فضای ملتهب آمریکا به رهبری یک «اسلام هراس» در کاخ سفید


فضای ملتهب آمریکا به رهبری یک «اسلام هراس» در کاخ سفید

رئیس جمهوری آمریکا به دلیل کمک به ایجاد فضای اسلام هراسانه در آمریکا به شدت مورد انتقاد قرار گرفته اند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «گاردین»، «دونالد ترامپ»،رئیس جمهوری آمریکا و فاکس نیوز به دلیل کمک به ایجاد فضای اسلام هراسانه در آمریکا به شدت مورد انتقاد قرار گرفته اند.

موج انتقادات پس از دستگیری یکی از حامیان آقای رئیس جمهور که تهدید به کشتن «ایلهان عمر» اولین نماینده زن مسلمان ایالت مینه سوتا در کنگره آمریکا کرده بود به وجود آمد.

«پاتریک کارلینه ئو» از «آدیسون» نیویورک روز جمعه دستگیر و متهم به یک تماس تهدید کننده به دفتر خانم عمر شد.

بر اساس گزارش «اف بی آی»، کارلینه ئو در این تماس تلفنی به یکی از اعضای دفتر ایلهان عمر گفته بود : «آیا شما برای اخوان المسلمین کار می کنید؟ چرا برای عمر کار می کنید،او یک تروریست است.من یک گلوله در جمجمه لعنتی او خالی می کنم.»

اگرچه فاکس نیوز به شکایت علیه کارلینه ئو اشاره نکره بود، «الکساندریا اوکازیو-کورتز»،نماینده زن نیویورک در کنگره آمریکا گفت که ارتباط مستقیمی میان اظهارات جنجالی «جینین پیرو»،خبرنگار فاکس نیوز و تهدید علیه عمر برقرار است.

ماه گذشته ، «پیرو» به پوشش حجاب عمر حمله کرد و گفت که حتی اگر حجاب او نشان دهنده متعلق بودن او به قوانین شریعت باشد فی نفسه مغایر با قانون اساسی آمریکا است.

نماینده نیویورک در یک پیام توئیتری نوشت که ارتباط مستقیمی میان اظهارات «پیرو» و تهدید به مرگ عمر وجود دارد.

او در این پیام توئیتری نوشت: «متوجه باشید.وقتی پیرو مردم را وادار به این می کند که فکر کنند حجاب،تهدید کننده است این نتیجه حاصل می شود.

درست چند ساعت پس از دستگیری «کارلینه ئو»،ترامپ در مقابل جمهوری خوهان یهودی،الیهان عمر را مسخره کرد.

او به طعنه و تظاهر به اینکه از عمر برای حمایتش از اسرائیل تشکر می کند گفت:« اوه،من فراموش کردم.او اسرائیل را دوست ندارد.معذرت می خواهم.نه .او اسرائیل را دوست ندارد،اینطور نیست؟ »

ماه گذشته در پی تیراندازی در دو مسجد نیوزلند که منجر به کشته شدن 50 نفر شد،عمر ترامپ را متهم به دامن زدن به نفرتی کرد که در پست چنین خشونت های قرار دارد.

او در این باره گفت: «ترامپ رئیس جمهوری است که به طور عمومی می گوید اسلام از ما متنفر است و آتش نفرت علیه مسلمانان را شعله ور می کند.»

گروه های اسلامی در آمریکا هشدار داده اند که لفاظی های ناشی از نفرت درباره اسلام به طور عام و درباره عمر به طور خاص فضای خطرناکی را در آمریکا به وجود آورده است.

«عفاف ناشر»،مدیر اجرایی شورای روابط اسلامی-آمریکایی در بیانیه ای در این زمینه گفت: «این فضای سیاسی که یک اسلام هراس در کاخ سفید رهبری آن را بر عهده دارد موجب عادی سازی سخنرانی های ناشی از نفرت شده و اقدامات افراد را متعصبانه کرده است.

وی افزود: افزایش تهدیدهای اسلام هراسانه و برتری طلبی سفیدپوستان باید جدی گرفته شود.

بر اساس گزارش «نیوزویک»، نتایج تحقیقات جدید انجام شده از سوی بخش اطلاعات جنایی «اف بی آی» نشان می دهد که مسلمانان در آمریکای ترامپ بیشتر از آمریکای پس از حملات 11 سپتامبر مورد حمله قرار گرفته اند.

در گزارشی که موسسه تحقیقاتی پیو آن را منتشر کرده ،آمده است:تعداد حملات انجام شده علیه مسلمانان در دو سال گذشته به شدت افزایش پیدا کرده و حتی این امار از اوج حملات ضد اسلامی در پی حملات تررویستی 11 سپتامبر هم بالاتر رفته است.

پایان پیام/7

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اعدام برای کارگردان شیطان صفت / 2 دختر هنرجو را در تله شوم خود انداخت + جزییات