آموزش طرز تهیه سالاد نخود


آموزش طرز تهیه سالاد نخود سالاد نخود با ترکیب خیار ترد، گوجه فرنگی آبدار، آووکادو و پنیر تهیه می‌شود. سس لیمویی خوشمزه به این سالاد یونانی طعمی مدیترانه‌ای می‌بخشد. تهیه سالاد نخود بسیار آسان است و سریع آماده می‌شود. سالاد نخود برای وعده‌ی نهار غذایی بسیار کامل است زیرا نخود موجود در این سالاد، شما را تا ساعت‌ها سیر نگه می‌دارد. شما همچنین...

آموزش طرز تهیه سالاد نخود

سالاد نخود با ترکیب خیار ترد، گوجه فرنگی آبدار، آووکادو و پنیر تهیه می‌شود. سس لیمویی خوشمزه به این سالاد یونانی طعمی مدیترانه‌ای می‌بخشد. تهیه سالاد نخود بسیار آسان است و سریع آماده می‌شود. سالاد نخود برای وعده‌ی نهار غذایی بسیار کامل است زیرا نخود موجود در این سالاد، شما را تا ساعت‌ها سیر نگه می‌دارد. شما همچنین می‌توانید این سالاد خوشمزه را با لوبیا تهیه کرده و در کنار گوشت کباب شده و سیب زمینی برای شام سرو کنید. در این مطلب از روژان با ما همراه باشید تا با طرز تهیه سالاد نخود به صورت مرحله به مرحله آشنا شوید.

آموزش طرز تهیه سالاد نخود

آموزش طرز تهیه سالاد نخودروژان با ما همراه باشید تا با طرز تهیه سالاد نخود به صورت مرحله به مرحله آشنا شوید.” width=”600″ height=”445″ />

سالاد نخود یا سالاد لوبیا قرمز؟

لوبیا قرمز نیز جزو موادی است که می‌تواند به جای نخود در دستورالعمل سالاد نخود قرار گیرد. این سالاد در ایالات متحده با نخود و در اروپا با لوبیا تهیه می‌شود. شما نیز با توجه به سلیقه‌ی خود می‌توانید برای تهیه این سالاد از نخود و یا لوبیا قرمز استفاده کنید.

نخود چیست؟ نخود ها حبوبات دور دانه یا بذرهای دانه‌ای و بخشی از خانواده نخود هستند. آن‌ها عطر و طعم دلپذیر رضایت بخش دارند. برای تهیه این سالاد می‌توانید از نخود کنسرو شده و یا نخود خام که خودتان طبخ کرده‌اید استفاده کنید.

آیا مصرف نخود برای شما خوب است؟

نخود یک غذای بسیار سالم است و با افزودن آن به سالاد، پروتئین گیاهی که بسیار برای بدن مفید است به سالاد افزوده می‌شود:

نخود به عنوان پروتئین و فیبر به این سالاد اضافه می‌شود. نخود همچنین دارای آهن، روی، فسفر و ویتامین B است. متخصصین می‌گویند نخود به کاهش وزن کمک می‌کند. نخود به کنترل قند خون نیز کمک می‌کند زیرا نشاسته آن به آرامی هضم شده و منجر به تثبیت سطح قند می‌شود.

آموزش طرز تهیه سالاد نخود

گشنیز یک جایگزین خوب؟

گشنیز دارای طعم تازه، پویا و متمایز است که شما ممکن است این طعم را دوست داشته و یا دوست نداشته باشید. اما اگر شما از طعم گشنیز لذت نمی‌برید می‌توانید با توجه به سلیقه‌ی خود سبزیجات تازه دیگری از قبیل جعفری خرد شده، شوید و یا ترکیبی از گیاهان تازه را جایگزین گشنیز کنید. در صورت دسترسی نداشتن به سبزیجات تازه می‌توانید از سبزیجات خشک استفاده کنید اما سبزیجات تازه طعم بهتری به سالاد می‌بخشد.

سالاد نخود:

سالاد نخود برای سرو در کنار غذا عالی است چون این سالاد برای چند روز در یخچال به خوبی باقی می‌ماند. عصاره لیمو موجود در این سالاد مانع از قهوه‌ای شدن آن می‌شود و طعم سالاد به همان اندازه در گذشت زمان بهتر می‎شود. برای نگهداری سالاد ، پوشش پلاستیکی را مستقیماً بر روی سطح سالاد بپوشانید و در جای خنک قرار دهید. در هنگام نگهداری دقت کنید که نمک را درست قبل از سرو آن اضافه کنید تا از نرم شدن خیار و گوجه‌فرنگی جلوگیری کنید.

آموزش طرز تهیه سالاد نخود

مواد لازم برای تهیه سالاد نخود:

روغن زیتون: ۳ قاشق غذاخوری لیمو ترش بزرگ : ۱ عدد سیر: ۱ حبه نمک دریایی: ۱/۲ قاشق چای‌خوری فلفل سیاه: ۱/۸ قاشق چای‌خوری گوجه فرنگی گیلاسی: ۱ و ۱/۲ پیمانه خیار: ۲ عدد نخود پخته: ۱ پیمانه پیاز: ۱/۲ عدد آووکادو: ۱ عدد گشنیز خرد شده: ۱/۴ پیمانه پنیر: ۴ برش

آموزش طرز تهیه سالاد نخود

طرز تهیه سالاد نخود:

برای تهیه سالاد نخود در ابتدا مواد مورد نیاز را تهیه کرده و سپس خیار، پیاز، گشنیز، پنیر، گوجه فرنگی و آووکادو را به صورت نگینی درشت خرد کرده و داخل یک کاسه مناسب بریزید و سپس نخود را نیز به ظرف مواد خرد شده بیافزایید.

آموزش طرز تهیه سالاد نخود

حال در یک کاسه مناسب دیگر، روغن زیتون، عصاره آبلیمو، فلفل سیاه، نمک دریایی و سیر له شده را باهم مخلوط کنید تا سس سالاد نخود را تهیه کنید.

مواد سالاد نخود را به خوبی باهم مخلوط کرده و سپس سس تهیه شده را نیز به سالاد بیافزایید و سالاد را به خوبی هم بزنید.

آموزش طرز تهیه سالاد نخود

در این مرحله سالاد شما آماده است. اگر شما نیز پیش از این در خانه سالاد نخود تهیه کرده‌اید لطفا تجربیات خودتان را با دیگر کاربران نیز به اشتراک بگذارید.

منبع مطلب:

natashaskitchen

منبع

شاید دیگر مطالب
روژان را هم دوست داشته باشید

آموزش طرز تهیه سالاد نخود

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آموزش

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک