5 مقصد هنری برای سال 2019


5 مقصد هنری برای سال 2019

افتتاح موزه ملی دوحه در قطر، که طراحی آن توسط ژان نوول صورت گرفته و بازگشت دوسالانه هنر ونیز (Biennale di Venezia Arte) که شهرهای شناور در آبِ ایتالیا را به موزه‌ای با فضای باز تبدیل کرده، تنها دو دلیل، از 5 دلیلی هستند، که بعضی افرادِ عاشق هنر و طراحی، به‌خاطر آن، در سال 2019سفر خواهند کرد. اما چه مکان‌های دیگری را می‌توان یافت که بهترین مقصد در...

۱- از Zeitz MOCAA در کیپ تاونِ آفریقای جنوبی دیدن کنید

فستیوال طراحی ایندابا (از ۲۷ فوریه تا ۱ مارچ) که در سال ۱۹۹۵ ، به مقام اول طراحی و خلاقیت در آفریقای جنوبی رسید، هر ساله، کیپ‌تاون را به ‌تسخیر خود درمی‌آورد. این جشنواره، اسم‌های بزرگی را جذب خود می‌کند و استعدادهای بسیاری، از دل شاخه‌های خلاقانه و متنوع آن پدیدار می شوند- مارکوس انگمن مدیر طراحی سابق ایکیا، ایموجن هیپ موزیسین و ...- از اعضای آژانس‌های معروف گرفته، تا هنرمندان کمتر شناخته‌شده، همواره در میان بهترین‌ها و در این جشنواره حضور دارند. Zeitz MOCAA که در سال ۲۰۱۷ افتتاح شد، با به‌ نمایش گذاشتن هنر قرن بیست و یکمیِ آفریقا، در صدر فهرست بلند بالای موزه‌ها و گالری‌های هنریِ کیپ‌تاون، قراردارد.

5 مقصد هنری برای سال 2019

5 مقصد هنری برای سال 2019

۲- درموزه ملی دوحه قطر، به طراحی ژان نوول، گشتی بزنید

در خلال دهه‌های اخیر، پایتخت قطر، به یک مرکز بین‌المللی فرهنگی، تبدیل شده‌است. با حمایت‌های خانم میاسا بنت حمد بن خلیفه آل ثانی (رئیس موزه قطر و خواهر امیر قطر)، معماران بزرگی از سراسر دنیا به قطر آمدند تا به زیباسازی چشم‌انداز شهری دوحه کمک کنند. موسسات تاثیرگذار هنری، مثل موزه هنرهای اسلامی و کتابخانه ملی، که به‌تازگی افتتاح شده، جایگاه باثباتی را در نقشه‌های فرهنگی دنیا، به دوحه بخشیده‌اند. این شهر، افتتاحیه موزه ملی شگفت‌انگیزِ قطر را در ۲۸ مارچ جشن خواهد گرفت.

بنایی که با الهام از یک گل رز در صحرا، طراحی شده‌است (شکل‌گیری بلورهای شنی که حالت بادبزنی گلبرگ‌های رز را تداعی می‌کنند). ژان نوول، یک فضای ۴۰۰۰۰ مترمربعی را طراحی کرده، که با کاخ تاریخی شیخ عبدلله بن جاسم آل ثانی، ترکیب شده‌ است. موزه، قرار است که تاریخ قطر را به کمک مجموعه‌ای از صنایع هنری ارزشمند، نمایش‌های تعاملی و آثار هنریِ ساخته شده توسط هنرمندان قطری یا بین‌المللی، به‌نمایش بگذارد.

5 مقصد هنری برای سال 2019

5 مقصد هنری برای سال 2019

۳- دوسالانه هنر در شهر شناور ایتالیا، ونیز!

بهترین زمان برای دیدن ونیز در طول برگزاری همین دوسالانه هنری است، که هر دو سال یک بار بین ماه‌های می و نوامبر برگزار می‌شود. چهره این شهرِ روی آب، با برگزاری این فستیوال ملی، به‌کلی دگرگون می‌شود، فقط مراقب باشید که وقتی در کوچه و خیابان یا روی پل‌ها حرکت می‌کنید و بین این همه آثار هوش‌ربای هنری قدم می‌زنید، زمین نخورید! در سال‌های گذشته، لورنزو کویین، دست‌های غول‌آسایی را طراحی و اجرا کرد، که از دل کانال آب بیرون آمده‌اند و ساختمانی را نگه داشته‌اند و Subodh Gupta یک جمجمه بزرگ از قوطی های کهنه ساختند. به‌ پاویون‌های ملی در جیاردینیِ زیبا، یا آرسنالِ بازسازی شده، یا یکی از نشانه‌های شهری ونیز، سر بزنید، که به‌خاطر برگزاری این فستیوال دوسالانه به‌روی بازدیدکنندگان گشوده شده‌است. به خاطر اینکه وقوع سیل در ونیز پدیده‌ای عادی به‌ حساب می‌آید! البته فراموش نکنید که کفش‌های ضدآب همراه داشته‌باشید.

