خودروهای در حال حرکت به دیهوک توقف کنند


خودروهای در حال حرکت به دیهوک توقف کنند

بیرجند- ایرنا- سرپرست فرمانداری ویژه طبس گفت: با توجه به بسته شده مسیر دیهوک- راور در پی بارش های شدید، مکاتبات لازم با پلیس راه برای متوقف کردن خودروهای در حال حرکت به سمت دیهوک انجام شده است.

علیرضا خلیلی عصر یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: امیدواریم مسافران در شهرستان های قبل از محل روان آب اسکان داده شوند تا وضعیت آرام شود.
وی گفت: با توجه به شدت بارش های 24 ساعت گذشته، دو محور عشق آباد به بردسکن و دیهوک به راور در حوزه این شهرستان مسدود شده است.
سرپرست فرمانداری ویژه طبس بیان کرد: در حال حاضر شدت بارندگی ها در این شهرستان به اوج رسیده و به غیر از محورهای یادشده جاده های روستایی و گردشگری خرو و ازمیغان هم بسته است.
وی گفت: با توجه به بررسی های صورت گرفته بیشترین میزان بارندگی ها از صبح امروز (یکشنبه) مربوط به طبس بوده و تمامی نیروهای امدادی و عملیاتی در شهرستان آماده باش هستند.
خلیلی با بیان اینکه هنوز دستور تخلیه هیچ روستا و مکانی از سوی فرمانداری صادر نشده است گفت: رانندگان با توجه به لغزندگی راه ها با سرعت مطمئنه حرکت کنند.
سامانه بارشی جدید دیروز (شنبه) از سمت جنوب و غرب استان وارد خراسان جنوبی شد و تمامی شهرستان های استان را فراگرفت ولی در مناطق شرقی و جنوبی شدت بیشتری دارد.
این سامانه تا روز چهارشنبه هفته جاری در استان فعال است و اوج بارندگی ها برای روزهای یکشنبه و دوشنبه پیش بینی می شود.
با توجه به اخطاریه و هشدارهای هواشناسی و مدیریت بحران کشور و پیش بینی بارندگی های سنگین و شدید در منطقه، 302 تیم امدادی و عملیاتی در استان خراسان جنوبی به حالت آماده باش کامل درآمدند.
رئیس مرکز مدیریت راه های استان خراسان جنوبی هم گفت: بر اثر بارندگی و طغیان رودخانه ها پنج راه ارتباطی در این استان بسته شده است.
هادی بهمنی عصر یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: محورهای اصلی دیهوک - راور، سربیشه به ماهیرود و طبس - عشق آباد - بردسکن بر اثر طغیان رودخانه مسدود شده است.
وی افزود: محورهای فرعی سربیشه به درمیان حد فاصل پاسگاه حسین آباد روستای دستگرد و دیهوک - بشرویه نیز مسدود شده که مسیرهای جایگزین برای سربیشه از گردنه درمیان و دیهوک از محدوده ارسک سه راهی شهید زارع به سمت بشرویه قابل دسترسی است.
رئیس مرکز مدیریت راه های استان خراسان جنوبی گفت: رانندگان در شرایط آب و هوایی فعلی از مسافرت های غیر ضروری پرهیز کنند و در صورتی که سفر ضروری بود، از طریق سامانه 141 از وضعیت راه ها اطلاع کسب کنند.
وی یادآور شد: در حال حاضر تمامی محورهای استان بارش نسبتا شدید دارد که باعث لغزنده شدن راه ها شده است.
طبس در 270 کیلومتری غرب بیرجند است.
3215*3028

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه استانها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر