بیوگرافی مریلا زارعی و حاشیه‌های زندگی‌ هنری‌اش


بیوگرافی مریلا زارعی و حاشیه‌های زندگی‌ هنری‌اش

مریلا زارعی برزی متولد 25 فروردین 1353 بازیگر سینما و تلویزیون ایران است. این بازیگر تا به حال چندین بار برنده سیمرغ بلورین و تندیس بهترین بازیگر در جشنواره فیلم فجر و خانه سینما بوده است.

بیوگرافی مریلا زارعی و حاشیه‌های زندگی‌ هنری‌اش


ستاره |
سرویس چهره ها - مریلا زارعی را با بازی‌های بی نظیر و درخشانش در بسیاری از نقش‌ها همچون نقش مادر شهید در فیلم شیار ۱۴۳ می‌شناسیم. بازیگر با استعدادی که با بازی حسی و عمیقش بیننده را تحت تاثیر قرار می‌دهد. چهره ساده و طبیعی و بدون هر گونه عمل زیبایی او نیز در ایجاد حس صمیمیت با بینندگان بی تاثیر نیست. اما زندگی هنری این بازیگر گاهی دچار حاشیه‌ها و شایعاتی شده است. برای آشنایی بیشتر با او و جزییات زندگی هنری و شخصی‌اش، با ما همراه باشید.

بیوگرافی مریلا زارعی

مریلا زارعی برزی در ۲۵ فروردین ۱۳۵۳ به دنیا آمد. زادگاه او در برخی منابع نطنز و در برخی دیگر قم و یا تهران ذکر شده است. او یک خواهر کوچکتر و یک برادر دارد. خواهرش ملیکا زارعی نیز چهره شناخته شده برنامه‌های کودک در تلویزیون است.
بیوگرافی مریلا زارعی و حاشیه‌های زندگی‌ هنری‌اش
اگرچه به گفته خود مریلا خانواده او یک خانواده مذهبی بوده، اما هرگز برای بازیگر شدن با مخالفت آن‌ها مواجه نشده و همین اعتماد باعث شده او نیز در فعالیت‌های بازیگری؛ پایبندی‌هایش را حفظ کند. مریلا درباره خانواده اش می‌گوید: خانواده ام بزرگترین منتقدان من هستند و البته مهمترین. واکنش خانواده ام به من جهت می‌دهد. هنوز هم مثل قبل برای شنیدن انتقادهای تندشان به گوش هستم و دغدغه رضایت آنها را دارم. البته دعا و تاییدشان برایم بسیار مهم است.
تحصیلات مریلا زارعی در رشته صنایع غذایی از دانشگاه آزاد در مقطع لیسانس است، اما علاقه او به هنر بازیگری راهش را تغییر داد. او درباره نقش سینما در زندگی‌اش می‌گوید: سینما همچون زندگی به من آموخت چطور برای رسیدن به موفقیت باید از شکست‌ها و رنج‌ها درس عبرت گرفت و آنها را چراغ راه کرد. سینما به من صبر را آموخت و اینکه برای رسیدن باید صبور بود.
بیوگرافی مریلا زارعی و حاشیه‌های زندگی‌ هنری‌اش

علاقه ها و فعالیت های روزمره

مریلا زارعی به ورزش علاقه زیادی دارد و ‌آن را جزو برنامه‌های روزانه زندگی‌اش قرار داده است. دویدن و پیاده روی از فعالیت‌های هر روز او محسوب می‌شود و تنیس نیز از ورزش های مورد علاقه اوست که در اوقات فراغت به آن می‌پردازد.

همچنین او به فعالیت‌های بشردوستانه علاقه‌مند است و در این زمینه تلاش زیادی انجام داده است. او به عنوان سفیر نیکوکار یکی از موسسات خیریه برای کودکان فعالیت می‌کند
همچنین در چند پرونده محکوم به قصاص از جمله پرونده شهلا جاهد برای جلب رضایت اولیای‌دم تلاش زیادی کرد. مریلا زارعی برای جلب رضایت خانواده مقتول (همسر ناصر محمدخانی) به خانه آن‌ها نیز رفته بود اگرچه درنهایت بدون جلب رضایت آن‌‌ها بازگشت و مقابل شهلا جاهد ظاهر شد. او در این مورد گفته است: وقتی شهلا را ملاقات کردم او سکوت اختیار کرد، از او خواستم اگر ماجرایی ناگفته دارد بیان کند اما شهلا هیچ‌ چیز برای گفتن نداشت و تنها به رفتن به دنیای باقی امیدوار بود و از همگی حلالیت طلبید.

مطالعه و کتاب‌خوانی از دیگر علاقه‌مندی های مریلا زارعی است که در اوقات فراغت به آن می‌پردازد. دلیل این علاقه از زبان خود او به تشویق‌های پدرش برمی‌گردد: یادم است پدرم کتاب های خودش را که بسیار سنگین بودند مثل «فلسفه غرب» و «فیلسوفان غربی» در اختیارم می گذاشتند. کتاب‌هایی در پنج یا شش سالگی به من می‌دادند و از من می‌خواستند با مداد زیر کلماتی که حروفش را بلدم، خط بکشم و من با کتاب‌هایی از این دست، کتاب خواندن را شروع کردم.

بیوگرافی مریلا زارعی و حاشیه‌های زندگی‌ هنری‌اش

آغاز کار هنری

مریلا زارعی در سال ۱۳۷۴ با بازی در سریال معروف کارآگاه علوی در تلویزیون دیده و شناخته شد. اولین حضور او در سینما نیز در همان سال ۷۴ به فیلم پاتک که روایتی از جنگ تحمیلی ایران و عراق است بر می‌گردد. هرچند در فیلم سلام سینما ساخته مخملباف در سال ۱۳۷۳ نیز نام ملیکا زارعی برزی هست، اما او بازی در این فیلم را تکذیب کرده است.
اما شهرت و درخشش مریلا زارعی با بازی در فیلم «دو زن» اثر تهمینه میلانی در سال ۱۳۷۷ اتفاق افتاد که یکی از نقش‌های کلیدی فیلم یعنی نقش رویا را بازی می‌کرد.
از بازی‌های درخشان او در سینما می‌توان به بازی در فیلم سرباز‌های جمعه ساخته مسعود کیمیایی و بازی تاثیرگذار او در فیلم شیار ۱۴۳ ساخته نرگس آبیار اشاره کرد.

بیوگرافی مریلا زارعی و حاشیه‌های زندگی‌ هنری‌اش

ازدواج

مریلا زارعی بر خلاف شایعاتی که مدعی است او با شخصی به نام مهدی رجبی ازدواج کرده و یک دختر دارد، هنوز مجرد است و ازدواج نکرده است.

مریلا زارعی درباره دلیل ازدواج نکردنش می‌گوید: شاید دلیل اصلی این باشد که کسی که دنبالش بودم پیدا نشد. با اینکه موقعیت‌های مختلف و زیادی داشتم اما من فکر می‌کنم ازدواج کردن یا نکردن افراد خیلی مهم نیست، سالم و با کیفیت زندگی کردن آنها مهم است. من به بچه‌ها علاقه زیادی دارم و سه فرزند خواهرم مانند فرزندان خودم هستند و حساسیت من روی آنها به اندازه مادرشان ملیکا است. من زندگی راحت و آرامی دارم و این زندگی را خیلی دوست دارم.

حاشیه ها

حضور در فیلم سلام سینما مخملباف

یکی از اولین حاشیه‌های زندگی هنری مریلا زارعی؛ پخش تصاویری منتسب به مریلا زارعی به عنوان یکی از بازیگران فیلم «سلام سینما» ساخته محسن مخملباف است. این بازیگر انتساب این تصاویر به خود و حضورش در این فیلم را تکذیب نموده است. اما در تیتراژ فیلم، شخصی با نام مریلا زارعی برزی ذکر شده‌ است.

