علائمی که نشانه «پارگی رباط شانه» است


علائمی  که نشانه «پارگی رباط شانه» است

متخصص ارتوپدی گفت: ضعف رباط شانه‌ها، ورزش نکردن و سن بالا از نشانه‌های پارگی رباط شانه است.

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری فارس، مسعود حیدرنژاد،دبیر اجرایی کنگره منطقه‌ای ارتوپدی جنوب کشور در آستانه برگزاری این کنگره درباره «پارگی رباط شانه»، اظهار کرد: پارگی رباط شانه معمولاً با نشانه‌هایی همچون درد شبانه شانه بروز می‌کند.

وی افزود: درد شانه این افراد معمولاً موقع خوابیدن شدیدتر می‌شود؛ همچنین انجام کار سنگین و استفاده بیش از حد از شانه‌ها و حرکات مختلف می‌تواند سبب بروز این مشکل شود؛ حتی ضعف رباط شانه‌ها، ورزش نکردن و سن بالا از دیگر دلایل ابتلا به این بیماری است.

این متخصص ارتوپدی با بیان اینکه تشخیص پارگی رباط شانه توسط MRI صورت می‌گیرد، عنوان کرد: در گذشته برای درمان بیماران از روش‌های جراحی باز استفاده می‌شد؛ در صورتی که امروزه بنا بر آسیبی که صورت گرفته از روش‌های غیر تهاجمی و ارتروسکوپی استفاده می‌شود که در این روش‌ها نیاز به بازکردن شانه بیمار نیست و مشکلات مربوطه مفصل‌های اطراف و چسبندگی‌های شانه و ... را نیز رفع می‌کند.

حیدرنژاد خاطرنشان کرد: همایش سه روزه تازه‌های تشخیص «ارتوپدی» و «تروما» از ۲۸ تا ۳۰ فروردین سال جاری در یزد برگزار می‌شود که حدود ۲۰۰ نفر در این همایش شرکت کرده و ۶۳ سخنران درباره مطالب مختلف ارتوپدی، تروما و تازه‌های تشخیص به بحث و گفت‌وگو می‌پردازند؛ همچنین پنل پرسش و پاسخ برگزار خواهد شد.

کنگره منطقه‌ای ارتوپدی جنوب و مرکز کشور مرتبط با استان‌های یزد، اصفهان، فارس، کرمان، خوزستان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان و بوشهر است. همچنین علاقه‌مندان سایر استانها از جمله تهران و ... در صورت تمایل می‌توانند در این همایش شرکت کنند.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طَرح ِ اَندام ِ درد