5 مقصد هنری برای سال 2019

5 مقصد هنری برای سال 2019

۴- در نانت فرانسه سوار فیل مکانیکی بشوید

شهر نانت، واقع بر رودخانه لوآر و با حومه‌ زیبایی که دارد، عکس‌گرفتنی‌ترین شهر فرانسه به‌حساب می‌آید- البته چیزهایی بیشتر از خیابان‌های عجیب و مناظر روستایی جذاب، درباره این شهر وجود دارد. این شهر، خانه جشنواره سالانه نوآوری‌های هنری است؛ جشنواره‌ای به‌نام Le Voyage à Nantes که از ۶ جولای تا اول سپتامبر ۲۰۱۹ برپا خواهد شد. هر سال، آثار هنری جدیدی به شهر می‌آیند و بعضی از آنها، بعد از اتمام جشنواره هم باقی می‌مانند و این بدان معناست، که در این شهر و این جشنواره، همیشه چیزی برای کشف کردن وجود دارد؛ از هنرهای خیابانیِ شخصیِ ژان ژولین گرفته، تا مجسمه‌های نئونیِ زیبای دنیل برن و پاتریک بوچین که در کنار رودخانه نصب شده‌اند. همچنین یک فیل مکانیکی عظیم‌الجثه وجود دارد، که بازدیدکنندگان می‌توانند سوار شوند و در حالی که در خیابان‌ها راه می‌رود و آب را به دیگران می‌پاشد آن را برانند. حالا به این معادله جذاب، جمعیت جوان نانت، مرکز شهر زیبا و قابل قدم زدن و رستوران‌های پرطرفدار را هم اضافه کنید، تا بفهمید که چرا نانت، مقصد قطعیِ سفر افرادی است، که به هنرهای تجسمی علاقه‌مندند.

5 مقصد هنری برای سال 2019

5 مقصد هنری برای سال 2019

۵- میان‌بُر بزنید و برای دوسالانه ترکیه، خود را به پایتخت بی‌نظیر آن، استانبول برسانید

استانبول ترکیبی است از بقایای باستانی و خلاقیت معاصر. امپراتوری برجسته و معماری مذهبی، باهم مخلوط شده‌اند، همانطور که طراحی‌های بیزانسی و اسلامی در کنار هم قرار گرفته‌اند و خط آسمانی، که با مناره‌های بیش از ۳۰۰۰ مسجد، سوراخ شده‌است. استانبول قدیمی را می‌توان با بازدید از ایاصوفیه زیبا، مسجد آبی و قصر توپکاپی، تجربه کرد و انستیتوهایی مثل استانبولِ مدرن، گالری Dirimart، موزه زیبای Sakıp Sabancı و Tophane-i Amire که قبلا و در قرن پانزدهم کارگاه ریخته‌گری فلزات بوده است، صحنه نمایش هنرهای معاصر استانبول به‌حساب می‌آیند. بهترین زمان بازدید از استانبول، در طول برگزاری دوسالانه‌ی استانبول است، که امسال (از ۱۴ سپتامبر تا ۱۰ نوامبر) برگزار می‌شود و توسط نیکلاس بوریاد، یکی از بنیانگذاران کاخ پاریسِ توکیو (Paris’s Palais de Tokyo) سرپرستی می‌شود، که وعده داده‌ است، بسیاری از هنرمندان محلی و بین‌المللی قرار است، به مقتضیات زمانه امروز پاسخ بدهند.

5 مقصد هنری برای سال 2019

5 مقصد هنری برای سال 2019

آیا شما هم علاقه دارید به این مکان‌ها سر بزنید؟

منبع: لست سکند

۲۱۲۱

کد خبر 1249640

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گردشگری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


یک خبر ناامیدکننده از آیفون17 پلاس!