رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و امور مالی شورای شهر همدان ضمن انتقاد از کمیسیون حقوقی شورا، بررسی موضوع تله‌کابین گنجنامه از سوی کمیسیون حقوقی که با تعلل همراه شده است را خواستار شد.

به گزارش خبرگزاری موج همدان، رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و امور مالی شورای شهر همدان در جلسه صحن امروز شورای اسلامی شهر همدان با اشاره به سفر خود به مناطق سیل‌زده استان لرستان، عنوان کرد: بازدید میدانی از چگینی انجام و اتفاقات خوبی اتخاذ شد؛ چگینی در شرایط بحرانی نبود بلکه معمولان و پلدختر در شرایط بسیار سختی قرار دارند.

اکبر کاووسی‌امید با اشاره به حضور نیروهای همدانی در چگینی، اظهار داشت: با توجه به نیرو و ظرفیت استان، نیروهای بسیج و سپاه و گروه‌های جهادی در پلدختر و معلولان نیز حضور دارند؛ 860 نفر نیرو از همدان در مناطق سیل‌زده لرستان حضور دارند که 50 نفر از شهرداری همدان است.

وی مدیریت شهری همدان در بحث بارندگی‌های اخیر بی‌نظیر دانست و بیان کرد: اگر اقدامات به موقع و حضور فیزیکی شهردار و مدیران شهری نبود شاید ما نیز با بحران مواجه می‌شدیم؛ در استان‌های سیل‌زده مدیران به صورت میدانی پای کار نبودند.

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و امور مالی شورای شهر همدان گفت: در همدان حس مشارکت و همراهی مردم با مسئولان و مدیران شهری بالاست و این امر باید در سراسر کشور باشد؛ در نظام آموزش شهروندی باید آموزش همرهی و همگامی مردم با مدیریت شهری و مدیریت بحران آموزش داده شود.

آیا تله‌کابین گنجنامه پروانه دارد، سهام 13.5 درصدی شهرداری در تله‌کابین گنجنامه کجاست؟

وی در خصوص بحث تله کابین گنجنامه نیز با انتقاد از تعلل در بررسی این موضوع از سوی کمیسیون حقوقی شورا، ابراز کرد: آیا تله‌کابین گنجنامه پروانه دارد، سهام 13.5 درصدی شهرداری در تله‌کابین گنجنامه کجاست؟

کاووسی‌امید با تأکید بر اینکه تله‌کابین گنجنامه باید یک ریال آورده داشته باشد، افزود: نمی‌شود که فقط مدیریت شهری در این خصوص هزینه کندو باید رئیس کمیسیون حقوقی و رسیدگی به شکایات رای جلسه آینده گزارشی در این خصوص ارائه کند.

وی عنوان کرد: باید حق‌الناس را حفظ کنیم، کلی مدیر آمده و رفته است و اکنون کجا هستند که حق شهر و شهروندان را احقاق کنند؛ این موضوع باید بررسی و حق‌الناس برگردانده شود.