حضور در روز قدس ۹۳

مریلا زارعی به همراه تعدادی دیگر از هنرمندان سینما در راهپیمایی روز قدس ۱۳۹۳ شرکت کرد و پس از انتقاد‌هایی که از طرف برخی به او شد؛ درباره حضورش در این راهپیمایی اینگونه توضیح داد:
وقتی رژیم صهیونیستی با شعار «یک تیر، دو نشان» جنایات خود را با افتخار انجام می‌دهد و به زنان حامله هم رحم نمی‌کند، باید مستقیم وارد عمل شد و با صدای بلند به جهانیان گفت که آن‌ها به عمل غیرانسانی دست می‌زنند؛ بنابراین نگران واکنش‌های جهانی از عملکردمان و از اینکه ممکن است در جشنواره‌های جهانی مورد هجمه قرار‌گیریم، نباشیم. ضمن اینکه از سکوت سازمان ملل تعجب می‌کنم و از نظر من این سکوت، غیرقابل قبول است. باید بگویم من پیش از این در زندگی‌ام در روز قدس به خیابان نیامده بودم، پس ببینید با دیدن و شنیدن فاجعه این روز‌ها چقدر دلم به درد آمده که در گردهمایی «خانه سینما» و راهپیمایی همگام و کنار مردم شرکت کردم. از این فاجعه انسانی خیلی خشمگینم. حتی ممکن است عملکردم در عرصه جهانی مورد سوال قرار گیرد.
در مراسم راهپیمایی روز جهانی قدس ۱۳۹۳ چهره‌هایی، چون رسول صدرعاملی، کمال تبریزی، امین تارخ، رضا میرکریمی، علی دهکردی، غزل شاکری، شایسته ایرانی، محمود پاک‌ نیت، مازیار میری، رضا ناجی، آتیلا پسیانی، آتش تقی پور، حسن پورشیرازی، فرشته طائرپور، یدالله صمدی، محمدرضا شریفی‌نیا، سامان مقدم، فریبرز عرب‌نیا و ... نیز حضور داشتند.
بیوگرافی مریلا زارعی و حاشیه‌های زندگی‌ هنری‌اش

انتقاد به اصغر فرهادی

در همان سال ۹۳ هنگامی که زارعی در راهپیمایی روز قدس شرکت کرده بود؛ اصغر فرهادی و نسرین ستوده، کمپینی فیس‌بوکی در رابطه با بحران غزه ایجاد کردند. فرهادی و ستوده از همه خواسته بودند با نوشته «کشتن هم‌نوعان خود را متوقف کنید» عکس گرفته و برای این صفحه فیس‌بوک ارسال کنند. بیش از ۴۰ هزار نفر از جمله افراد مشهوری مانند هانی ابواسعد کارگردان مشهور فلسطینی و خاویر باردم بازیگر مطرح و برنده اسکار به این کمپین پیوستند. اما مریلا زارعی در گفتگو با روزنامه شرق، با اشاره به این نکته که این کمپین حالتی کلی، دوپهلو و فاقد صراحت دارد، از نحوه مواجهه اصغر فرهادی با وقایع غزه انتقاد کرد:
او در مصاحبه‌ای انتقادش را اینگونه بیان کرد:
من از این حرکت خیلی خوشحالم. البته در گذشته چنین اتفاقاتی نیز افتاده است. اما باید بگویم که درخصوص این حرکت هیچ‌کدام از همکاران با من تماس نگرفتند. فقط از طریق رسانه‌ها متوجه شدم که تعدادی از همکارانم با نوشتن شعار روی لباس و دست‌هایشان درخواست کردند که کشتن در جهان را متوقف کنند. اما در این رابطه حق ندارم نظر بدهم. بالطبع همکاران من به اعتبار آدم‌هایی که این حرکت را راه انداختند که حتما نیتشان خیر بوده، وارد این کمپین شدند. اما باید بگویم که شعار‌ها در این کمپین کلی است و به طور مشخص به حوادث اخیر مربوط نمی‌شود. مشمول تمام اقدامات غیرانسانی، جنگ و خونریزی در جهان امروز است. این جمله شامل کشته‌شدگان اتوبوس اسکانیا، حادثه سقوط هواپیمای مالزی و... هم می‌شود. مطمئنم که واکنش همکارانم از سر خیرخواهی بوده و خیلی هم زیباست. من از همکارانم در این کمپین درخواست می‌کنم که به حرکت مثبتشان ادامه بدهند و به‌طور مشخص از جنایاتی که در حق مردم بی‌دفاع غزه شده هم نامی ببرند.

