گسترش فعالیت‌های علوم قرآنی در کانون پرورش فکری سمنان


گسترش فعالیت‌های علوم قرآنی در کانون پرورش فکری سمنان

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان در دیدار با مدیرکل کانون پرورش فکری بر اهمیت علم‌آموزی در دوران کودکی و نقش کانون در شکل‌گیری شخصیت کودکان، تأکید کرد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان سمنان، نبی‌اله خدابخشی مدیرکل کانون پرورش فکری استان سمنان به‌همراه جمعی از کارشناسان، روز چهارشنبه ۲۱ فروردین‌ماه ۱۳۹۸ با حجت‌الاسلام علی شکری مدیرکل تبلیغات اسلامی این استان، دیدار و گفت‌وگو کرد.

گسترش فعالیت‌های علوم قرآنی در کانون پرورش فکری سمنان

شکری در این دیدار ضمن قدردانی از مدیرکل و کارکنان کانون پرورش فکری با استناد به روایت «العِلمُ مِنَ‌الصّغر کَالنَّقشُ فِی‌الحَجَر» از امام علی(علیه‌السلام)، مبنای شکل‌گیری کانون را این حدیث و امثال آن، عنوان و خاطرنشان کرد: یادگیری در کودکی مانند نقاشی و اثر گذاشتن روی سنگ است و اگر بتوانیم علم و دانش را در کودکی به فرزندان خود بیاموزیم مثل نقشی است که روی سنگ در درازمدت باقی می‌ماند و اثرگذاری آن بیش‌تر است.

شکری در ادامه با توجه به سنگ‌نگاشته‌های موجود دوره هخامنشی در آثار باستانی کرمانشاه و شیراز، ایران را مهد تمدن و فرهنگ دانست و گفت: دوران کودکی، دوره‌ای اثرگذار برای آموزش و یادگیری است و می‌توان با آموزش در همه‌ی زمینه‌ها به کودکان آنها را برای حضور در جامعه آماده کرد.

وی هم‌چنین اظهار داشت: مسئولیت بزرگی برعهده‌ی مجموعه کانون نهاده شده که بایست به آن توجه ویژه شود و انتخاب افرادی که در این مجموعه کار می‌کنند بایست انگیزشی باشد و افرادی دعوت شوند که به حوزه کودک، انگیزه و علاقه دارند.

ایجاد هم‌گرایی در راهبرد آموزش مفاهیم دینی به کودکان

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان با بیان این‌که در حوزه‌ی کودکان و نوجوانان، ترویج نماز، فرهنگ حجاب و عفاف، امر به معروف و نهی از منکر با توجه به وجود دوگانگی در رفتارهای اجتماعی، نیازمند به آموزش و آگاه‌سازی است، پیشنهاد داد تا به‌منظور ایجاد هم‌گرایی در راهبرد آموزش مفاهیم دینی به کودکان یک شورای غیر رسمی با تعامل بیش‌تر بین کانون پرورش فکری، نهاد کتابخانه‌ها و آموزش و پرورش، حداقل در دوره پیش‌دبستانی که محل تلاقی کار است، تشکیل شود.

گسترش فعالیت‌های علوم قرآنی در کانون پرورش فکری سمنان

وی درخصوص این موضوع که کودکان آزادانه و بدون اجبار عضو کانون پرورش فکری می‌شوند و با اشتیاق در برنامه‌ها حضور می‌یابند، اثربخشی آن را برای رشد فکری و شخصیتی کودکان، مؤثر عنوان و تأکید کرد: اگر فعالیت‌های این نهاد با محوریت ارزش‌های دینی هم همراه باشد، فرزندانی با ایمان و صالح تربیت می‌کند.

شکری در پایان با اشاره به این‌که اداره‌کل تبلیغات اسلامی با اعزام مبلغ در حوزه‌های آموزش قرآن کریم و آموزش احکام به کودکان و نوجوانان عضو مراکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری می‌تواند تأثیرات گسترده‌ای در حوزه دینی و قرآنی ایجاد کند، تصریح کرد: سه ضلع رسانه به معنای عام، خانواده و نظامات آموزشی اعم از رسمی و غیر رسمی باید در جامعه اصلاح شود و اگر این سه ضلع که جامعه را تشکیل می‌دهند و مثلث اصلی آن هستند در یک راستا و هماهنگ پیش نرود، آسیب‌های جامعه بیش‌تر خواهد شد.

گسترش فعالیت‌های علوم قرآنی در کانون پرورش فکری سمنان

مدیرکل کانون استان سمنان نیز در ابتدای این دیدار به ارائه گزارش کوتاهی از فعالیت‌ها و عملکرد کمی و کیفی کانون پرورش فکری در حوزه‌ی کودک و نوجوان پرداخت.

خدابخشی با اشاره به تمایز آموزش و پرورش و کانون پرورش فکری در آموزش غیر رسمی آن و انتقال غیر مستقیم مفاهیم و پیام‌های تربیتی به مخاطبان کودک و نوجوان، اظهار داشت: مربیان در مراکز فرهنگی‌هنری کانون با اجرای فعالیت‌های دینی و اسلامی اعضای کودک و نوجوان را به‌صورت غیر مستقیم در قالب قصه‌گویی، روخوانی و معرفی کتاب، نمایش فیلم و...، با احکام اسلامی و مفاهیم قرآن آشنا می‌کنند.

وی در پایان خواستار همکاری بیش‌تر تبیلغات اسلامی با کانون پرورش فکری شد و آن را فرصت مناسبی برای القای مفاهیم تربیتی به مخاطبان کودک و نوجوان دانست.

گسترش فعالیت‌های علوم قرآنی در کانون پرورش فکری سمنان

گفتنی است؛ در این نشست مواردی هم از سوی معاون فرهنگی و کارشناس علوم قرآنی تبلیغات اسلامی و کارشناسان کانون پرورش فکری درخصوص نقش کانون در شکوفایی استعدادها و تربیت انسان‌های مؤفق جامعه و ایجاد بستر مناسب برای دعوت از این افراد در برنامه و فعالیت‌های مختلف و...، بیان شد.


به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان سمنان، نبی‌اله خدابخشی مدیرکل کانون پرورش فکری استان سمنان به‌همراه جمعی از کارشناسان، روز چهارشنبه ۲۱ فروردین‌ماه ۱۳۹۸ با حجت‌الاسلام علی شکری مدیرکل تبلیغات اسلامی این استان، دیدار و گفت‌وگو کرد.

گسترش فعالیت‌های علوم قرآنی در کانون پرورش فکری سمنان

شکری در این دیدار ضمن قدردانی از مدیرکل و کارکنان کانون پرورش فکری با استناد به روایت «العِلمُ مِنَ‌الصّغر کَالنَّقشُ فِی‌الحَجَر» از امام علی(علیه‌السلام)، مبنای شکل‌گیری کانون را این حدیث و امثال آن، عنوان و خاطرنشان کرد: یادگیری در کودکی مانند نقاشی و اثر گذاشتن روی سنگ است و اگر بتوانیم علم و دانش را در کودکی به فرزندان خود بیاموزیم مثل نقشی است که روی سنگ در درازمدت باقی می‌ماند و اثرگذاری آن بیش‌تر است.

شکری در ادامه با توجه به سنگ‌نگاشته‌های موجود دوره هخامنشی در آثار باستانی کرمانشاه و شیراز، ایران را مهد تمدن و فرهنگ دانست و گفت: دوران کودکی، دوره‌ای اثرگذار برای آموزش و یادگیری است و می‌توان با آموزش در همه‌ی زمینه‌ها به کودکان آنها را برای حضور در جامعه آماده کرد.

وی هم‌چنین اظهار داشت: مسئولیت بزرگی برعهده‌ی مجموعه کانون نهاده شده که بایست به آن توجه ویژه شود و انتخاب افرادی که در این مجموعه کار می‌کنند بایست انگیزشی باشد و افرادی دعوت شوند که به حوزه کودک، انگیزه و علاقه دارند.

