327 محکوم متواری به مرجع قضایی سپرده شدند


327 محکوم متواری به مرجع قضایی سپرده شدند

بیرجند - ایرنا - معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان جنوبی گفت: با توجه به اهمیت پیشگیری از وقوع جرایم سال گذشته 327 نفر از محکومین متواری دستگیر و برای اجرای حکم به مراجع قضایی سپرده شدند.

به گزارش روز یکشنبه معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان خراسیان جنوبی حجت الاسلام یدالله وحدانی نیا افزود: یکی از اقدامات دستگاه قضایی که در کنار سایر اقداماتش، امنیت و آرامش را برای مردم و آحاد شهروندان جامعه به همراه می آورد دستگیری متهمان تحت تعقیب، متواری و دستگیر نشده است.
وی گفت: یکی از فعالیت های موثر برای افزایش احساس امنیت به جامعه، برخورد سریع و قاطع با مرتکبین جرایم است به نحوی که مجرمین بالقوه و حتی عموم شهروندان به این باور برسند که مجرم قطعا دستگیر و مجازات خواهدشد.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان جنوبی اظهار داشت: به همین منظور در راستای پیشگیری از وقوع جرایم، طرح جمع آوری و دستگیری محکومین متواری از سال گذشته در سطح استان به مرحله اجرا گذاشته شده که این طرح در استان با محوریت و برنامه ریزی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان اجرا می شود.
وی اضافه کرد: این طرح با همکاری دادستان مرکز استان، دادسراهای عمومی و انقلاب شهرستان ها و نیز به کارگیری و استفاده از ظرفیت ضابطین دادگستری (اعم از ضابطین عام و خاص) بخصوص فرماندهی انتظامی در استان اجرایی شده است.
وحدانی نیا گفت: این طرح با قدرت و در سراسر استان تا رسیدن به نتایج مدنظر ادامه خواهد داشت و از شهروندان گرامی درخواست می شود برای اجرای هرچه بهتر این طرح با مراجع انتظامی و امنیتی همکاری داشته باشند.
3215*3028

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حقوقی و قضایی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لاپید: بن‌گویر با یک کلمه اسرائیل را رسوای عالم کرد