عارفان در پرتو عبادت به یقین می‌رسند


عارفان در پرتو عبادت به یقین می‌رسند

کانون خبرنگاران نبأ ــ از منظر نهج‌البلاغه عارفان در پرتو عبادت به یقین می‌رسند. آرامش باطنی آنان و ایستادگیشان در برابر ناملایمات روزگار، از آن رو است که به باطن عبادات راه یافته‌اند.

عارفان در پرتو عبادت به یقین می‌رسند

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ جلسه پیش دفاعیه دفاع از پایان نامه کارشناسی ارشد خواهر حمیده لطفیان سرگزی از طلاب سطح چهار حوزه علمیه خواهران قم با عنوان نهج البلاغه ونماز در سیره علمی و عملی واندیشه آیت الله حاج شیخ محمد علی صفائی حائری قمی چهارشنبه، 21 فروردین 98 در قم برگزار شد که پس از دفاع و تایید هیئت داوران دانشنامه و مدرک علمی سطح سه مقطع کارشناسی ارشد به ایشان اعطاء شد.

حمیده لطفیان سرگزی، مدرس مرکز تخصصی نماز و مهدویت و مدیر دارالقرآن آیت الله سیدجواد حسینی تبریزی خامنه‌ای در سیستان و بلوچستان گفت: از دیدگاه آیت الله محمد علی صفائی حائری قمی مرور ایام و گذشت قرن‌ها هرگز نتوانسته ذره‌ای از طراوت و تازگی معارف نماز و نهج‌البلاغه این کتاب جاودانه، بکاهد.

وی افزود: در هر عصری تلقی بر آن است که مفاهیم نماز و نهج‌البلاغه تنها برای مردمان همان عصر نازل گشته و محتوای آن به روز است.
آیت‌الله محمدعلی صفائی حائری قمی معتقد بود انسان عصر مدرن از عمق جان به دنبال حقیقت ناب و آب حیات است و آن را جز در دین سراسر معنویت اسلام و کتابهای روح نواز و هدایتگری همچون قرآن و نهج‌البلاغه نخواهد یافت.
لطفیان با بیان اینکه ایمان، اصلی ترین بخش از اندیشه و باور دینی هر مسلمانی است، گفت: تدبر در نهج‌البلاغه و مواعظ نماز یعنی عبور از سطوح اولیه و مفاهیم ظاهری و ورود اندیشمندانه به لایه‌‌های ژرف برای کشف حقایق پنهانی.
آیت‌الله محمدعلی صفائی حائری قمی معتقد بود در حقیقت تدبر، جریانی فکری، روحی است که از نوعی ارتباط میان عقل و قلب پدید می‌آید.
این مبلغه دینی تصریح کرد: ژرف اندیشی در معارف نهج‌البلاغه و نماز بهار دلها است و با تدبر همه معارف نهج‌البلاغه و نماز یکپارچه پیام، لطف، شفا، رحمت و شفقت می‌شوند. منبع اساسی دین و ایمان و اندیشه و آنچه به زندگی معنا می‌بخشد قرآن و نهج‌البلاغه است.
وی در پایان خاطرنشان کرد: از منظر نهج‌البلاغه عارفان در پرتو عبادت به یقین می‌رسند، آرامش باطنی آنان و ایستادگیشان در برابر ناملایمات روزگار، از آن رو است که به باطن عبادات راه یافته‌اند. از نگاه نهج‌البلاغه جوان نمازگزار در زندگی دنیا همتش برای رسیدن به سعادت است و این میسور نیست مگر آنکه طریق حق را بپیماید.

محمود لطفیان

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


7 راه برای اینکه سرکه سیب بیشتری استفاده کنید