زمان امام سجاد(ع) ترویج اسلام با تربیت برده و دعا ممکن بود


زمان امام سجاد(ع) ترویج اسلام با تربیت برده و دعا ممکن بود

آیت‌الله جاودان گفت: دوران امام سجاد(ع) عصر خفقان بود حضرت با خرید برده و دعا دین اسلام حقیقی را ترویج می‌دادند. به دعای غلام حضرت باران می‌بارید.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، آیت‌الله جاودان استاد حوزه علمیه به مناسبت اعیاد شعبانیه در حسینیه شیخ زاهد به سخنرانی پرداخته و گفت: امروز عید است ای کاش همه روز زندگی ما عید باشد و عید واقعی روزی است که انسان گناه نکند.

وی افزود: اینکه انسان و حتی جوانان گناه نکنند امری شدنی است، وقتی شخص گناه نکند راضی به رضای الهی شده و هر چه از خدا بخواهد برآورده می‌شود.

آیت‌الله جاودان با بیان اینکه انسان همه خوبی‌ها را می‌خواهد، عنوان کرد: یکی از این خوبی‌ها امنیت و جاودانگی است که انسان آن را در بهشت به دست می‌آورد، ائمه معصومین(ع) آمدند که به ما یاد بدهند گناه نکنیم تا به همه خوبی‌ها و عید واقعی برسیم.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه شیطان دنیا را برای مردم زینت کرده است، اظهار کرد: ما در جهان یک امام درونی یعنی عقل و یک امام بیرونی ائمه معصومین(ع) را داریم، مبنای حکومت امام بر مدار عقل است.

وی با بیان اینکه ابن زیاد انسانی سرسخت و خونخوار بود، ابراز کرد: پس از واقعه عاشورا امام زین‌العابدین(ع) مقابل چنین افراد خونخواری جهاد کرده است، دوره حضرت زمان اختناق خلفای بی‌امیه بر سراسر عالم اسلام بود، امام همه جا تحت نظر بودند.

آیت‌الله جاودان با اشاره به سیاست‌های حاکم پس از پیامبر(ص)؛ گفت: پس از حضرت کسی حق نداشت از ایشان حدیث نقل کند؛ زمان معاویه جریان عظیمی از جعل تفسیر، فقه، اخلاق، تاریخ، عقاید و حدیث ایجاد کردند در واقع دولت بنی‌امیه از اسلام فقط نام آن را نگه داشته بودند که آن را کامل نابود کنند.

استاد حوزه علمیه افزود: بنی‌امیه احادیث جعلی فراوانی را در مکتب‌خانه‌ها و نماز جمعه‌ها آموزش می دادند، آنها مجموعه عظیمی از دروغ ساخته بودند. امام زین العابدین(ع) در چنین زمانی امام هستند.

وی ادامه داد: حضرت امام سجاد(ع) در زمانی که با خفقان امویان دین مردم نبوی و علوی نبود هر ساله بیش از 30 نفر برده می‌خریدند آنها را به شیوه مسلمانی درست تربیت کرده و آزاد می‌کردند به این روش هزاران نفر را تربیت کردند؛ در منزل خود برای بردگان کلاس داشتند؛ آنها را طوری تربیت کرده بودند که به دعای غلام تربیت شده ایشان باران می‌بارید.

آیت‌الله جاودان در پایان خاطرنشان کرد: اگر انسان معارف دین خود را بیاموزد از نماز اول وقت بهتر است؛ یادگیری معارف دین واجب و اما نماز اول وقت مستحب است.

پایان پیام/487

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اظهارات جدید رئیس موساد درباره توافق با حماس برای مبادله اسرا