نگرانی آمریکا از نفوذ ایران در حیاط خلوت خود


نگرانی آمریکا از نفوذ ایران در حیاط خلوت خود

آمریکا از حمایت ایران از دولت شرعی و قانونی ونزوئلا نگران شده است.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی خبرگزاری شبستان، آمریکا در تلاش است در ادامه دخالت در امور داخلی کشورهای مختلف جهان دست به تغییر دولت قانونی و شرعی ونزوئلا بزند اما ایران و روسیه به حمایت از دولت مادورو پرداخته اند.

این حمایت ایران به مذاق آمریکا خوش نیامده و از این رو تلاش دارد تا با ایران در ونزوئلا مبارزه کند.

در همین رابطه، «مایک پامپئو»، وزیر خارجه آمریکا با متهم کردن ایران به انجام «اقدامات مخرب» در آمریکای جنوبی، مدعی شد واشنگتن با این اقدامات مقابله خواهد کرد.

طبق ترجمه فارس، وزیر خارجه آمریکا در مصاحبه‌ با بخش انگلیسی VOA در پاسخ به این سوال که آیا ایران در آمریکای لاتین حضور دارد گفت: «بله. شکی وجود ندارد که پول ایران در آمریکای جنوبی برای اهداف مخرب، حمایت از حزب‌الله، حمایت از سازمان‌های تبهکار فراملی و حمایت از تروریسم در سراسر منطقه صرف می‌شود.»

پامپئو در ادامه ادعاهای خود افزود دولت آمریکا با شریکان خود برای متلاشی کردن شبکه‌های مذکور همکاری می‌کند.

وی در ادامه با اشاره به گزارش‌های منتشرشده در مورد برقراری پرواز مستقیم میان پایتخت ایران و ونزوئلا گفت: «آن روز دیدید که پرواز مستقیمی از تهران به کاراکاس انجام شد. این، دخالت در آمریکای جنوبی است. این مسئله در راستای منافع بهینه مردم آمریکای جنوبی نیست و ایالات متحده، آماده است.»

پامپئو در ادامه ادعاهای خود اضافه کرد: «ما ایران را همان‌طور که هست می‌بینیم: یعنی بزرگترین حامی تروریسم. ایران یک تهدید جهانی است و ما آماده‌ایم با آن نه فقط در خاورمیانه بلکه درآمریکای جنوبی و هر جای دیگری که تهدید ایجاد کند، مقابله کنیم.»

این در حالی است که آمریکا باز هم بر توطئه گری خود در ونزوئلا تاکید دارد.

در همین خصوص،‌ «مایک پامپئو» وزیر امور خارجه آمریکا با دفاع از تحریم‌ها علیه ونزوئلا تصریح کرد که واشنگتن، مبارزه در ونزوئلا را رها نخواهد کرد.

طبق ترجمه فارس از خبرگزاری رویترز، پامپئو برای یک سفر سه روزه به شیلی، پاراگوئه و پرو رفته است. واشنگتن نگران حضور رو به رشد چین در این سه کشور است.

پامپئو در مراسمی در «سانتیاگو» پایتخت شیلی بار دیگر به مسئله ونزوئلا اشاره کرد و گفت: «آمریکا و همپیمانان این کشور این نبرد را رها نمی‌کنند».

وزیر خارجه آمریکا با اظهاراتی مداخله‌جویانه در سیاست ونزوئلا تأکید کرد که آمریکا به حمایت از مردم ونزوئلا که «شجاعانه برای دموکراسی در کشور زادگاه خود ایستاده‌اند»، حمایت می‌کند./

پایان پیام/281

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط