نگاهی به 10 موتورسیکلت کم وزن و جذاب در بازارهای جهانی!


نگاهی به 10 موتورسیکلت کم وزن و جذاب در بازارهای جهانی!

اگرچه بازار موتورسیکلت ایران، به دلایل گوناگون، از تنوع بسیار کمی برخوردار بوده و همان موتورسیکلت‌های موجود هم باقیمت‌های بسیار بالایی عرضه می‌شوند اما در بازارهای جهانی، شرکت‌های پیشتاز، به‌صورت مداوم در پی ساخت موتورسیکلت‌هایی جدید با فن‌آوری و کارایی مدرنی هستند. همان‌گونه که می‌دانید، وزن و چابکی یک موتورسیکلت، دو شاخصه مهم و اساسی برای...

نگاهی به 10 موتورسیکلت کم وزن و جذاب در بازارهای جهانی!

اگرچه بازار موتورسیکلت ایران، به دلایل گوناگون، از تنوع بسیار کمی برخوردار بوده و همان موتورسیکلت‌های موجود هم باقیمت‌های بسیار بالایی عرضه می‌شوند اما در بازارهای جهانی، شرکت‌های پیشتاز، به‌صورت مداوم در پی ساخت موتورسیکلت‌هایی جدید با فن‌آوری و کارایی مدرنی هستند.

همان‌گونه که می‌دانید، وزن و چابکی یک موتورسیکلت، دو شاخصه مهم و اساسی برای رانندگان و به‌خصوص راننده‌های مسابقه تلقی می‌شوند. زمانی که حرف از خرید یک موتورسیکلت جدید به میان می‌آید، شاخصه‌های دیگر همچون قیمت، قدرت موتور، آپشن های گوناگون، راحتی صندلی موتورسیکلت و موارد دیگر، برای شخص خریدار، مهم تلقی می‌شوند.

اما برای بعضی از افراد، ارتفاع موتور و همچنین وزن آن، می‌تواند به انجام گرفتن یک معامله خرید یا پشیمان شدن از آن نیز منجر شود.

با چرخان باشید تا با موتورسیکلت‌های جاده‌ای کم‌وزن در بازارهای جهانی بیشتر آشنا شوید.

نگاهی به 10 موتورسیکلت کم وزن و جذاب در بازارهای جهانی!هوندا CB300R مدل ۲۰۱۹

موتور جدید شرکت هوندا، یک حرکت جهشی و روبه‌جلو از موتورسیکلت نسل قدیم CB300F است. جدیدترین مدل این موتور که مربوط به سال ۲۰۱۹ است، با ترکیب رنگی جذاب، طراحی چشم‌نواز و البته کاهش وزن مواجه شده است. وزن این موتورسیکلت، تنها ۱۴۲ کیلوگرم بوده که آن را یکی از سبک‌ترین موتورهای جاده‌ای قرار می‌دهد.

نگاهی به 10 موتورسیکلت کم وزن و جذاب در بازارهای جهانی!زیرو اس (Zero S) مدل ۲۰۱۹

باقیمت پایه ۱۰,۹۹۵ دلاری و وزن ۱۴۲ کیلوگرمی، این موتورسیکلت جاده‌ای، یک گزینه عالی برای کسانی است که هم دنبال قیمت خوب و هم یک گزینه سبک و قابل‌قبول در بازارهای جهانی هستند. موتورسیکلت برقی و دوست دار محیط زیستی که با یک شارژ کامل، می‌تواند ۶۰ مایل (۹۶٫۵ کیلومتر) مسافت را بپیماید.

نگاهی به 10 موتورسیکلت کم وزن و جذاب در بازارهای جهانی!کاوازاکی نینجا ۴۰۰ مدل ۲۰۱۹

کاوازاکی در مدل ۲۰۱۹ مدل نینجا، نه‌تنها از باک بنزین بزرگ‌تری استفاده کرده، بلکه وزن این موتورسیکلت خوش‌چهره را نیز کاهش داده است. با وزن ۱۶۶ کیلوگرم (در نسخه ABS)، کاوازاکی نینجا را می‌توان یک موتور چابک، سریع و سبک تلقی کرد.

نگاهی به 10 موتورسیکلت کم وزن و جذاب در بازارهای جهانی!هوسکوارنا ویتپیلن ۴۰۱ (Husqvarna Vitpilen) مدل ۲۰۱۹

شرکت سوئدی هوسکوارنا، این موتورسیکلت خود را که البته ظاهر آن، همه‌پسند نبوده و طراحی خاصی دارد، با یک قلب تپنده ۳۷۳ سی‌سی تولید کرده است. ویتپیلن ۴۰۱، تنها ۱۴۷٫۸ کیلوگرم وزن داشته و نسبت به اسوارتپیلین که دیگر محصول این شرکت سوئدی است، سبک‌تر بوده و آماده تاختن در جاده‌ها است.

نگاهی به 10 موتورسیکلت کم وزن و جذاب در بازارهای جهانی!بی ام و G 310 GS مدل ۲۰۱۹

یک موتور گشت‌وگذار سبک‌وزن از شرکت باواریایی معروف که دارای ظاهر جذاب و چشم‌نوازی نیز است. در دوره‌ای که موتورسیکلت‌های هم‌رده این بی ام و به‌طورمعمول، چیزی بیشتر از ۲۲۰ کیلوگرم وزن‌دارند،G 310، با وزن ۱۶۹ کیلوگرمی خود و تمامی سامانه‌هایی که روی آن نصب‌شده است، نسب به برادران معروف و بزرگ‌تر خود مانند F 850 GS و R 1250 GS، دارای وزن کمتری است.

نگاهی به 10 موتورسیکلت کم وزن و جذاب در بازارهای جهانی!یاماها MT-07 مدل ۲۰۱۹

شهرت جهانی یاماها، موتورسیکلت‌ساز ژاپنی، به دلیل ساخت موتورهایی با جثه بزرگ و البته سنگین، در این موتورسیکلت جذاب، به‌کلی کنار رفته است.MT-07 با یک قلب تپنده ۷۰۰ سی‌سی، تنها ۱۸۵ کیلوگرم وزن دارد. وزنی که کافی است با دیگر موتورهای بازارهای جهانی مقایسه کنید تا به کم بودن آن پی ببرید.

نگاهی به 10 موتورسیکلت کم وزن و جذاب در بازارهای جهانی!هوندا ربل ۵۰۰(Rebel) مدل ۲۰۱۹

کار مشکلی است که بتوان در تمام دنیا، یک موتورسیکلت کلاس کرویزر (Cruiser)، با وزن کمتر از ۲۵۰ کیلوگرم پیدا کرد. درست مانند موتورهای آمریکایی و معروف هارلی دیویدسون که از این دسته موتورها محسوب می‌شوند؛ اما ربل ۵۰۰ ژاپنی، با وزن تنها ۱۸۵ کیلوگرم، یک گزینه عالی برای عاشقان این‌گونه موتورها است.

نگاهی به 10 موتورسیکلت کم وزن و جذاب در بازارهای جهانی!دوکاتی اسکرمبلر آیکون (Scrambler Icon) مدل ۲۰۱۹

این موتورسیکلت اهل ایتالیا، گزینه‌ای است که نه ظاهر مدرن و نه قدیمی داشته و هم‌چنین دارای قابلیت‌های آفرود برای راننده خود نیز است. همچنین، باقیمت زیر ۱۰,۰۰۰ دلار که برای موتورهای دوکاتی بسیار عالی محسوب می‌شود، قلب تپنده ۸-۳ سی‌سی و وزن تنها ۴۱۷ کیلوگرمی، اسکرمبلر را می‌توان یک موتور عالی قلمداد کرد.

نگاهی به 10 موتورسیکلت کم وزن و جذاب در بازارهای جهانی!

رویال انفیلد کلاسیک ۵۰۰ (Royal Enfield Classic) مدل ۲۰۱۹

اگر شخصی دوست دار موتورسیکلتی با ظاهر کلاسیک و قدیمی باشد، چیزی بهتر از رویال انفیلد، گیرش نخواهد آمد. کلاسیک ۵۰۰ یک گزنه عالی با اندازه‌ای نه‌چندان بزرگ است که دارای ۱۹۴٫۵ کیلوگرم وزن است.

نگاهی به 10 موتورسیکلت کم وزن و جذاب در بازارهای جهانی!سوزوکی SV650 مدل ۲۰۱۹

این موتورسیکلت ژاپنی متعلق به شرکت سوزوکی، در بازارهای جهانی یک گزینه مناسب برای کسانی است که می‌خواهند موتورسواری را یاد بگیرند. سوزوکی، در سال ۲۰۱۷، با بازگشت SV650 و انجام تغییراتی روی آن، این موتور محبوب را دوباره احیا کرد. وزن این سوزوکی،۱۹۶ کیلوگرم است.

نگاهی به ۱۰ موتورسیکلت کم وزن و جذاب در بازارهای جهانی!

منبع

شاید مقاله های دیگر وب سایت روژان :را هم دوست داشته باشید

نگاهی به 10 موتورسیکلت کم وزن و جذاب در بازارهای جهانی!

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی