شیعیان متحصن در پاکستان خواستار سفر عمران خان به کویته شدند


شیعیان متحصن در پاکستان خواستار سفر عمران خان به کویته شدند

اسلام آباد - ایرنا - اعضای جامعه شیعیان هزاره در شهر #39;کویته #39; پاکستان که در اعتراض به حمله مرگبار انتحاری هفته گذشته دست به تحصن زده اند، خواستار حضور #39;عمران خان #39; نخست وزیر پاکستان در جمع آسیب دیدگان این حادثه و رسیدگی به خواسته های آنان شدند.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، پس از حمله انتحاری روز جمعه در بازار میوه و تره بار شهر کویته که گروه تروریستی داعش مسئولیت آن را برعهده گرفت، اعضای جامعه شیعیان هزاره در اعتراض به هدف قرار گرفتن مجدد این افراد از سوی تروریست ها، دست به تحصن زدند.
به گزارش رسانه های پاکستانی، تحصن شیعیان جامعه هزار امروز وارد سومین روز خود شده و متحصنین سفر عمران خان نخست وزیر پاکستان به کویته و دیدار وی با آسیب دیدگان حمله اخیر تروریستی را خواستار شدند.
به رغم بارندگی ها پیاپی در کویته و هوای نسبتا سرد این شهر، معترضان دست از تحصن برنداشته و تجمع شیعیان باعث مسدود ماندن خیابان های اصلی شهر کویته نیز شده است.
معترضان تاکید کردند که عمران خان با حضور در کویته باید اطمینان دهد که برنامه جامع اقدام ملی، (طرح ضدتروریستی که دولت پاکستان در دسامبر 2014 آن را تدوین و به اجرا درآورد) در راستای مبارزه با تروریست ها و گروه های ممنوعه به صورت شفاف عملی شود.
در همین حال مسئولان ارشد حزب مجلس وحدت مسلمین، از احزاب پیشروی شیعیان پاکستان نیز به تحصن شیعیان هزاره پیوسته و از دولت فدرال (اسلام آباد) خواستند تا فرآیند مبارزه با عناصر تروریستی در کشور را تقویت کند.
علامه 'راجا ناصر عباس جعفری' دبیرکل این حزب طی گفت وگو با خبرنگاران در شهر کویته گفت: تداوم حملات تروریستی هدف مند به ویژه کشتار جامعه شیعیان هزاره پیام ناخوشایندی درباره امنیت پاکستان برای دنیا صادر می کند.
روز جمعه گذشته حمله انتحاری در بازار میوه و تره بار شهر کویته دست کم 20 کشته برجای گذاشت. در این عملیات تروریستی 10 نفر از اعضای جامعه شیعیان هزاره نیز جان خود را از دست دادند.
داعش با اذعان به هدف قرار دادن جامعه شیعیان، مسئولیت این حمله را برعهده گرفت. علاوه بر این گروه های تروریستی مانند تحریک طالبان پاکستان و لشکر جهنگوی نیز در گذشته مسئولیت بسیاری از حملات علیه شیعیان در مناطق مختلف این کشور از جمله شهر کویته را برعهده گرفته اند.
ایالت بلوچستان پاکستان سالهاست که از خشونت و تروریسم رنج می برد، طی ماه های اخیر، این استان با تعدادی از چالش های امنیتی مواجه بوده است و پرسنل امنیتی در این ایالت اغلب در انفجارهای جاده ای و حملات انتحاری هدف قرار گرفته اند.
سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با محکومیت شدید حمله تروریستی در شهر کویته که منجر به کشته و زخمی شدن دهها تن شد، این حادثه را به دولت و ملت پاکستان به ویژه خانواده قربانیان آن تسلیت گفت و با آنان ابراز همدردی کرد.
آساق*274**1663**

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اعدام برای کارگردان شیطان صفت / 2 دختر هنرجو را در تله شوم خود انداخت + جزییات