ریگ شق (کویر متین آباد)


ریگ شق یا کویر متین آباد، منطقه ای بیابانی و پوشیده از ریگزار در شمال شهرستان بادرود و شمال شرقی اکو کمپ متین آباد در استان اصفهان است.ریگ شق ادامه ریگزار بزرگ بند ریگ است که در قسمت جنوب شرقی این ریگزار به صورت نوار باریکی تا شمال شهرستان بادرود ادامه پیدا کرده است. عرض […] نوشته ریگ شق (کویر متین آباد) اولین بار در جاهای دیدنی ایران. پدیدار شد.

ریگ شق یا کویر متین آباد، منطقه ای بیابانی و پوشیده از ریگزار در شمال شهرستان بادرود و شمال شرقی اکو کمپ متین آباد در استان اصفهان است.ریگ شق ادامه ریگزار بزرگ بند ریگ است که در قسمت جنوب شرقی این ریگزار به صورت نوار باریکی تا شمال شهرستان بادرود ادامه پیدا کرده است. عرض این نوار باریک در این منطقه در حدود ۲ کیلومتر است و تا امامزاده آقا علی عباس ادامه دارد. ارتفاع تپه های ماسه ای در بلندترین حالت در حدود ۷۰ متر است.پوشش گیاهی تپه ها غنی و عمدتا گیاهان ماسه پسند همچون دم گاوی، درختچه های تاغ، گز، نتر، نسی و … هستند. پوشش جانوری ریگ شق شامل جرد، پا مسواکی، روباه شنی، انواع مار و عقرب، چکاوک کاکلی، مگس گیر و … است.
قابل ذکر است این منطقه در گذشته ای نه چندان دور زیستگاه یوز آسیایی بوده است که به دلایل مختلف از جمله تخریب زیستگاه دیگر در این منطقه مشاهده نشده است.

این منطقه از شمال به دشت استپی مجاور کوه های یخاب معروف به دشت پشت ریگ، از جنوب به بادرود، روستای متین آباد و شابادی طالبی، از شرق به جاده آقا علی عباس به بادرود و از غرب به اجتماعات ماسه ای ادامه بند ریگ محدود می شود. تپه های ماسه ای در این منطقه عمدتا جهتی شمال غربی-جنوب شرقی دارند و به صورت پراکنده در منطقه قابل مشاهده هستند.

رزرو تورهای مسافرتی در لست تورز و توریاب:

دسترسی به شرق این منطقه از طریق جاده ارتباطی شهرستان بادرود به آقا علی عباس به طول ۶ کیلومتر و سپس جاده ای که در کنار رستوران برادران واقع در بازار مجموعه آقا علی عباس شما را به این منطقه میرساند. همچنین از اکو کمپ متین آباد جاده خاکی در جهت شمال شرقی به ریگ شق منتهی میشود. همچنین ایستگاه قطار بادرود دسترسی از طریق راه آهن را برای علاقمندان سفر با قطار مهیا کرده است.

آدرس : استان اصفهان – شمال شهرستان بادرود – متین آباد

ریگ شق (کویر متین آباد)
ریگ شق (کویر متین آباد)
ریگ شق (کویر متین آباد)
ریگ شق (کویر متین آباد)

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گردشگری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | جاری شدن سیل در بهاباد یزد