اقدامات نیروهای امدادی استان کرمان در حمیدیه خوزستان بی نظیر است


اقدامات نیروهای امدادی استان کرمان در حمیدیه خوزستان بی نظیر است

کرمان - ایرنا - رزمندگان دیروز دوران دفاع مقدس و نیروهای امداد رسان امروز استان کرمان که به عنوان معین منطقه حمیدیه به کمک سیل زدگان این منطقه در استان خوزستان شتافته اند ،به اعتراف مسئولان حمیدیه (امام جمعه این شهر )اقدامات بی نظیری را تاکنون انجام داده اند.

مدیرکل امنیتی انتظامی استانداری کرمان مستقر در حمیدیه استان خوزستان به عنوان معین منطقه وضعیت کنونی این شهرستان سیل زده با استقرار و فعالیت چندین روزه نیروهای امدادی از کرمان طی چند روز گذشته را ارزیابی و تشریح کرد.
خلیل همایی راد شامگاه جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ارزیابی ها حاکی است با اقدامات استان کرمان که توسط ستاد معین و سپاه ثارالله در حمیدیه انجام شد و خصوصا پس از گسیل امکانات بسیار زیادی که پس از بازدید استاندار به این شهرستان صورت گرفت، می توان گفت که شهر حمیدیه اینک در وضعیت نسبتا مطلوبی قرار دارد.
وی ادامه داد: برغم دستور تخلیه این شهر توسط ستاد مدیریت بحران خوزستان ،با مقاومت مردم که یادآور مقاومت نهم مهر 59 برای زمین گیر کردن ارتش متجاوز بعثی و ممانعت از پیشروی به سمت اهواز بود، نجات یافته و با استمرار مهار رودخانه سرکش کرخه، خطر جدی آن را تهدید نمی کند .
همایی راد به تشریح اقدامات انجام گرفته توسط ستاد بحران استان کرمان در حمیدیه پرداخت و افزود: عملیات امداد و نجات در سه محور ،شامل نجات شهر از غرق شدن، اسکان سیل زدگان در اردوگاههای ثامن و جواد الائمه و کمک رسانی به روستائیانی که دچار سیل شده، اما به علت وجود دام های سنگین قادر به حضور در اردوگاهها نبوده و به نقاط مرتفع و جنگل های حاشیه شهر پناه برده و در سطحی وسیعی پراکنده شده اند ،صورت گرفته است .
وی ادامه داد: بنظر می رسد با تکمیل راههای دسترسی به روستاهای اطراف، امکان آغاز بازسازی از ابتدای هفته آینده فراهم شود .
**امام جمعه حمیدیه اقدامات ستاد معین حمیدیه را بی نظیر خواند
به گفته همایی راد عصر روز گذشته امام جمعه حمیدیه ضمن بازدید از اقدامات ستاد معین، فعالیت های انجام شده و دستاوردهای حاصله را بی نظیر خواند و برخی خبرنگاران که در محل حضور دارند و فعالیت سایر معین ها را نیز رصد می کنند، اذعان داشتند که استان کرمان از حیث حضور مسئولان ارشد استان، کمک های امدادی ، رسیدگی به امور سیل زدگان و ارسال تجهیزات و ماشین آلات در بین تمام استان های معین، نمونه است .
وی اضافه کرد: با تصمیم مسئولان استان کرمان مستقر در حمیدیه، از روز گذشته بخش های از دشت آزادگان که در تقسیمات کشوری زیر مجموعه سوسنگرد بوده و نیازمند امداد رسانی می باشد، داوطلبانه به حوزه ماموریت کرمان افزوده شد .
براساس این گزارش صبح امروز بنا به درخواست کرمان، شورای تامین با حضور سردار فرماندهی سپاه ثارالله و مدیرکل امنیتی انتظامی استانداری و مسئول دبیرخانه شورای تامین استان کرمان در حمیدیه برگزار خواهد شد. به گفته همایی راد در این نشست موضوعاتی مانند تامین نظم و امنیت اماکن و ماشین آلات ستاد معین، شناسایی افراد و گروههایی که برای معاندین خوراک تبلیغاتی فراهم نموده و با سناریوهای ساختگی ، کلیپ و عکس های جعلی خود را برای شبکه های جدایی طلب مانند الاحوازیه، شبکه های ماهواره ای وهابیت ، سلطنت طلبان و نفاق ارسال می نمایند، موردبحث و بررسی قرار خواهد گرفت.
این گزارش حاکیست ، با پیشنهاد اداره کل امنیتی استانداری و تصویب استاندار کرمان قرار است همایش سران طوائف و عشیره های حمیدیه به زودی برگزار و اقدامات انجام شده و برنامه های در دست اقدام ، توسط مدیرکل حوزه و مسئول هماهنگی ستاد معین استان کرمان در حمیده تشریح و از ظرفیت آن ها جهت هم افزایی استفاده شود.
استان کرمان به دستور وزیر کشور به عنوان معین منطقه حمیدیه بمنظور کمک به سیل زدگان و بازسازی این شهرستان تعیین شده است .
5054

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس