحه شروع کند؛ البته این گفت‌وگوها با طالبان در جریان است و چند نشست تاکنون برگزار شده که انتظار می‌رود نشست بعدی طی امروز برگزار شود.

وی ادامه داد: پاکستان برای برگزاری این نشست و رسیدن به نتیجه مثبت در این راستا همکاری خواهد کرد تا این مذاکرات به ثمر بنشیند و به پایان برسد تا صلح در منطقه خاورمیانه اجرایی شود.

گفتنی است، زلمی خلیل‌زاد از ماه اکتبر سال 2018 تاکنون، پنج بار با نمایندگان طالبان در دوحه مذاکره کرده ‌است.

نمایندگان آمریکا و طالبان می‌گویند در موضوع خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان و عدم استفاده از خاک این کشور توسط تروریست‌ها، پیشرفت‌های حاصل شده است، ولی در موضوع مذاکره مستقیم طالبان با حکومت افغانستان و موضوع آتش‌بس هنوز پیشرفتی صورت نگرفته ‌است.

با وجود آن که 5 دور مذاکرات میان نمایندگان آمریکا و طالبان به گفته دو طرف به خوبی پیش رفته و دستاوردهایی به همراه داشته، ولی ایالات متحده، آغاز عملیات بهاری طالبان را محکوم کرده است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه افغانستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم خطرناک و خونسردانه سرقت کابل های برق در خرمشهر / سارق جوان زمینگیر شد + عکس