عمارت خوانساری


عمارت خوانساری مربوط به دوره پهلوی اول است و در تهران، خیابان انقلاب اسلامی، ما بین میدان فردوسی و خیابان استاد نجات الهی، کوچه نیایی، پ 5 واقع شده و این اثر در تاریخ 17 تیر 1387 با شمارهٔ ثبت 23011 به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.این بنا که در مرکز […] نوشته عمارت خوانساری اولین بار در جاهای دیدنی ایران. پدیدار شد.

عمارت خوانساری مربوط به دوره پهلوی اول است و در تهران، خیابان انقلاب اسلامی، ما بین میدان فردوسی و خیابان استاد نجات الهی، کوچه نیایی، پ ۵ واقع شده و این اثر در تاریخ ۱۷ تیر ۱۳۸۷ با شمارهٔ ثبت ۲۳۰۱۱ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.این بنا که در مرکز شهر و در منطقه ۶ شهرداری تهران خیابان انقلاب، مابین میدان فرودسی و خیابان استاد نجات اللهی واقع شده در سال ۱۳۱۶ به نام آقای حسام‌الدین انصاری جابری به ثبت رسیده است.

سال ۱۳۱۷ آقای انصاری سه دانگ مشاع از شش دانگ مورد ثبت را به آقای دکتر ولی الله نصر واگذار می‌‌کند و در سال ۱۳۳۰ قطعه شمالی آن توسط مالک وقت آقای منوچهر انصاری جابری به آقای سیدجعفر خوانساری واگذار می‌شود. سرانجام آقای خوانساری در سال ۱۳۴۷ این ملک را به بانو اشرف لیمونادی واگذار می‌کند و در حال حاضر ، عمارت در مالکیت ورثه آن مرحومه است.

رزرو تورهای مسافرتی در لست تورز و توریاب:

عمارت خوانساری توسط آقای انصاری بین سالهای ۱۳۱۸ تا ۱۳۲۰ ساخته شده و معمار بنا آقای کاتوزیان است. از جمله این ویژگی‌ها موقعیت‌ قرارگیری این اثر درنزدیکی خیابان های فرودسی، انقلاب و میدان فردوسی است که از گذشته تاکنون دارای ارزش خاصی به دلیل ارتباط و نزدیکی با فضاهای شهری، اداری، تجاری بوده است. طبق اسناد مربوط به ملک و هم‌چنین گفته‌های خانم فاطمه خوانساری (نماینده وارث ملک) این عمارت از ابتدا کاربری مسکونی داشته‌ و مالکین بنا در ان زندگی کرده‌اند در حال حاضر نیز این خانه جهت سکونت استفاده می‌شود و تغییر کاربری نداشته است .

عمارت خوانساری بنا طبق برخی خصوصیات معماری برای کاربری مسکونی درسه طبقه با پلانی نسبتا مشابه ساخته شده که ورودی آن در ضلع شمال غربی بناست. هم‌چنین ساختمان به خاطر استفاده از تلفیق مصالح آجر و سیمان در نما فرم‌های مدور و منحنی در پلان ساخت مجسمه‌های بتنی، ارتفاع بلند وبه کار بردن مصالح نوین چه در دوره خود سال ۱۳۱۴ هجری شمسی و چه در حال حاضر منحصربه فرد است.»عمارت خوانساری تهران به مشاره ۲۳۰۱۱ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

مسیر اتوبوس برای استفاده از اتوبوس می توانید از خطوط brt خط یک استفاده کرده و در ایستگاه میدان فردوسی پیاده شوید.
مسیر مترو ایستگاه فردوسی واقع در خط چهار مترو تهران در نزدیکی این عمارت قرار دارد.
آدرس : تهران – میدان فردوسی – خیابان انقلاب – نرسیده به خیابان استادنجات اللهی ( ویلا)

عمارت خوانساری
عمارت خوانساری
عمارت خوانساری
عمارت خوانساری

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گردشگری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی