هزینه سفر به دور دنیا


یکی از سوال هایی که همیشه وجود دارد و جواب مشخصی برای آن نیست هزینه سفر به دور جهان است. چرا ؟ چون فاکتورهای زیادی در تعیین هزینه نهایی سهیم هستند. پس بیاین با هم بعضی از اون ها را بررسی کنیم. اصلاً جواب مختصر و کوتاه؟ جواب کامل یا….؟ دنبال چه جوابی هستین؟ جواب کوتاه: بر اساس تجربه شخصی و سفرهای طولانی مدت که گاهی گران و گاهی ارزان بوده اند به...

یکی از سوال هایی که همیشه وجود دارد و جواب مشخصی برای آن نیست هزینه سفر به دور جهان است. چرا ؟ چون فاکتورهای زیادی در تعیین هزینه نهایی سهیم هستند. پس بیاین با هم بعضی از اون ها را بررسی کنیم. اصلاً جواب مختصر و کوتاه؟ جواب کامل یا….؟ دنبال چه جوابی هستین؟

جواب کوتاه:

بر اساس تجربه شخصی و سفرهای طولانی مدت که گاهی گران و گاهی ارزان بوده اند به نظر من به طور میانگین ۲۰۰۰۰ پوند برای یک سفر طولانی و در عین حال راحت لازم هست. این هزینه تمام مخارج را در بر میگیرد از جمله اقامت در هاستل مناسب، خوردن غذاهای محلی، استفاده از وسائل حمل و نقل ارزان و در واقع هر آنچه از قبل برای داشتن یک سفر لذت بخش برنامه ریزی کرده بودین. شما میتوانید یک ماه در دبی یا وگاس زندگی کنین یا اگر دلتون خواست با کمتر از نصف این مقدار مثل یک چادرنشین از سفرتون لذت ببرین.

هزینه سفر به دور دنیا

جواب کامل:

خوب، همانطور که قبلا گفتم، این واقعاً ساده نیست. برنامه ریزی سفر کار سختی هست. و خوشبختانه من اینجا هستم تا به شما کمک کنم تا بعضی از این هزینه ها حذف شوند. پس نگران نباشین. و به سوال های زیر با دقت فکر کنین.

چه مقدار برای محل اقامت هزینه می کنم

با فرض اینکه شما در هاستل اقامت می کنید، هزینه زیادی ندارید. شما میتوانید در هند با کمتر از ۳ یا ۴ پوند برای یک شب تخت خواب داشته باشید، بدین معنی که شما می توانید با کمتر از ۱۰۰ پوند برای یک ماه کامل، جایی برای خواب داشته باشید! در جنوب شرقی آسیا و امریکای جنوبی انتظار می رود که برای هر شب حدود ۱۰ پوند پرداخت کنید، در حالی که در ایالات متحده و کشورهای اروپای غربی، معمولاً هزینه ای حدود ۴۰-۳۰ پوند در شب صرف می شود.

هزینه سفر به دور دنیا

چه مقدار برای وسائل نقلیه و جابجایی هزینه می کنم

پروازها همیشه گران هستند و مجبورید پول زیادی خرج کنید. اما با یک برنامه ریزی خوب میتوانید از پیشنهادهای عالی ای که تورهای مسافرتی برای سفر به دور دنیا دارند استفاده کنید؟ شما میتوانید شش قاره را با کمتر از ۳۰۰۰ پوند سفرکنید یا با حدود ۱۵۰۰ پوند با تور، آسیا یا آمریکا را بگردین.
البته، هر چه پروازها کمتر باشند، سفر ارزان تر خواهد بود. اگر محدودیت زمانی ندارید، بهترین گزینه ها اتوبوس و قطار هستند. واقعاً بد نیستند! شما میتوانید ۱۰۰ ها پوندصرفه جویی کنید. در جنوب شرق آسیا می توانید با کمتر از ۱۰ پوند هزاران مایل با قطار یا اتوبوس در شب سفر کنید در حالی که هزینه چنین سفری در اروپا ۲۰۰ پوند است.

هزینه سفر به دور دنیا

چه مقدار برای غذا و نوشیدنی هزینه می کنم

یکی دیگر از روش های لذت بردن از سفر و در عین حال صرفه جویی، خوردن غذاهای محلی هست. یک بشقاب پر از pad thai در خیابان های بانکوک کمتر از ۱ پوند است. اعتماد کنید و فقط این غذای خوشمزه را امتحان کنید. در کشورهای گرانتر مانند استرالیا که در آن برای یک وعده غذا باید حدود ۳۰-۲۰ پوند هزینه کنید، چند وعده آشپزی در هاستل برای صرفه جویی هزینه ها پیشنهاد می شود.

با فرض اینکه صبحانه در هاستل رایگان باشد و چند وعده هم خودتان پخت و پز کنید، برای یک هفته غذا در استرالیا باید حدود ۵۰ پوند را در نظر بگیرید. در حالی که در هند حتی ۲۵ پوند هم برای یک هفته غذای خوب خوردن زیاد است.

شب نشینی و مصرف نوشیدنی در شب مطمئناً خرج سفرتان را زیاد میکند. البته معمولاً هاستل هایی هستند که در هزینه مهمانی های شبانه تخفیف در نظر می گیرند. ضمن اینکه در حالیکه با کمتر از ۵ پوند در تایلند می توانید نوشیدنی دلخواهتون را پیدا کنید، این هزینه در سنگاپور بیشتر از ۲۵ پوند است.

هزینه سفر به دور دنیا

چه مقدار برای تفریح و سرگرمی هزینه می کنم

هیچ کس نمی خواهد در سفر به پاریس برج ایفل را از دور تماشا کند! به نظر من تجربه هایی که در سفر به دست می آوریم منحصر به فرد و ارزشمند هستند. خبر خوب این که برخی از بزرگترین و بهترین جاذبه های جهان، کاملاً رایگان هستند. از temple hopping در تایلند تا Central Park. در کنار این ها یک دوره غواصی در اندونزی حدود ۳۰۰ پوند و گردش در Ha Long Bay از ۴۰ پوند شروع می شود. پس مقدار زیادی از پول خود را برای این تفریحات کنار بگذارید.

چه مقدار هزینه ویزا، پاسپورت و بهداشت دارم

هزینه پاسپورت انگلستان در حال حاضر ۷۵ پوند است. بعضی از هزینه های پزشکی رایگان هستند اما برخی مانند هاری (£ ۱۲۰- £ ۱۶۵)، Japanese encephalitis (£ ۱۸۰)، تب زرد (£ ۶۰) و هپاتیت (£ ۵۰) B می باشند! این بدون در نظر گرفتن قرصهای ضد مالاریا است که در هر هفته حدود ۲۰ پوند لازم است. اگر شما به قاره های مختلف سفر می کنید، احتمالاً به برخی از آنها-نه همه- نیاز دارید.

برخی از رایج ترین ویزاهای گردشگری توریستی انگلستان عبارتند از: تایلند (۲۰ پوند)، ویتنام (۳۳ پوند) و هند (۱۰۰ پوند). که در مقایسه با ۱۸۵ پوند برای ویزای روسیه بسیار منطقی هستند.

در یک کلمه، صادقانه، چه چیز دیگری در جهان ارزشمند تر از پولی ست که شما به سختی به دست می آورید؟ این که شما می خواهید در طولانی مدت یا کوتاه مدت سفر کنید مهم نیست، فقط بیرون بروید و از جهان لذت ببرید!

منبع:

https://www.hostelworld.com/blog/how-much-does-it-cost-to-travel-the-world

مترجم: ترانه سروری

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گردشگری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دارم دلبری مانند تو