25هزار پرونده توسط ثبت اسناد خراسان رضوی رسیدگی شد


25هزار پرونده توسط ثبت اسناد خراسان رضوی رسیدگی شد

مشهد- ایرنا- مدیرکل ثبت اسناد و املاک خراسان رضوی گفت: پارسال 25 هزار و 483 فقره پرونده در ادارات اجرای اسناد رسمی در سطح این استان مورد رسیدگی قرار گرفت.

محمد حسن بهادر روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: 11 هزار و 539 فقره از این تعداد پرونده مربوط به شهرستان مشهد بود که با 43 نفر نیروی شاغل در سه شعبه اداره اجرای اسناد رسمی مشهد بررسی و رسیدگی شد.
وی ادامه داد: چهار هزار و 248 مورد اجرائیه نیز طی همین مدت برای چکهای بلامحل در خراسان رضوی صادر شد که این میزان نسبت به مدت مشابه 67 درصد بیشتر است. همچنین 15 هزار و 24 مورد اجرائیه برای مهریه و اسناد تعهدی در سطح استان صادر شد.
مدیرکل ثبت اسناد و املاک خراسان رضوی گفت: همچنین پارسال پنج هزار و 126 میلیارد و 434 میلیون ریال مطالبات بانکهای دولتی، موسسات مالی و اعتباری خصوصی استان توسط شعبه های اجرای واحدهای ثبت اسناد و املاک در سطح استان وصول گردید. این میزان وصول نیز در مقایسه با سال 1396 رشد 6.12 درصدی دارد.
وی افزود: در صورتی که بدهکار نتواند در مهلت مقرر و در همه معاملات رهنی و شرطی و دیگر معاملات رسمی راجع به اموال منقول و غیرمنقول بدهی خود را بپردازد با درخواست طلبکار از طریق صدور اجرائیه از طریق دفترخانه تنظیم کننده سند و ارسال به دوایر اجرای ثبت با شرایط خاصی، طلب بستانکار از وی وصول می شود.
بهادر همچنین گفت: میانگین تنظیم اسناد صادره طی پارسال در این استان هزار و 935 فقره سند است. بر این اساس خراسان رضوی بعد از استان تهران تنظیم بیشترین تعداد اسناد وکالت، بیع و رهن را در سطح کشور به خود اختصاص داده است.
506 دفترخانه اسناد رسمی در سطح خراسان رضوی فعالیت دارند که 338 واحد آن در مشهد مستقرند. تعداد دفترخانه های فعال ازدواج نیز در خراسان رضوی 230 و تعداد دفترخانه های طلاق 107 واحد است.
7505/1858

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا