بازشماری آرا در ترکیه ادامه دارد


بازشماری آرا در ترکیه ادامه دارد

شفقنا- حزب عدالت و توسعه خود را برای درخواست اعتراض فوق‌العاده آماده می‌کند. دو هفته از برگزاری انتخابات شهرداری‌های ترکیه گذشته اما هنوز هم نتایج انتخابات در کلانشهر استانبول قطعی نشده و مشخص نیست چه کسی توانسته از جمع 11 میلیون رای استانبولی‌ها٬ بالاترین رای را برای احزار پست شهرداری کلانشهر استانبول کسب کند. به گزارش روزنامه حریت٬ حزب عدالت و...

بازشماری آرا در ترکیه ادامه دارد

شفقنا- حزب عدالت و توسعه خود را برای درخواست اعتراض فوق‌العاده آماده می‌کند.
دو هفته از برگزاری انتخابات شهرداری‌های ترکیه گذشته اما هنوز هم نتایج انتخابات در کلانشهر استانبول قطعی نشده و مشخص نیست چه کسی توانسته از جمع ۱۱ میلیون رای استانبولی‌ها٬ بالاترین رای را برای احزار پست شهرداری کلانشهر استانبول کسب کند.

به گزارش روزنامه حریت٬ حزب عدالت و توسعه در روزهای اخیر به آراء مال‌تپه اعتراض کرده و اعلام شده که بر اساس بررسی‌های پلیس و وزارت کشور٬ در این منطقه هزاران رای از سوی رای دهندگان مجهول المکان با امضای جعلی به صندوق انداخته شده است. به همین خاطرآراء ۱۰۸۹ صندوق مال‌تپه در حال بازشماری است و تاکنون ۷۴۲ صندوق به طور کامل بررسی و بازشماری شده است.

حزب عدالت و توسعه در حال حاضر خود را برای ارائه اعتراض فوق العاده آماده می‌کند. این حزب قبلا از نهاد عالی انتخابات خواسته بود که یا کل آرای استانبول بازشماری و یا انتخابات٬ مجدداً برگزار شود. اما این درخواست‌ها مورد قبول قرار نگرفت و حالا برای ارائه اعتراض فوق العاده٬ گزارش تخلفات در حال آماده‌سازی است.

این در حالی است که حزب جمهوری خلق اعلام کرده که از نظر این حزب٬ اکرم امام اوغلو نامزد ائتلاف ملت پیروز انتخابات است و نهایتا باید تا آخر روز اداری دوشنبه هفته جاری اعتبارنامه خود را دریافت کند.

به دنبال ابهام در انتخابات استانبول و خودداری حزب حاکم از قبول شکست در این کلانشهر٬ عبدالله گل رئیس جمهور سابق ترکیه و از موسسین حزب عدالت و توسعه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که عدم پذیرش نتایج انتخابات استانبول به اعتبار سیاسی ترکیه لطمه می‌زند.

انتهای پیام

fa.shafaqna.com

شفقنا در شبکه های اجتماعی: توییتر | اینستاگرام | تلگرام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید