رقیب گازی جدید قطر/ عمان و کویت به خط لوله گاز عربستان وصل می‌شوند


کشورهای حاشیه خلیج فارس از جمله عمان، کویت، عراق و امارات متحده عربی به زودی از طریق خط لوله گازی که قرار است توسط آرامکوعربستان تاسیس شود به شبکه گازرسانی سعودی ها متصل خواهند شد.

رقیب گازی جدید قطر/ عمان و کویت به خط لوله گاز عربستان وصل می‌شوند
براساس اظهارات وزیر انرژی عربستان، کشورهای حاشیه خلیج فارس به زودی از طریق خط لوله گاز ی که قرار است توسط شرکت دولتی نفت آرامکو تاسیس شود به شبکه گازرسانی عربستان متصل خواهند شد. عربستان سعودی مطالعات تکنیکی و امکان سنجی اتصال خطوط لوله گاز طبیعی این کشور به متحدان عضو شورای همکاری خلیج فارس را انجام می دهد.

خالدالفالح، وزیر انرژی عربستان سعودی در حاشیه نشست خلیج فارس در ریاض با اعلام خبر آغاز این مطالعات طی هفته های آینده گفت: این پروژه شبکه گازرسانی کنونی در عربستان سعودی، بحرین، امارات متحده عربی، عمان، کویت و احتمالا منطقه وسیعتری از خاورمیانه را یکپارچه خواهد کرد.

وزیر انرژی عربستان با اشاره به صادرات گاز این کشور گفت در حال مذاکره با برادرانمان برای توسعه یک خط لوله از عمان به کویت و عراق هستیم. پس از تکمیل مطالعات فنی، چارچوب های تجاری گاز مورد استفاده توسط کشورها مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

این اخبار پس از آن منتشر می شود که شرکت نفت دولتی آرامکو نسبت به رویکردهای خود در بازار گاز، به یک بازنگری پرداخت. آرامکو همانند پروژه LNG2 در روسیه، به دنبال سرمایه گذاری در زمینه گاز د خارج از عربستان است.

از سوی دیگر عربستان سعودی و سایر کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس همچنان در یک بحران دیپلماتیک با قطر به عنوان بزرگ تولید کننده گاز قرار دارند. قطر به طور گسترده ای، پروژه های گازی را در آفریقا، ایالات متحده و آمریکای لاتین گسترش داده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


خواص آب هویج که از آن بی‌خبرید