ایران حمله تروریستی شهر کویته پاکستان را محکوم کرد


ایران حمله تروریستی شهر کویته پاکستان را محکوم کرد

تهران- ایرنا- سخنگوی وزارت امور خارجه با محکومیت شدید حمله تروریستی به بازاری در شهر کویته که منجر به کشته و زخمی شدن دهها تن شد، این حادثه را به دولت و ملت پاکستان به ویژه خانواده قربانیان آن تسلیت گفت و با آنان ابراز همدردی کرد.

به گزارش روز جمعه ایرنا از اداره کل اطلاع رسانی و سخنگویی وزارت امور خارجه، بهرام قاسمی افزود: امنیت و ثبات همسایگان به ویژه پاکستان برای جمهوری اسلامی ایران از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و امیدواریم دولت و ملت پاکستان بتوانند با حفظ وحدت و هوشیاری، توطئه مخالفان و دشمنان منطقه را خنثی کنند.
به گزارش ایرنا، پلیس پاکستان روز جمعه اعلام کرد انفجار بمب در شهر «کویته» مرکز ایالت بلوچستان در جنوب غرب این کشور، تاکنون 16 کشته و 30 زخمی برجای گذاشته است.
این انفجار صبح امروز (جمعه) در میدان تره بار در حوالی شهرک «هزار گنجی» به وقوع پیوست.
تاکنون هیچ فرد یا گروهی مسئولیت این انفجار را برعهده نگرفته است. در گذشته گروه های غیرقانونی نظیر شورشیان بلوچ مسئولیت انفجارها و حملات علیه نیروهای امنیتی و غیرنظامیان را برعهده گرفته بودند.
ایالت بلوچستان پاکستان سالهاست که از خشونت و تروریسم رنج می برد، طی ماه های اخیر، این استان با تعدادی از چالش های امنیتی مواجه بوده است و پرسنل امنیتی در این ایالت اغلب در انفجارهای جاده ای و حملات انتحاری هدف قرار گرفته اند.
سیام**1751** 1055

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نام بیماری سخت ترانه علیدوستی اعلام شد | اعلام آخرین وضعیت روند درمان بازیگر سرشناس