ایجاد هم‌گرایی در راهبرد آموزش مفاهیم دینی به کودکان

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان با بیان این‌که در حوزه‌ی کودکان و نوجوانان، ترویج نماز، فرهنگ حجاب و عفاف، امر به معروف و نهی از منکر با توجه به وجود دوگانگی در رفتارهای اجتماعی، نیازمند به آموزش و آگاه‌سازی است، پیشنهاد داد تا به‌منظور ایجاد هم‌گرایی در راهبرد آموزش مفاهیم دینی به کودکان یک شورای غیر رسمی با تعامل بیش‌تر بین کانون پرورش فکری، نهاد کتابخانه‌ها و آموزش و پرورش، حداقل در دوره پیش‌دبستانی که محل تلاقی کار است، تشکیل شود.

گسترش فعالیت‌های علوم قرآنی در کانون پرورش فکری سمنان

وی درخصوص این موضوع که کودکان آزادانه و بدون اجبار عضو کانون پرورش فکری می‌شوند و با اشتیاق در برنامه‌ها حضور می‌یابند، اثربخشی آن را برای رشد فکری و شخصیتی کودکان، مؤثر عنوان و تأکید کرد: اگر فعالیت‌های این نهاد با محوریت ارزش‌های دینی هم همراه باشد، فرزندانی با ایمان و صالح تربیت می‌کند.

شکری در پایان با اشاره به این‌که اداره‌کل تبلیغات اسلامی با اعزام مبلغ در حوزه‌های آموزش قرآن کریم و آموزش احکام به کودکان و نوجوانان عضو مراکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری می‌تواند تأثیرات گسترده‌ای در حوزه دینی و قرآنی ایجاد کند، تصریح کرد: سه ضلع رسانه به معنای عام، خانواده و نظامات آموزشی اعم از رسمی و غیر رسمی باید در جامعه اصلاح شود و اگر این سه ضلع که جامعه را تشکیل می‌دهند و مثلث اصلی آن هستند در یک راستا و هماهنگ پیش نرود، آسیب‌های جامعه بیش‌تر خواهد شد.

گسترش فعالیت‌های علوم قرآنی در کانون پرورش فکری سمنان

مدیرکل کانون استان سمنان نیز در ابتدای این دیدار به ارائه گزارش کوتاهی از فعالیت‌ها و عملکرد کمی و کیفی کانون پرورش فکری در حوزه‌ی کودک و نوجوان پرداخت.

خدابخشی با اشاره به تمایز آموزش و پرورش و کانون پرورش فکری در آموزش غیر رسمی آن و انتقال غیر مستقیم مفاهیم و پیام‌های تربیتی به مخاطبان کودک و نوجوان، اظهار داشت: مربیان در مراکز فرهنگی‌هنری کانون با اجرای فعالیت‌های دینی و اسلامی اعضای کودک و نوجوان را به‌صورت غیر مستقیم در قالب قصه‌گویی، روخوانی و معرفی کتاب، نمایش فیلم و...، با احکام اسلامی و مفاهیم قرآن آشنا می‌کنند.

وی در پایان خواستار همکاری بیش‌تر تبیلغات اسلامی با کانون پرورش فکری شد و آن را فرصت مناسبی برای القای مفاهیم تربیتی به مخاطبان کودک و نوجوان دانست.

گسترش فعالیت‌های علوم قرآنی در کانون پرورش فکری سمنان

گفتنی است؛ در این نشست مواردی هم از سوی معاون فرهنگی و کارشناس علوم قرآنی تبلیغات اسلامی و کارشناسان کانون پرورش فکری درخصوص نقش کانون در شکوفایی استعدادها و تربیت انسان‌های مؤفق جامعه و ایجاد بستر مناسب برای دعوت از این افراد در برنامه و فعالیت‌های مختلف و...، بیان شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه رسانه کودک

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


قمر در عقرب در فروردین 1403 چه روزهایی است