شوک جدید به اسحاق جهانگیری؛ سیل هم برای معاون اول نان نداشت


هر وقت که عرصه تنگ آمده جهانگیری به داد دولت رسیده است. از نوسانات بازار ارز گرفته تا سیل. آب‌ها که از آسیاب می‌افتد اما دیگرانی از راه می‌رسند و سهم آقای معاون اول تنها شنیدن انتقادات است.

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :
گروه سیاست نامه نیوز- حسن روحانی رئیس جمهور عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور خود را مسئول مدیریت بحران سیل اخیر نامیده است و این درحالی است که عملکرد آقای وزیر در یک ماهه گذشته و در مدیریت این بحران بسیار قابل نقد است. گذشته از آن این اسحاق جهانگیری بود که وقتی جناب رئیس جمهور به جای بازدید از مناطق سیل‌زده در سفر قشم بود؛ به داد دولت رسید و یه تنه جور همه را کشید.
جهانگیری در حالی شهر به شهر گذشت و با همکاری مسئولان استانی درصدد مدیریت بحران اخیر برآمد که آقای وزیر کشور به استاندار خود در گلستان مرخصی داده و قادر به بازگرداندن او نبود.
جهانگیری به برکت این سیل بار دیگر به محبوب ترین چهره دولت بدل شد و بازدیدهای پشت سرهم و پیگیری‌های وی به قدری مقبول افتاد که مقام معظم رهبری نیز از وی تعریف کرد. اتفاقا عملکرد ضعیف وزارت کشور در این جلب توجه تاثیر به سزایی داشت. اختلافات در بدنه این وزارتخانه موجب شد که درست به وقت مدیریت بحران شایعاتی در مورد فلان فرماندار و فلان استاندار شنیده شود. نیروهای رحمانی فضلی در استان‌ها آنقدر بد عمل کردند که حتی نحوه مواجه آن‌ها با مردم سیلزده به سوژه رسانه ها و فضای مجازی تبدیل شد و کار را به عذرخواهی کشاند. بگذریم از اینکه آقای وزیر برای وارد کردن استاندار خود به دلجویی از پیرمرد خوزستانی 24 ساعت تعلل کرد.
همه این ها و سیلی که ظرف چند روز نصف کشور را درنوردید باعث شد سرها برای مشاهده اقدامات مسئولان به سوی جهانگیری بچرخد و این درحالی است که جایگاه او در دولت رو به افول بود.
جهانگیری حداقل در این دولت فراز و فرودهای بسیاری را سپری کرده است و بارها تاوان تصمیمات و اقدامات روحانی را داده است. اول از همه انتخابات 96 و آن مناظره های تلویزیونی. حضور وی به عنوان کاندیدای پوششی روحانی و بعد هم عملکرد غیرقابل دفاع این دولت سبب شد که بسیاری از اصلاح طلبان اسم جهانگیری را از فهرست کاندیداهای بالقوه خود در انتخابات بعدی خط بزنند. حتی طیفی در درون کارگزاران نیز با درنظر گرفتن اینکه مردم بعد از اعلام تک نرخی شدن ارز توسط جهانگیری ، وی را مسبب مشکلات اقتصادی می دانند او را مهره سوخته دانستند. همین وضعیت سبب شد که برخی توصیه کنند از دولت خارج شده و انتقاد از وضع موجود را در پیش بگیرد. توصیه ای که جهانگیری آن را جدی نگرفت. او علی رغم همه مشکلات در دولت ماند و مسیر خود را از روحانی جدا نکرد. چه آن وقت که برخلاف انتظار به خاطر نقش خود در انتخابات 96 امتیازی نگرفت و چه آن وقت که از فرماندهی اقتصادی دولت از وی گرفته شد. بگو مگوها و تنش های موجود در روابط او و واعظی هم نظرش را تغییر نداد.
جهانگیری کم رنگ شدن نقش خود را پذیرفت اما پا پس نکشید به این امید که در عرصه عمل معلوم شود هر فرد چند مرده حلاج است. شاهد هم از غیب رسید. سیل در نوروز 98 یک بار دیگر ثابت کرد که او مرد میدان است و هر وقت که لازم باشد سردمدار دولت می شود. او در حالی وارد عمل شد که مافوقش در سفر بود و مردم از بی توجهی وی به این مصیبت بزرگ متعجب بودند. شهر به شهر و روستا به روستا رفت تا از نزدیک وضعیت را ببیند. نه مثل برخی بیل زد تا خودنمایی کند و نه مثل برخی دیگر از سوی مردم طرد شد. همچون یک مدیر مسئول بازدید کرد، دلداری و امید داد و در گفت وگو به با مسئولان استانی به دنبال راهکار گشت. اقدامات وی بسیار مورد توجه قرار گرفت و ثابت کرد که روحانی هرچه قدر هم خطا کرده باشد در انتخاب معاون اول خوب عمل کرده است.
روحانی معاون اولی را انتخاب کرده که در روزهای سخت می‌توان روی او حساب کرد. هر وقت که عرصه تنگ آمده جهانگیری به داد دولت رسیده است . از نوسانات بازار ارز گرفته تا سیل.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ حسین رحیمی ریگی برگرد