بازدید نائب رئیس سازمان بسیج مردمی عراق از مناطق سیل زده در خوزستان


بازدید نائب رئیس سازمان بسیج مردمی عراق از مناطق سیل زده در خوزستان

نائب رئیس سازمان بسیج مردمی عراق که به همراه کاروانی از کمکهای اهدایی عراقی ها از مناطق سیل زده بازدید کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از العالم، نائب رئیس سازمان بسیج مردمی عراق که به همراه کاروانی از کمکهای اهدایی عراقی ها به سیل زدگان در استان خوزستان به این استان آمده است، از مناطق سیل زده بازدید کرد. کاروانی از کمکهای اهدایی جنبش النجباء عراق و برخی گروههای وابسته به بسیج مردمی این کشور به سیل زدگان، امروز وارد استان خوزستان عراق شد. این کاروان شامل دهها دستگاه خودروی حامل کمکهای امدادی مانند چادر، پتو و وسایل دیگر است.

محمد حسن الشبری خبرنگار العالم در گزارشی از اهواز گفت: این کاروان با شعار « ما زیر آتش بودیم، شما به ما کمک کردید. الان شما زیر آب هستید، نوبت کمک ما به شماست» راه اندازی شده است. جنبش النجباء 55 دستگاه خودروی سبک و سنگین حامل 100 تن کمک به خصوص کالاهای اساسی را برای مناطق سیل زده در استان خوزستان فرستاده است تا به سیل زدگان داده شود.
سید عباس موسوی نماینده دبیر کل جنبش النجباء گفت: کمکهای اهدایی ما واقعاً ناچیز است و از باب اعلام سپاسگزاری عملی به خاطر تلاشها، سخاوت و حمایتهای نظام جمهوری اسلامی و ملت دلاور ایران است. این کمکها در مقابل حمایتهای ملت ایران و دولت ایران بسیار ناچیز است. یک عراقی گفت: خدا را به خاطر این برادری، همبستگی و اتحاد سپاسگزاریم و امیدواریم مهربانی بین ملتهای عراق و ایران بیشتر شود. یک عراقی دیگر گفت: این کمکها نشانه اهتمام عراقی ها به برادرانشان در خوزستان است.
کمکهای بشردوستانه و امدادی جنبش النجباء و شمار دیگری از گروههای بسیج مردمی عراق، شامل محموله های غذایی، پزشکی و امدادی است. داوطلبان این جنبش و گروههای اعزامی قرار است علاوه بر میزبانی از سیل زدگان و دادن کمکهای نقدی و فرستادن کمکهای اولیه از جمله غذا و لباس برای آنان، به ایجاد خاکریز و سیل بند و حفر کانال اقدام کنند.
نصر الشمری رئیس شورای اجرایی جنبش النجباء گفت: آمده ایم تا به خوبی ها پاسخ دهیم. برای وفاداری به خون شهدا آمده ایم. برای یک هدف اساسی آمده ایم تا به جهانیان بگوییم محاصره ظالمانه قدرتهای مستکبر جهانی و در رأس آنها آمریکا و رژیم صهیونیستی باعث نمی شود که بین ملت عراق و ملت ایران فاصله ایجاد شود. در حال حاضر این کاروان شامل بیش از 55 خودرو است و کمکها ادامه خواهد یافت و شامل مواد غذایی، لباس و پتو است. این مقدار در حق ملت ایران و براداران ایرانی اندک است اما در حد وسعمان این کار را کرده ایم و در آینده نیز ان شاء الله در خدمت آنان خواهیم بود.
الشمری افزود: کمکهای عراق برای نشان دادن همبستگی و برادری بین ملتهای عراق و ایران است و دلیلی بر روابط حسنه بین دو ملت و دو کشور است.
فاطمه بویرده خبرنگار العالم در آبادان نیز در گفتگو با این شبکه گفت امروز شماری از خودروهای حامل مواد غذایی و امدادی از گذرگاه شلمچه وارد ایران شدند. شمار زیادی از مردم عراق و صاحبان موکبهای عراقی، این کاروان را همراهی می کنند. این صحنه یادآور حماسه سالانه اربعین امام حسین علیه السلام است. شماری از نیروهای بسیج مردمی عراق که به نمایندگی از جهان جنگیدند و تروریسم را عقب راندند از طریق شلمچه وارد ایران شده اند تا به سیل زدگان خدمات رسانی کنند. مهندس ابو مهدی نائب رئیس سازمان بسیج مردمی عراق این عده را همراهی می کند. وی از طریق هوایی از مناطق سیل زده دیدن کرد.
این کاروان حامل 100 دستگاه کامیون حامل مواد غذایی، 30 دستگاه آمبولانس، 35 دستگاه وانت و 15 دستگاه خودروی مجهز به دستگاههای مخابراتی است.


حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر کامل ای که مرا خوانده ای راه نشانم بده + عکس نوشته