محور ارسک - دیهوک مسدود است


محور ارسک - دیهوک مسدود است

بیرجند - ایرنا - مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی گفت: محور ارسک - دیهوک بر اثر بارش رگباری که عصر امروز (شنبه) مناطقی از استان را در شرق و غرب فراگرفت، مسدود شد و تردد از محور جایگزین انجام می شود.

جعفر شهامت شنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تردد در این محور از مسیر جایگزین ارسک - سه راهی شهید زارع به دیهوک در محدوده شهرستان طبس انجام می شود.
وی بیان کرد: عمده بارش ها از بامداد فردا (یکشنبه) آغاز می شود و تمرکز آن تا عصر دوشنبه خواهد بود که این بارش ها شرق استان را بیشتر درگیر خواهد کرد لذا تاکید می شود شهروندان هنگام سفر حتما اوضاع جاده ها را از سامانه 141 رصد کنند.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی گفت: با شروع بارندگی ها احتمالا در روزهای آینده محدودیت هایی برای تردد در برخی محورهای استان برقرار شود.
وی از آمادگی 350 نیروی راهداری در شرایط بارندگی و سیلاب احتمالی خبر داد و گفت: این نیروها در سه شیفت آماده خدمت رسانی به مسافران و رانندگان هستند.
شهامت ادامه داد: 210 دستگاه راهداری نیز آماده عملیات هستند و در صورت نیاز برای تقویت بیشتر از امکانات شهرستان ها یا مسیرهایی که کمتر مشکل دارند، استفاده خواهد شد.
وی ضمن توصیه به پرهیز از سفرهای غیرضروری در چند روز آینده گفت: در صورتی که سفر ضروری پیش آمد مردم از منابع موثق و سامانه 141 از اوضاع جاده ها مطلع شوند.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی تاکید کرد: اولویت اصلی باز بودن شریان های اصلی است اما در صورتی که در محورهای مواصلاتی اصلی مشکلی احصا نشود مسیرهای فرعی نیز برای خدمات رسانی بیشتر به مردم در دستور کار راهداران خواهد بود.
وی با بیان اینکه بارندگی هایی که پیش بینی شده شاید در 50 سال اخیر بی سابقه باشد، بر توجه بیشتر به اطلاعیه ها و هشدارها تاکید کرد و گفت: جدی گرفتن هشدارها و آمادگی هرچه بیشتر در کاهش خسارت ها تاثیر بسزایی دارد.
سامانه بارشی جدید که امروز (شنبه) از سمت جنوب و غرب استان وارد خراسان جنوبی شد، بنابر پیش بینی هواشناسی با شدت زیاد تمامی شهرستان های استان را فرا می گیرد ولی در مناطق شرقی و جنوبی شدت بیشتری دارد.
این سامانه تا روز چهارشنبه هفته جاری در استان فعال است و اوج بارندگی ها برای روزهای یکشنبه و دوشنبه پیش بینی می شود.
در پی بارش شدید و رگباری باران امروز (شنبه) ساکنان چند روستا در شهرستان های خوسف و سربیشه به مکان امن منتقل و مدارس روستایی اغلب شهرستان های خراسان جنوبی فردا (یکشنبه) تعطیل شدند.
با توجه به اخطاریه و هشدارهای هواشناسی و مدیریت بحران کشور و پیش بینی بارندگی های سنگین و شدید در منطقه، 302 تیم امدادی و عملیاتی در استان خراسان جنوبی به حالت آماده باش کامل درآمدند.
9893*3028

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط