حاشیه نگاری سفر استاندار آذربایجان غربی به میاندوآب


حاشیه نگاری سفر استاندار آذربایجان غربی به میاندوآب

مهاباد - ایرنا - سفر فشرده استاندار آذربایجان غربی به میاندوآب طی روز گذشته /پنجشنبه/ که تا نیمه شب به طول انجامید، علاوه بر دستاوردهای قابل توجه برای منطقه با حاشیه های جالب توجهی همراه بود تا جایی که مردم محلی از کوچک تا بزرگ مطالبه های خود را به راحتی بیان کردند و امام جمعه میاندوآب نیز «محمدمهدی شهریاری» را خوش تیپ ترین استاندار کشور خواند.

هیات متشکل از مسوولان در بدو ورود به میاندوآب در روستای «سرچنار» باید مدرسه خیرساز این روستا را افتتاح می کردند، که در نوع خود بهترین هدیه به مردم این روستا و دانش آموزان آن بود؛ مسوولان محلی با شور و شوق در سه راهی سرچنار چشم انتظار بودند و سپس با همراهی نماینده عالی دولت در آذربایجان غربی به سمت روستا راه افتادند.
مردم روستا به رسم ادب و مهمان نوازی در مسیر ورود کاروان مسوولان ایستاده بودند و با زبان شیرین محلی به مسوولان خوشامدگویی کردند؛ کودکان نیز با لباس های محلی در صف نخست قرار داشتند تا نماینده عالی دولت را از نزدیک ببینند.
ظاهرا' مسیر تردد آسفالت بود اما بر اثر آبگرفتگی در بارش های اخیر کمی خاک روی آن قرار داشت که اهالی روستا آن را آبپاشی کرده بودند؛ تعدادی از دانش آموزان سرودی را برای استقبال آماده کرده و بقیه دانش آموزان هم در حالی که لباس محلی پوشیده بودند در 2 ردیف برای استقبال ایستاده بودند.
تعدادی از دانش آموزان نیز بنرهایی را در دست داشتند و تبدیل روستای سرچنار به دهستان را مطالبه می کردند که در نوع خود قابل توجه بود.
مسوولان میاندوآب در جلسه شورای اداری این شهرستان بر سر مسایل محلی به زبان فارسی بحث می کردند و گاهی هم به زبان محلی /ترکی/ متوسل می شدند؛ امام جمعه میاندوآب نیز در همین جلسه «شهریاری» را خوش تیپ ترین استاندار کشور خواند.
کاروان مسوولان استانی و شهرستانی به سمت شهر چهاربرج در بخش مرحمت آباد میاندوآب راه افتاد؛ قسمتی از جاده این شهر دارای سرعت گیرهای بسیار بلندی بود که خودروها باید سرعت خود را به حداقل می رسانند و مردم محلی به این سرعت گیرها «سنگر» می گفتند.
در مسیر شهر «چهار برج» نیز جمعی از اهالی روستای «بکتاش» با نصب بنر و تجمع اهالی روستا کاروان مسوولان را متوقف کردند و بنرهایی در دست داشتند و تبدیل این روستا به بخش را مطالبه کردند؛ تعدادی از اهالی روستا نیز یک گوسفند را به یمن ورود استاندار و مسوولان قربانی کردند که استاندار از این موضوع دلگیر شد.
آخرین ایستگاه سفر استاندار آذربایجان غربی در میاندوآب شهر چهاربرج بود که جمعی از اهالی برای خوشامدگویی در ورودی شهر منتظر ورود استاندار و دیگر مسوولان بودند.
اهالی شهر نیز یک راس گوسفند را آماده قربانی کرده بودند که استاندار آنان را از این کار منع کرد و سپس همگی راهی مسجد جامع شهر شدند؛ جمعی از اهالی در مسجد حضور داشتند و تعدادی نیز از طریق بلندگوهای مسجد به سخنرانی مسوولان گوش می دادند.
در ابتدای مراسم و پس از خوشامدگویی بخشدار مرحمت آباد، امام جمعه چهاربرج لیستی از نیازها و مشکلات شهر را بیان کرد و از استاندار آذربایجان غربی خواستند تمام توان خود را برای رفع مشکلات مردم این شهر به کار بگیرد و در بین نیازها، نبود سالن ورزشی ویژه بانوان بیشتر از سایر نیازها جلب توجه می کرد.
اهالی این شهر نیز طومار بلندی را امضا کرده بودند و از مسوولان استان درخواست کردند که این شهر را به شهرستان ارتقا دهند.
حضور استاندار آذربایجان غربی و دیگر مسوولان در شهر چهاربرج تا غروب به طول انجامید و سرانجام کاروان مسوولان استان با بدرقه گرم مردم، این شهر را ترک کردند.
به گزارش ایرنا استاندار پرتلاش آذربایجان غربی که در روزهای تعطیل سال جاری هم تا پاسی از شب کار کرده است، در راس هیاتی متشکل از چند نفر از مدیران کل دستگاه های اجرایی این استان به میاندوآب سفر کرد و نیمه شب به ارومیه بازگشت.
«شهریاری» در این سفر پرونده «رونق تولید» استان را با احیای سه واحد در میاندوآب ورق زد؛ از مجتمع در دست احداث پتروشیمی میاندوآب و نیز چند واحد تولیدی در شهرک صنعتی این شهرستان نیز بازدید و یک واحد صنعتی را نیز افتتاح کرد.
شهرستان میاندوآب با بیش از 277 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع است و سومین شهرستان پرجمعیت استان به شمار می رود.
گزارش از عبدالله رحمانی
3020 /3072

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا