اجرای قانون بهبود کسب و کار شاه کلید رونق تولید است


اجرای قانون بهبود کسب و کار شاه کلید رونق تولید است

کرج - ایرنا - رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی البرز از اجرایی شدن مفاد و تبصره های قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار به عنوان شاه کلید رونق تولید و توسعه پایدار نام برد.

رحیم بنامولایی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اکنون زمان آن فرا رسیده تا با اجرای کامل مفاد و تبصرهای این قانون مترقی ، تمام ناهمواری ها و دست اندازهای طبیعی و غیر طبیعی در مسیر «رونق تولید» را هموار کنیم.
وی اظهار داشت: با گذشت بیش از هفت سال از تصویب این قانون کارآمد در مجلس شورای اسلامی و ابلاغ آن به دولت ، متاسفانه اجرای کامل مفاد آن با تاخیر طولانی مواجه شده است.
بنا مولایی، محول شدن مسئولیت خطیر بررسی همه جانبه مفاد این قانون به شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی با حضور سران و مجریان سه قوه در پایتخت و استان ها را زمینه ساز «رونق تولید« در سال جاری عنوان کرد.
وی افزود: انتظار می رود با تداوم این بررسی ها در سال جاری شاهد عملیاتی شدن کامل مفاد این قانون راهگشا در مسیر رونق تولید باشیم‌.
بنامولایی با اشاره به برخی مزایای اشاره شده درقانون بهبود مستمر محیط کسب و کار اظهار داشت: شفاف سازی آمار و اطلاعات اقتصادی باهدف بهبود کسب‌ و کار ، الزام مدیران به مشورت بافعالان اقتصادی در تصمیمات اقتصادی و ظرفیت سازی در سیاست خارجی با هدف افزایش صادرات غیر نفتی از موارد مهمی است که در این قانون مورد تاکید قرار گرفته است.
وی گفت : برخوردمنطقی و تسهیل در جذب سرمایه های خارجی ، ایجاد ثبات در تصمیم‌ها و رفتارهای مدیران اقتصادی دولت ، حمایت از تولید و نظارت بر اجرای سیاست‌ های کلی اصل 44 قانون اساسی از دیگر مواردی است که در قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار به صورت واضح و کامل مطرح شده است.
بنامولایی، ریشه بخشی از مشکلات و موانع در مسیر تولید را ناشی از تحمیل اظهار نظرهای موردی و خلق الساعه در برنامه ریزی های مدیران اقتصادی آن هم بدون مشورت با کارشناسان بخش تولید و صادرات دانست.
وی اظهار داشت: امیدواریم با تسریع در اجرایی شدن کامل قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار ، این گونه مشکلات که تاکنون به بخش تولید و صادرات ضربات مهلکی وارد کرده برطرف شود.
7411/ 6155

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تجارت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پرویزیان از بانک پارسیان خداحافظی کرد/ جواد شکرخواه سرپرست شد