داروی تجاوز هم به بازار آمد!/ لطفا در پارتی ها مراقب خود باشید +عکس


داروی تجاوز هم به بازار آمد!/ لطفا در پارتی ها مراقب خود باشید +عکس

بیشتر این اتفاق ها در پارتی های مختلط رخ می دهد و برخی شرکت کننده ها با خوراندن داروی تجاوز یا شکارگر، شکار خود را مستعد تجاوز و آزار جنسی می‌کند.

به گزارش جام نیوز به نقل از یورونیوز، متخصصان آلمانی به تازگی دستبندی ابداع کرده‌اند که می‌تواند تشخیص دهد آیا در نوشیدنی‌ها، داروی تجاوز ریخته شده است یا خیر.

دو فرد آلمانی دستبدی به نام زانتوس‌ (Xantus) ساخته‌اند که کافی است یک قطره از هر مشروب را روی آن بچکانند تا نشان دهد که آیا داروی تجاوز در آن وجود دارد یا نه.

داروی تجاوز یا داروی شکارگر، به هر دارویی اطلاق می‌شود که شخص را منفعل نموده، وی را مستعد تجاوز و آزار جنسی می‌کند.

این دستبند سبک که هم‌ اکنون در داروخانه‌های آلمان عرضه شده سفیدرنگ و شبیه دستبندهایی است که برای ورود به بار‌ و کلاب‌‌ها از آن استفاده می‌شود. روی این دستبند دو دایره کوچک سبزرنگ وجود دارد که با تشخیص داروی تجاوز به رنگ آبی در می‌آیند.

دستبند زانتوس همچنین اثر روانی بازدارنده‌ای نیز بر متجاوزان احتمالی دارد.

به گزارش سازمان ملی بهداشت بریتانیا سالانه به صدها نفر داروی‌های منفعل‌کننده خورانده می‌شود. این داروها در نوشیدنی الکلی ریخته شده و بدون اطلاع قربانی به وی داده می‌شود. گزارش این سازمان می‌گوید موارد بسیار دیگری نیز هست که به علت فراموشی موقت یا احساس شرمساری گزارش نمی‌شود.

هر ساله در آلمان نیز جشنواره های متعدد شراب و آبجو برگزار می شود.

داروهایی که تأثیر مسکن و بی‌حس‌کننده دارند، در کنار آرام‌بخش‌ها عمدتا تأثیری مشابه الکل بر مصرف‌کننده دارند و این امر سبب می‌شود که قربانی این ترکیبات، فکر کند فقط مست بوده و به یاد نمی‌آورد که چه پیش آمده است.

ساخت چنین ابزارهایی نشان می دهد مکانی هایی مانند بارها و پارتی های مختلط تا چه میزان می توانند برای افراد بویژه زنان خطرناک باشند.

این مکان ها عموما با عنوان های فریبنده ای مانند مکانی برای شادبودن، دورهمی و غیره شکل می گیرند اما در نهایت خاطرات غمباری برای شرکت کنندگان رقم می خورد.

به یاد داشته باشیم، یکی از عوامل افزایش تجاوز و تعارض جنسی همین استفاده از مواد مخدر، به‌ویژه الکل، است.

در یک تحقیقی که در کشور آمریکا انجام ‌شده، مشخص گردیده است که در ۴۷ درصدِ اغلب تجاوزها، هم قربانی و هم مجرم، الکل مصرف کرده بودند. تنها در ۱۷ درصد موارد، فقط مجرم نوشیده بود. در ۲۹ درصد تمامی موارد، نه مجرم و نه قربانی الکل مصرف نکرده بودند.

داروی تجاوز هم به بازار آمد!/ لطفا در پارتی ها مراقب خود باشید +عکس

امام رضا (علیه‌السلام) درباره عوارض شراب‌خواری می‌فرمایند: «خداوند شراب را حرام کرده است، برای آنکه شراب مایه فساد است، به‌علاوه، عقل را از درک حقایق ساقط می‌کند و آدمی را در مواجه با مردم، بی‌شرم و حیا می‌کند.»

داروی تجاوز هم به بازار آمد!/ لطفا در پارتی ها مراقب خود باشید +عکس

مستدرک الوسائل، ج 17، ص 45؛ إنَّ اللهَ تعالی حرمَ الخمرَ لِما فی‌ها مِن الفسادِ و بُطلانِ العقولِ فی الحقائقِ و ذَهابِ الحیاءِ مِن الوجهِ.

115

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


معما / زیر 10 ثانیه نسبت فامیلی ما رو حدس بزنید !!