آیا همه خودروهای کشور مشمول جریمه عوارض آزادراه‌ها هستند؟


آیا همه خودروهای کشور مشمول جریمه عوارض آزادراه‌ها هستند؟

مدتی است که 4 آزادراه بزرگ کشور شاهد تغییراتی در زمینه پرداخت عوارض است که عملا جایگاه‌های پرداخت عوارض برداشته شده و رانندگان برای پرداخت عوارض از طریق راه‌های اعلام شده اقدام خواهند کرد ولی آیا همه خودروها با پلاک‌های مختلف مشمول این جریمه عدم پرداخت هستند و یا صرفا خودروهای پلاک عادی در صورت عدم پرداخت هزینه بایستی جریمه بپردازند؟ به گزارش...

آیا همه خودروهای کشور مشمول جریمه عوارض آزادراه‌ها هستند؟

مدتی است که ۴ آزادراه بزرگ کشور شاهد تغییراتی در زمینه پرداخت عوارض است که عملا جایگاه‌های پرداخت عوارض برداشته شده و رانندگان برای پرداخت عوارض از طریق راه‌های اعلام شده اقدام خواهند کرد ولی آیا همه خودروها با پلاک‌های مختلف مشمول این جریمه عدم پرداخت هستند و یا صرفا خودروهای پلاک عادی در صورت عدم پرداخت هزینه بایستی جریمه بپردازند؟

به گزارش چرخان، همان‌طور که از قبل از ایام نوروز و در رسانه‌های مختلف نسبت به برداشته‌شدن جایگاه پرداخت عوارض در ۴ آزادراه بزرگ کشور اطلاع رسانی شده بود، آن دسته از مالکان خودروهایی که در این ایام از مسیرهای گفته شده عبور کردند، بایستی عوارض خود را به صورت الکترونیکی و از طریق مبادی اعلام شده پرداخت نمایند. مهلت پرداخت عوارض مربوطه تا ۲۴ فروردین ماه اعلام شد و طبق گفته مسئولین در صورت عدم پرداخت این هزینه توسط مالکان خودرو، بایستی منتظر جریمه ۳۰ هزار تومانی باشند.

آیا همه خودروهای کشور مشمول جریمه عوارض آزادراه‌ها هستند؟اما این فرصت در حالی رو به پایان می‌رود که بسیاری از مالکان خودروها هنوز از چند و چون پرداخت الکترونیکی عوارض آزادراه‌ها اطلاع ندارند و احتمالا به همین دلیل و حجم بالای پرداخت نکردگان مبلغ، مهلت اعطایی تمدید گردد ولی نکته مهم در این زمینه آن دسته از خودروهایی غیرشخصی است که هنوز تعیین تکلیف نشده‌اند و احتمالا بایستی به گونه دیگری اقدام به پرداخت نمایند.

طبق گفته مسئولین این سامانه، آن دسته از خودروهایی که در این مدت از آزادراه‌های اعلامی عبور کرده و تا ۲۴ فروردین پرداخت نکنند، پس از گذشت ۴۸ ساعت مشمول جریمه خواهند شد و همچنین بعد از این تاریخ، به طور کلی هر خودرو صرفا ۴۸ ساعت برای پرداخت عوارض فرصت خواهد داشت و در صورت عدم پرداخت، هزینه چندین برابری پرداخت می‌کند.

سید حسین میرشفیع، معاون شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل در مصاحبه‌ای گفت: برای آن دسته از خودروهایی که با اپلیکیشن‌های پرداخت آشنایی ندارند دستگاه‌های پوز برای پرداخت عوارض در مکان‌های مختلف تعبیه شده است که رانندگان بتوانند به راحتی اقدام به پرداخت نمایند. همچنین آن دسته از خودروهایی که دارای شماره تلفن بروز نشده در سامانه پلیس هستند، امکان استعلام بدهی از طریق پلاک خودرو وجود داشته و به راحتی می‌توانند از این طریق اقدام به استعلام کرده و عوارض خود را پرداخت نمایند.

آیا همه خودروهای کشور مشمول جریمه عوارض آزادراه‌ها هستند؟وی در ادامه افزود: مالکان خودروهای مختلف می‌توانند با مراجعه به سایت رسمی این سامانه از نحوه پرداخت مطلع شوند و راه‌های مختلف پرداخت الکترونیکی را مشاهده نمایند. از طرفی اینکه دیگر نیاز به خرید تگ بانک مسکن نبوده و مالکان خودروها صرفا از طریق سامانه‌های اعلامی و به صورت خودکار می‌توانند عوارض را پرداخت نمایند.

از نکات قابل ذکر در مورد طرح جدید پرداخت الکترونیکی هزینه آزادراه‌ها خارج شدن خودروهای پلاک ع و ت از شمول این قوانین بوده و این دسته از خودروها در حال حاضر پیامکی مبنی بر پرداخت عوارض دریافت نکرده‌اند و طبیعتا جریمه‌ای نیز برای این مورد برایشان صادر نخواهد شد. البته شنیده‌ها حاکی از آن است که سازمان تاکسیرانی و سایر نهادهای عمومی در حال رایزنی برای دریافت تسهیلاتی به منظور استفاده خودروهای زیرمجموعه هستند.

آیا همه خودروهای کشور مشمول جریمه عوارض آزادراه‌ها هستند؟

منبع

شاید مقاله های دیگر وب سایت روژان :را هم دوست داشته باشید

آیا همه خودروهای کشور مشمول جریمه عوارض آزادراه‌ها هستند؟

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر کامل ای که مرا خوانده ای راه نشانم بده + عکس نوشته