جمع‌آوری درب بطری برای خرید ویلچر


بطری های پلاستیکی، نقش بسیار زیادی در تخریب محیط زیست ما دارد. در این میان، درب lrm;های بطری که آلیاژ متفاوتی نسبت به خود بطری ها دارند نیز بی نصیب نیستند و آسیب های جبران ناپذیری به وسیله همین درب های کوچک به طبیعت ما رسیده است. اما حالا با جمع آوری درب های بطری، هم به محیط زیست کمک کرده اید و هم یک کار خیر انجام داده اید!

بطری‌های پلاستیکی، نقش بسیار زیادی در تخریب محیط زیست ما دارد. در این میان، درب‎های بطری که آلیاژ متفاوتی نسبت به خود بطری‌ها دارند نیز بی‌نصیب نیستند و آسیب‌های جبران‌ناپذیری به وسیله همین درب‌های کوچک به طبیعت ما رسیده است. اما حالا با جمع‌آوری درب‌های بطری، هم به محیط زیست کمک کرده‌اید و هم یک کار خیر انجام داده‌اید!

کمپین هستمت از کجا شکل گرفت؟

آغازگر کمپین هستمت دختری اهل تبریز به نام «سپیده جلالی» بود. او در سفر به ترکیه، با چنین کمپینی آشنا شد و نخستین بار آن را در تبریز به پا کرد. حاصل فعالیت نخست کمپین هستمت خرید 6 ویلچر برای معلولین بود. رفته رفته این کمپین در سراسر ایران گسترش پیدا کرد. چنانچه این روزها اغلب مردم و شهروندان اعضای این کمپین هستند. در واقع کمپین هستمت یک گروه اجتماعی است.

دالاهو امکان جمع آوری درب بطری‌ها را ندارد و این مطلب فقط برای اطلاع رسانی به دوستانی که تمایل دارند در این کمپین شرکت کنند، تهیه شده است.

جمع‌آوری درب بطری برای خرید ویلچر

درباره کمپین هستمت (کمپین جمع‌آوری درب بطری)

«ما درب‌های پلاستیکی بطری‌ها را به ویلچر تبدیل می‌کنیم تا هم طبیعت خوشحالتر شود، هم آن‌هایی که ویلچر ندارند.» این شعار کمپین هستمت است. این روزها کمپینی به منظور بازیافت درب‌ بطری‌ها شکل گرفته، که با جمع آوری درب‌های بطری (این ماده قابل بازیافت) آسیب کمتری به طبیعت برسانیم. داستان کمپین هستمت از روزهای آخر اسفند ۹۳ شروع شد. هستمت گروهی از شهروندان عادی است که درهای پلاستیکی جمع می‌کند، آن‌ها را به غرفه‌های بازیافت شهرداری می‌فروشد و از درآمد حاصل از آن برای معلولین صندلی چرخ‌دار می‌خرد؛ به همین سادگی! هستمت با این کار، هم کمک بزرگی به محیط زیست می‌کند و هم کار بزرگی برای آن‌هایی که نیازمند به ویلچر هستند.

جمع‌آوری درب بطری برای خرید ویلچر

برای اطلاع از چگونگی مشارکت، محل تحویل درب‌های بطری و... به سایت هستمت.کام مراجعه فرمایید.

چرا کمپین هستمت؟

کمک به محیط زیست: همانطور که اشاره کردیم، مواد پلاستیکی آثار مخربی در محیط زیست دارند و به راحتی تجزیه نمی‌شوند. با پیوستن به کمپین هستمت از آثار مخرب این مواد کم کنیم.

کمک به نیازمندان: بسیاری از سالمندان و بیماران به ویلچر نیازمند هستند که متاسفانه توانایی خرید آن را ندارند. با کمک به کمپین هستمت به نیازمندان کمک کنیم.

مسئولیت‌پذیری شهروندان: کمک به این کمپین یعنی مسئولیت پذیری شهروندان و کمک به اطرافیان.

جمع‌آوری درب بطری برای خرید ویلچر

محک درب بطری جمع نمی‌کند!

توجه داشته باشید که جمع آوری درب بطری به محک مربوط نمی‌شود و به‌ علت آشنا نبودن بعضی دوستان با کمپین هستمت، شایعه جمع آوری درب بطری توسط محک به‌ وجود آمد.

چطور زباله کمتری تولید کنیم؟

راه حلی ساده برای افرادی که به طبیعت پا می‌گذارند برای استفاده کمتر از بطری‌های آب معدنی، استفاده از قمقمه است تا در حین برنامه سفر خود آن را شارژ کرده و در مسیر از آن استفاده کنند. قمقمه از تجهیزات ضروری سفرهای طبیعت گردی به شمار می‌آید.

درب‌های جمع‌آوری شده را چطور به گروه هستمت برسانم؟

این متن فقط برای اطلاع رسانی است و دالاهو درب‌های بطری را جمع نمی‌کند؛ اما مکان‌های تحویل متعددی در تهران و شهرستان‌ها، این درب‌ها را می‌توانند از شما تحویل بگیرند و به گروه «هستمت» برساند. آدرس این اماکن این مکان‌ها در سایت هستمت موجود است. (محل تحویل درب بطری)

پاسخ به برخی سوالات متداول:

با همه این توضیحات، ممکن است سوالات بی‌شماری ذهن‌تان را خصوص جزئیات فعالیت کمپین هستمت مشغول کرده باشد. سوالاتی از قبیل: چرا از میان زباله‌ها درب‌‎های پلاستیکی بطری را جمع‌آوری کنیم؟ سرنوشت درب‌های جمع‌آوری شده چه می‌شود؟ ویلچرها چگونه به دست نیازمندان می‌رسد و غیره. پیشنهاد می‌کنیم برای پاسخ به سوال‌‎های‌تان به بخش سوالات متداول وب‌سایت هستمت مراجعه کنید.



1398/01/25 | کد مطلب: 1981
برچسب‌ها: مسافرنیوز

تهیه و تدوین: تحریریه دالاهو
لطفا در نشر دانسته‌های خود کوشا باشید.
برداشت و استفاده غیرتجاری از مطالب این وب‌سایت، حتی بدون ذکر منبع آزاد است.


به اشتراک بگذارید:

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گردشگری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


خبر بیماری ترانه علیدوستی به حاشیه کشیده شد!