گمانه‌زنی‎ها درباره انتخابات ریاست‌جمهوری 2020 آمریکا| این زن شانس رقابت در برابر ترامپ را دارد


اگر بایدن یا سندرز در انتخابات 2020 میلادی امریکا پیروز شوند ما وارد عصر بی‌بدیلی می‌شویم که در آن مسن‌ها قدرت را در دست دارند. در صورتی که بایدن باز هم در انتخابات 2024 برنده شود 82 ساله خواهد بود و سندرز 83 ساله. اگر ترامپ دوباره پیروز شود 78 ساله خواهد بود که 15 سال بیشتر سن فرانکلین روزولت در زمانی خواهد بود که او در مقام‌اش در...

آفتاب‌‌نیوز :
سرویس بین‌الملل- از هم اکنون رسانه‌ها و اندیشکده‌های امریکایی درباره انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا گمانه‌زنی می‌کنند و آن را گمانه‌زنی‎ها درباره انتخابات ریاست‌جمهوری 2020 آمریکا| این زن شانس رقابت در برابر ترامپ را دارداز زوایای مختلفی مورد بررسی قرار می‌دهند.

به گزارش آفتاب‎نیوز؛ روزنامه "واشنگتن پست" در گزارشی با اشاره به اینکه عرصه سیاسی آمریکا در برهه زمانی‌ای قرار گرفته که اکثر نامزدهای احتمالی انتخابات 2020 میلادی مسن هستند، می‌نویسد: "برای نامزدهای دموکرات و جمهوری‌خواه، نامزدهای احتمالی "جو بایدن" 76 ساله و "برنی سندرز" 77 ساله و "دونالد ترامپ" 72 ساله هستند. اگر ترامپ در سال 2016 میلادی در انتخابات شکست می‎خورد، این "هیلاری کلینتون" 69 ساله بود که به ریاست جمهوری می رسید. تا پیش از ترامپ این ریگان بود که جشن تولد 71 سالگی‌اش را در کاخ سفید گرفت. اما او در 69 سالگی زمام امور را در منصب رییس‌جمهوری در دست گرفته بود. اگر بایدن یا سندرز در انتخابات 2020 میلادی امریکا پیروز شوند ما وارد عصر بی‌بدیلی می‌شویم که در آن مسن‌ها قدرت را در دست دارند. در صورتی که بایدن باز هم در انتخابات 2024 برنده شود 82 ساله خواهد بود و سندرز 83 ساله. اگر ترامپ دوباره پیروز شود 78 ساله خواهد بود که 15 سال بیشتر سن "فرانکلین روزولت" در زمانی خواهد بود که او در مقام‌اش در سال 1945 میلادی درگذشت. واقعیت آن است که مسن‌ترها به خصوص افرادی که بیش از 70 سال سن دارند کمتر از نسل جوان قابلیت‌ها و ظرفیت‌های فکری و ذهنی دارند. مطالعات نشان می‌دهند که بین 16 تا 23 درصد از امریکایی‌ها بالای 56 ساله شکلی از انواع اختلالات شناختی را تجربه می‌کنند. پژوهشگران انستیتو فناوری جورجیا دریافتند که افراد در این رده سنی بدترین عملکرد را در زمینه‌های توانایی حفظ کردن مسائل و قابلیت به خاطر آوردن اطلاعات دارند. در این بررسی مشخص شد که افراد در این رده سنی به میزان قابل توجهی از توانایی‌ها و مهارت‌های یادگیری‌شان کاسته می‌شود. همچنین قابلیت انعطاف‌پذیری ذهنی افراد پس از 70 سالی کاهش می‌یابد".

این روزنامه در ادامه می‌نویسد:"از سوی دیگر دهه هفتاد عمر زمانی است که بیشتر افراد وارد دوره مرگ خود می‌شوند. امید به زندگی برای مردان امریکایی کمتر از 79 سال است. در نتیجه، در صورتی که بایدن در سال 2020 میلادی پیروز انتخابات شود 26 درصد احتمال مرگ او ظرف پنج سال پس از آن وجود خواهد داشت. اگر سندرز پیروز میدان در سال 2020 باشد 29 درصد احتمال مرگ او در آن بازه زمانی وجود خواهد داشت و در مورد ترامپ 20 درصد".

در همین حال، اندیشکده "بروکنیگز" در مقاله‌ای درباره انتخابات ریاست جمهوری 2020 امریکا از زنی یاد می‌کند که از دید آن نهاد مطالعاتی بیشترین شانس را در برابر ترامپ در رقابت ها خواهد داشت.

این اندیشکده امریکایی نزدیک به دموکرات‌ها در مقاله خود می‌نویسد: "چندین دموکرات اعلام کرده اند که نامزد انتخابات ریاست جمهوری 2020 امریکا خواهند شد. عرصه بسیار شلوغی است. برنی سندرز سناتور دموکرات و جو بایدن معاون سابق اوباما از شناخته‌شده‌ترین و البته مسن‌ترین و قدیمی‌ترین افراد هستند. آنان برای حزبی (دموکرات) که گرایشات جوان‌گرایانه دارد بسیار پیر هستند. در این میان اما یک نکته مشخص است و آن این که یک زن در انتخابات سال 2020 از شانس بالایی برخوردار خواهد بود: "نانسی پلوسی" که سال‌ها رییس مجلس نمایندگان بوده است. باید توجه داشت که میزان مخالفت زنان با ترامپ بالاست. در انتخابات 2016 میلادی بیش از 54 درصد از زنان به هیلاری کلینتون رای دادند و 53 درصد مردان به ترامپ. در تظاهرات علیه پیروزی ترامپ نیز اکثرا زنان در واشنگتن و شهرهای دیگر امریکا حضور داشتند. میزان تایید عملکرد ترامپ در میان مردان امریکایی 47 درصد بوده است در حالی که در میان زنان این میزان تنها 32 درصد است و بیش از 63 درصد از عملکرد ترامپ ناراضی هستند. جدا کردن فرزندان از والدین مهاجران در مرزهای امریکا با کشورهای همسایه بر میزان نارضایتی زنان از ترامپ افزوده است".

این اندیشکده در ادامه می‌افزاید: "میزان مشارکت زنان در انتخابات مختلف در امریکا از دهه 80 میلادی به این سو افزایش یافته است. است. به طوری که در انتخابات میان‌دوره‌ای 2018 میزان مشارکت زنان 4 درصد بیش از مردان بود. میزان رای‌دهی زنان در انتخابات 2016 به نامزدهای دموکرات 59 درصد بود در حالی که میزان رای دهی مردان به جمهوریخواهان 51 درصد. همه این ها نشانه‌هایی هستند مبنی بر آن که نانسی پلوسی می‌تواند به برد در انتخابات امیدوار باشد. او می‌تواند بلیت برنده دموکرات‌ها باشد".

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دختر امریکاییِ دو سر که با هر دو سرش حرف میزند !