انصراف مریلا زارعی از بازی در «قلاده‌های طلا»

مریلا زارعی برای بازی در فیلم «قلاده‌های طلا» - که روایتی از حوادث بعد از انتخابات ۸۸ بود - دعوت شد، اما از بازی در این فیلم انصراف داد. ابوالقاسم طالبی کارگردان این فیلم پرحاشیه در این باره اینگونه توضیح داد:
در آن زمان که فضای فتنه خیلی تند بود کمپین هفت یا هشت نفره‌ای تشکیل شد که با موتور و اسپری به نزدیک خانه خانم زارعی می‌رفتند و مرتب می‌نوشتند انصراف خانم زارعی از بازی در «قلاده‌های طلا». خانم زارعی زنگ زد و گفت: «من دوست دارم با شما کار کنم و فیلمنامه هم خیلی خوب است، اما مرا اذیت می‌کنند و روی اعصابم راه می‌روند. اگر اجازه بدهید من نیام».

دست ندادن با مرد سینماگر چینی

در سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ مریلا زارعی که در کاخ جشنواره به عنوان داور حضور داشت، با اعضای مرد هیات فیلم سازی چین دست نداد و این موضوع سوژه خبرنگاران شد.

بیوگرافی مریلا زارعی و حاشیه‌های زندگی‌ هنری‌اش

شایعه مجری‌گری

یک بار شایعه شد که مریلا زارعی به عنوان مجری در یک برنامه تلویزیونی حضور خواهد داشت که خواهرش ملیکا این خبر را شایعه خواند و تکذیب کرد.

بیشتر بخوانید: پاسخ ملیکا زارعی به شایعه در مورد خواهرش

ماجرای نجات از مرگ حتمی

بروز یک حادثه در زمان ضبط فیلم «خوابم میاد» جان مریلا زارعی را به خطر انداخت اما او از مرگ حتمی نجات پیدا کرد. هومن بهمنش فیلمبردار فیلم خوابم میاد زمانی که در برنامه خندوانه مهمان رامبد جوان بود این ماجرا را روایت کرد:

«خاطرم هست که پیش از این اتفاق وحشتناک من و خانم زارعی در ماشینی بودیم که لب پرتگاه قرار داشت. من از مریلا زارعی پرسیدم : اگر ماشین حرکت کند چه می کنی ؟ او جواب داد یک بار ترمز بریده بود پریدم بیرون … ما اصلا فکر نمی کردیم چیزهایی که گفته ایم به واقعیت تبدیل شود. فیلمبرداری این قسمت از فیلم را شروع کردیم.

مریلا زارعی پشت فرمان یک پیکان آبی بود ، قرار بود فقط استارت بزند و پدال را ول کند تا بدون این که ماشین پشت سری با او برخورد کند، ماشینش تکانی بخورد و این تصویر برای بیننده ایجاد شود که ماشینی از پشت به او برخورد کرده است.

اما بر خلاف برنامه گروه ، ماشین پشتی به ماشین مریلا زارعی خورد و پیکان به سمت دره شروع به حرکت کرد. بدتر از همه اینکه دو درب جلوی پیکان قفل شده بودند و او نمی توانست درب را باز کند و خودش را نجات دهد.

مریلا زارعی مجبور شد از شیشه سمت شاگرد خودش را بیرون بیندازد و چند ثانیه بعد از اینکه از شیشه بیرون پرید ماشین رفت ته دره ! تا یکی دو ساعت بعد از این ماجرا حال تمام گروه بد بود و اشک خود من بند نمی آمد.»

کارنامه هنری

سینمایی

سال فیلم نقش کارگردان
۱۳۹۷ ایده اصلی آزیتا موگویی
۱۳۹۶ سوءتفاهم احمدرضا معتمدی
۱۳۹۵ اسرافیل تاجی آیدا پناهنده
زیر سقف دودی شیرین پوران درخشنده
۱۳۹۴ بادیگارد راضیه آصف ابراهیم حاتمی کیا
دختر فرزانه رضا میرکریمی
گیتا گیتا مسعود مددی
۱۳۹۳ ماهی سیاه کوچولو شهرزاد مجید اسماعیلی
۱۳۹۲ شیار ۱۴۳ مش اُلفَت نرگس آبیار
چ هانا ابراهیم حاتمی کیا
۱۳۹۱ رژیم طلایی پری رضا سبحانی
همه چیز برای فروش امیر حسین ثقفی
هیس دخترها فریاد نمی‌زنند فریماه تولایی پوران درخشنده
۱۳۹۰ خرس گلی خسرو معصومی
خوابم می‌آد شیرین رضا عطاران
۱۳۸۹ جدایی نادر از سیمین قهرایی اصغر فرهادی
گزارش یک جشن ابراهیم حاتمی‌کیا
۱۳۸۸ دیگری مهدی رحمانی
کیفر سپیده حسن فتحی
نیش زنبور حمیدرضا صلاحمند
۱۳۸۷ یک اشتباه کوچولو رعنا رواندوست محسن دامادی
درباره الی شهره اصغر فرهادی
شیرین عباس کیارستمی
مدیوم علی توکل نیا
پریشانی علی توکل نیا
۱۳۸۶ دعوت بهار ابراهیم حاتمی کیا
خروس جنگی مریم شایان مسعود اطیابی
۱۳۸۵ آفتاب بر همه یکسان می‌تابد جانت عباس رافعی
اخراجی‌ها گزارشگر مسعود ده نمکی
دستهای خالی حوریه ابوالقاسم طالبی
نصف مال من، نصف مال تو مهری وحید نیکخواه آزاد
۱۳۸۴ زاگرس هنگامه محمدعلی نجفی
۱۳۸۳ حکم دریا مسعود کیمیایی
مجردها لادن عربشاهی اصغر هاشمی
زن زیادی سیما تهمینه میلانی
۱۳۸۲ سربازهای جمعه نیره مسعود کیمیایی
معادله زهره ابراهیم وحیدزاده
هم نفس مهدی فخیم‌زاده
۱۳۸۱ سیزده گربه روی شیروانی گوهر علی عبدالعلی‌زاده
واکنش پنجم ترانه تهمینه میلانی
۱۳۷۹ تکیه بر باد مرجان داریوش فرهنگ
۱۳۷۷ دو زن رؤیا تهمینه میلانی
۱۳۷۶ زن شرقی عاطفه رامبد لطفی
۱۳۷۵ روی خط مرگ رعنا شفیع آقامحمدیان
۱۳۷۴ پاتک علی اصغر شادروان

مجموعه‌های تلویزیونی

سال عنوان مجموعه کارگردان توضیحات
۱۳۹۱ کلاه پهلوی سید ضیاءالدین دری شبکه ۱
۱۳۸۲ هم نفس مهدی فخیم زاده شبکه ۱
۱۳۸۱ دریایی‌ها سیروس مقدم شبکه ۳
۱۳۸۰ پلیس جوان سیروس مقدم شبکه ۳
۱۳۷۹ بازگشت به زندگی سید احمد سید پایداری شبکه تهران
۱۳۷۸ زمان شوریدگی محمدعلی نجفی شبکه ۱
۱۳۷۶ ولایت عشق مهدی فخیم زاده شبکه ۱
۱۳۷۶ فردا دیر است حسن فتحی شبکه ۳ (بازیگر مهمان)
۱۳۷۶ شن‌های کف رودخانه یوسف سید مهدوی شبکه ۳
۱۳۷۶ کهنه‌سوار اکبر خواجویی شبکه ۳
۱۳۷۵ هوای تازه حسن فتحی شبکه ۲
۱۳۷۵ دبیرستان خضراء اکبر خواجویی شبکه ۲
۱۳۷۴ جهان وارونه بهمن زرین پور شبکه ۳
۱۳۷۴ مهر خوبان یوسف سید مهدوی شبکه ۳
۱۳۷۴ کارآگاه حسن هدایت شبکه ۱

