ادامه تظاهرات هزاران سودانی/ شروط مخالفان برای پایان تحصن


ادامه تظاهرات هزاران سودانی/ شروط مخالفان برای پایان تحصن

مردم سودان برای هشتمین روز متوالی تحصن خود را برای تحقق خواسته هایشان ادامه دادند و پایان تحصن دربرابر مقر فرماندهی نیروهای مسلح و مراکز نظامی دیگر را مشروط بر سه خواسته دانستند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از خلیج آنلاین، هزاران سودانی امروز(شنبه 24 فروردین 1398) تحصن دربرابر مقر فرماندهی نیروهای مسلح خارطوم برای هشتمین متوالی ادامه دارد و خواهان تحویل قدرت به دولت مدنی انتقالی شدند.

تجمع متخصصان حرفه ای سودان (پزشکان، معلمان، مهندسان، استادان دانشگاه) و نیروهای انقلابی دیگر در بیانیه ای خواستار خروج مردم در همه مناطق پایتخت و شهرهای دیگر و تجمع در میدان الاعتصام شدند.

در بیانیه این تجمع آمده است که امروز راه را ادامه می دهیم تا پیروز انقلابمان کامل شود. ما تحقق پیروزیمان جشن می گیرد و تاکید می کنیم که انقلاب ما ادامه دارد و تا تحقق کامل خواست های مشروع مردم و تحویل قدرت به دولت مدنی انتقالی عقب نشینی نمی کنیم.

این تجمع پس از گذشت ساعاتی از ادای سوگند«عبدالفتاح البرهان» به عنوان رئیس شورای نظامی انتقالی در سودان که جانشین «عوض بن عوف» وزیر دفاع شد، از مردم خواست تا تظاهرات و تجمع را ادامه دهند تا خواسته های مشروعشان محقق شود.

برهمین اساس، مخالفان در سودان با نام «نیروهای اعلام آزادی و تغییر» در بیانیه ای پایان تحصن دربرابر مقر فرماندهی نیروهای مسلح را مشروط به پذیرش سه درخواست عنوان کردند.

براساس این بیانیه، انتقال فوری قدرت به دولت مدنی انتقالی از راه شورای فرهنگی نیروهای «اعلام آزادی و تغییر»، لغو هر تصمیم خودسرانه از سوی رهبران که نماینده ملت نیستند، و تحت حفظ گرفتن همه شخصیت های حکومت گذشته که در جنایت ضد ملت دست داشتند، سه شرط مخالفان برای پایان تحصن است.

مردم سودان تاکنون توانستند تا با تداوم اعتراض های خود «عمر البشیر» رئیس جمهوری معزول و «عوض بن عوف» رئیس پیشین شورای نظامی انتقالی را از سمت های خود برکنار کنند، این اعتراض ها تا تحقق خواسته هایشان ادامه خواهد داشت.

پایان پیام/44

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...