ضایعات میوه شب عید در البرز به کمتر از 2 درصد رسید


ضایعات میوه شب عید در البرز به کمتر از 2 درصد رسید

کرج -ایرنا - سرپرست تعاون روستایی البرز گفت که با برنامه ریزی مناسب برای حمل و نقل و توزیع میوه شب عید، ضایعات این اقلام در استان به کمتر از 2 درصد رسید.

به گزارش ایرنا، قربانعلی قره باغی روز یکشنبه در نشست کمیته راهبردی پایان طرح توزیع میوه ایام پایانی سال و نوروز 98، افزود: برای نوروز امسال به میزان 900 تن سیب و یک هزارو 620 تن پرتقال تامسون و والنسیا از استان های مبدا خریداری شد.
وی اظهار داشت: سال های گذشته میوه شب عید در بهمن ماه خریداری و به استان حمل می شد که مقداری از آن حین حمل و نقل در سردخانه و همچنین در زمان فروش به ضایعات تبدیل می شد.
قره باغی گفت: این میوهها برای عید سال جاری در اسفند ماه خریداری و به استان حمل شد که زمان کمتری در سردخانه ماند و ضایعات آن ناچیز بود.
وی افزود: این در حالی است که ضایعات میوه شب عید در سال های گذشته بین 12 تا 14 درصد بوده است.
معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان البرز نیز در این نشست گفت: امسال در بحث توزیع میوه عملکرد قابل قبولی داشتیم و با اینکه ابلاغیه میوه دیر ارسال شد ولی با هماهنگی و همکاری دستگاههای ذیربط در انجام این امر موفق عمل کردیم.
مسعود کریمی از جمله محاسن تامین و توزیع میوه امسال را بزرگ بودن محیط بیرونی سردخانه جهت بارگیری تعداد زیادی از ماشین های حمل بار، برآورد دقیق میزان تناژ سیب و پرتقال ، خرید خوب محصول و با کیفیت ، سورت میوه ها در داخل استان و تسریع در انتقال میوه به سردخانه ، چک کردن نگهداری محصولات به طور روزانه و کم شدن هزینه ماشین به جهت نزدیک بودن فاصله سورتینگ تا سردخانه عنوان کرد.
وی اظهار داشت: نبود سکوی زیاد بارگیری در سردخانه ، کمبود تعداد کارگر ، تعداد لیفتراک، تعداد باسکول از مهم ترین معایب و مشکلاتی بود که می بایست برای سال های آینده مرتفع شود.
میوه شب عید از 25 اسفند ماه 97 تا 15 فروردین 98 در 160 غرفه سطح شهر کرج و شهرستان های استان البرز توزیع شد.
6156/ 6155

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کشاورزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


معافیت معاملات بورس از مالیات بر عایدی سرمایه