شبکه خانگی

مانکن (حسین سهیلی زاده ۱۳۹۸) ماه تی تی (داود میر باقری ۱۳۹۵) بیوگرافی مریلا زارعی و حاشیه‌های زندگی‌ هنری‌اش

افتخارات و جوایز

برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن از جشنواره فیلم فجر برای فیلم (زیر سقف دودی) (۱۳۹۵) کاندید بهترین بازیگر نقش مکمل زن از سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر برای فیلم (دختر) (۱۳۹۴) برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن از جشنواره فیلم فجر قم (شیار۱۴۳) (۱۳۹۲) برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن از جشنواره فیلم فجر مشهد (شیار۱۴۳) (۱۳۹۲) برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن از سی و دومین جشنواره فیلم فجر (شیار۱۴۳) (۱۳۹۲) کاندید بهترین بازیگر نقش مکمل زن از انجمن منتقدان و نویسندگان برای فیلم (هیس دخترها فریاد نمی‌زنند) (۱۳۹۲) کاندید بهترین بازیگر نقش مکمل زن در سی و یکمین جشنواره فیلم فجر برای فیلم (هیس دخترها فریاد نمی‌زنند) (۱۳۹۱) کاندید بهترین بازیگر نقش اول زن از انجمن منتقدان و نویسندگان برای فیلم (خرس) (۱۳۹۱) تندیس بازیگر نقش مکمل زن از جشن خانه سینما برای فیلم (دربارهٔ الی) (۱۳۸۹) دیپلم افتخار بهترین بازیگر زن در بیست و هشتمین جشنواره فیلم فجر برای (کیفر) (۱۳۸۸) کاندید بهترین بازیگر نقش مکمل زن از بیست و هفتمین جشنواره فیلم فجر برای فیلم (دربارهٔ الی) (۱۳۸۷) کاندید تندیس زرین بهترین بازیگر نقش اول زن (دعوت) (۱۳۸۷) کاندید تندیس زرین بهترین بازیگر نقش اول زن (دستهای خالی) (۱۳۸۶) کاندید لوح زرین بهترین بازیگر زن (زن زیادی) (۱۳۸۴) کاندید تندیس زرین بهترین بازیگر نقش اول زن (زن زیادی) (۱۳۸۴) کاندید سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن (زن زیادی) (۱۳۸۳) برنده لوح زرین بهترین بازیگر زن (سربازهای جمعه) (۱۳۸۳) برنده تندیس زرین بهترین بازیگر نقش مکمل زن (سربازهای جمعه) (۱۳۸۳) برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل زن (سربازهای جمعه) (۱۳۸۲) تندیس بهترین بازیگر زن تلویزیون (۱۳۸۱) تقدیر برای حضور در سریال «ولایت عشق» (۱۳۸۰) برنده تندیس بازیگر نقش مکمل زن از جشن خانه سینما برای دو زن (۱۳۷۸)

عکس های بیشتر از مریلا زارعی

بیوگرافی مریلا زارعی و حاشیه‌های زندگی‌ هنری‌اش

بیوگرافی مریلا زارعی و حاشیه‌های زندگی‌ هنری‌اش

بیوگرافی مریلا زارعی و حاشیه‌های زندگی‌ هنری‌اش

بیوگرافی مریلا زارعی و حاشیه‌های زندگی‌ هنری‌اش

بیوگرافی مریلا زارعی و حاشیه‌های زندگی‌ هنری‌اش

بیوگرافی مریلا زارعی و حاشیه‌های زندگی‌ هنری‌اش

بیوگرافی مریلا زارعی و حاشیه‌های زندگی‌ هنری‌اش

بیوگرافی مریلا زارعی و حاشیه‌های زندگی‌ هنری‌اش

بیوگرافی مریلا زارعی و حاشیه‌های زندگی‌ هنری‌اش

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بیوگرافی چهره‌ها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


خاص ترین لحظه زندگی اکرم خانم بیرانوند ثبت شد+ عکس