سیلاب شهر بستان را تهدید می کند


سیلاب شهر بستان را تهدید می کند

اهواز-ایرنا- معاون فرماندار دشت آزادگان گفت: سیلاب شهر بستان از توابع این شهرستان را به دلیل افزایش دبی رودخانه های هوفل و سابله در کنار این شهر تهدید می کند.

زاهد فردوس پناه شامگاه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: سیل بند روستای میهن آباد شهر بستان در معرض خطر و آسیب دیدن است که مقاوم سازی آن در حال انجام است و در صورت شکسته شدن این سیل بند باعث وارد شدن آب به شهر بستان می شود.
وی گفت: سیل بند روستای قدرت آباد شهر بستان شکسته شده و هنوز ترمیم نشده است که در حال بازسازی این سیل بند هستیم.
فردوس پناه بیان کرد: به مردم شهر بستان اخطاریه داده شده تا این شهر را تخلیه کنند اما مردم این شهر همچنان برای خروج از این شهر مقاومت می کنند.
معاون فرماندار دشت آزادگان اظهار داشت: دبی حال حاضر رودخانه هوفل در شهر بستان 109 متر مکعب بر ثانیه و دبی رودخانه سابله در این شهر نیز 41 مترمکعب بر ثانیه گزارش شده است.
فردوس پناه بیان کرد: به دلیل کوچک شدن بستر رودخانه های هوفل و سابله امکان جاری شدن سیلاب در این شهر را بیشتر می شود.

**جاری شدن 2 سیلاب زیر ساخت های دشت آزادگان را از بین برد
معاون فرماندار دشت آزادگان گفت: 2 بار سیلاب در این شهرستان جاری شده است و همین امر باعث از بین رفتن زیرساخت ها در این شهرستان شده است و حتی جاده ها و زیرساخت های روستاهای مجاور رودخانه نیز از بین رفته است.
فردوس پناه در ادامه بیان کرد: تهران به عنوان استان معین این شهرستان لازم است در سه مرحله به دشت آزادگان کمک کند که در یک بخش برای جلوگیری از پیشروی بیشتر سیلاب ها به روستاها و در بخش دوم بازسازی روستاهای زیر آب رفته و زیرساخت های آسیب دیده و در بخش سوم نیز آسیب ها و خسارت هایی که بعد از سیل باقی می ماند با حمایت دولت باید جبران شود.
وی گفت: سیلاب در کنار خسارت هایی که بر زیرساخت ها وارد می کند برنامه ریزی زندگی مردم را دچار اختلال می کند و باعث عقب ماندگی دانش آموزان و دانشجویان این مناطق از تحصیل می شود.
فردوس پناه ادامه داد: به عنوان مثال روستای مچریه در این شهرستان برای دومین باردر 2 ماه اخیر دچار سیلاب شده است که به مردم این روستا خسارت های زیادی وارد کرده است.
شهر بستان از توابع شهرستان دشت آزادگان در غرب استان و در 85 کیلومتری از اهواز واقع است.
جاده سوسنگرد به بستان به دلیل جاری شدن آب رودخانه هوفل برای تردد مسدود شده است.
در بهمن ماه سال 97 به دلیل بارش شدید باران و رهاسازی آب از سد کرخه سیلاب در بسیاری از مناطق این شهرستان جاری شد.
در فروردین ماه امسال نیز به دلیل طغیان رودخانه های دز، کارون و کرخه سیلاب در بسیاری از مناطق استان جاری شده است و تا کنون سیلاب در 10 روستای شهرستان دشت آزادگان جاری شده و 15 روستای این شهرستان در محاصره سیلاب است.
در حادثه سیلاب اخیر به بیش از 163 هزار سیل زده در استان امدادرسانی شده است.
7158/6064

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه استانها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اظهارات جدید رئیس موساد درباره توافق با حماس برای مبادله اسرا